MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Genesis - Seconds Out (1977)

mijn stem
4,29 (297)
297 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Charisma

  1. Squonk (6:39)
  2. Carpet Crawlers (5:28)
  3. Robbery, Assault & Battery (6:04)
  4. Afterglow (4:28)
  5. Firth of Fifth (8:56)
  6. I Know What I Like (In Your Wardrobe) (8:50)
  7. the Lamb Lies Down on Broadway (4:59)
  8. The Musical Box (Closing Section) (3:09)
  9. Supper's Ready (24:35)
  10. Cinema Show (11:00)
  11. Dance on a Volcano (4:21)
  12. Los Endos (7:14)
totale tijdsduur: 1:35:43
zoeken in:
avatar van Bluebird
5,0
Running On Empty schreef:
Daryl Stuermer: Magistrale allround techniek, soms te veel gefreak wat af en toe ook wel eens afbreuk doet aan de muziek.

Steve Hackett: Uitstekende techniek die goed past bij de symfonische rock sound van Genesis en ook een begenadigd bespeler van de klassieke gitaar. De grootmeester himself.

Heb je nou per ongeluk de namen verwisseld of lees ik het toch goed?

avatar van musician
5,0
Running On Empty schreef:
Mike Rutherford: Hele aardige gast ........ maar (...)

Ik ben het in beginsel eens hoor, Rutherford is geen Hackett. Maar op ...And then there were three en Duke heeft hij toch zeker zijn mannetje gestaan.

Die jaren '80 albums van Genesis waren niet zijn ding. We can't dance weer beter. Op Calling all Stations was de koek een beetje op. Zijn albums onder de naam Mike & The Mechanics vind ik dan goed, maar zijn natuurlijk middle-of-the-road rock en hebben niets meer met het oude Genesis geluid of symfo te maken.

Het is jammer dat Banks na de Seconds Out tour ooit ruzie kreeg met Hackett en Rutherford in feite verplicht de erfenis van Hackett in zijn schoot geworpen kreeg. Een duur creatief ruzietje. Wie weet wat het nog was geworden met Genesis, hadden Banks en Hackett boezemvrienden gebleven.....

avatar van Bluebird
5,0
musician schreef:
(quote)

Het is jammer dat Banks na de Seconds Out tour ooit ruzie kreeg met Hackett en Rutherford in feite verplicht de erfenis van Hackett in zijn schoot geworpen kreeg. Een duur creatief ruzietje. Wie weet wat het nog was geworden met Genesis, hadden Banks en Hackett boezemvrienden gebleven.....

ATTWT en Duke worden m.i. zeker niet overeind gehouden door het gitaarwerk maar destemeer door de toetsenbatterij van Banks en de rijzende ster van Collins. Was Hackett gebleven dan had ie zich ook alweer aan moeten passen aan ome Phil niet te vergeten. Ik denk dat ie sowieso zn biezen wel gepakt zou hebben als In The Air Tonight de Genesiskoers van de jaren 80 ging bepalen.

avatar van Running On Empty
5,0
musician schreef:
Ik ben het in beginsel eens hoor, Rutherford is geen Hackett. Maar op ...And then there were three en Duke heeft hij toch zeker zijn mannetje gestaan......

Het klinkt op sommige momenten aardig maar echt virtuoos vind ik het allemaal niet. Kijk verder even naar de solo van Rutherford in het nummer Abacab tijdens de live registratie van de Invisible Touch tour. Het ziet er echt niet uit, wat een gestuntel.

avatar van musician
5,0
Bluebird schreef:
Was Hackett gebleven dan had ie zich ook alweer aan moeten passen aan ome Phil niet te vergeten. Ik denk dat ie sowieso zn biezen wel gepakt zou hebben als In The Air Tonight de Genesiskoers van de jaren 80 ging bepalen.

Jawel, maar misschien was dat allemaal juist niet gebeurd, was Hackett gebleven.....
Collins kon ook pas groeien na zijn vertrek. De rolverdelingen binnen Genesis werden sterk aangepast, het evenwicht was weg. In feite liepen ze enigszins groggy rond, als een bokser na een linkse hoek.

De kracht van Hackett was de sterkte van een Genesis album. In feite mag je dat constateren, na Wind & Wuthering en het bekende vervolg daar op.
Dus nogmaals, was hij gebleven was ome Phil misschien niet eens op het idee gekomen om een solo album uit te brengen, over het verschijnen van Abacab nog maar gezwegen...

avatar van Bluebird
5,0
Steve Hackett zou de Motown obsessie van Collins hebben kunnen beteugelen? Denk het toch niet echt hoor. Dat soloalbum was er wel gekomen vrees ik. Met alle gevolgen van dien.

avatar van rkdev
5,0
Ik heb dit album al zeker 15 jaar in mijn bezit, en heb het altijd wel een goede plaat gevonden. Maar was destijds niet zo 'into' de lange uitgesponnen stukken. Ondertussen is mijn smaak wat Genesis aangaat behoorlijk veranderd (ben destijds eind jaren 80 bij Genesis uitgekomen via de muziek van Phil) en luister ik compleet anders naar deze plaat.

Sind deze week heb ik de Live Box ( Genesis - Live 1973-2007 (2009) ) in mijn bezit en ben ik al die albums weer volop aan het draaien. En opeens sloeg dit album in als een bom! Briljant.

En met name CD2

avatar van BenZet
5,0
rkdev schreef:
Ik heb dit album al zeker 15 jaar in mijn bezit, en heb het altijd wel een goede plaat gevonden. Maar was destijds niet zo 'into' de lange uitgesponnen stukken. Ondertussen is mijn smaak wat Genesis aangaat behoorlijk veranderd (ben destijds eind jaren 80 bij Genesis uitgekomen via de muziek van Phil) en luister ik compleet anders naar deze plaat.

Sind deze week heb ik de Live Box ( Genesis - Live 1973-2007 (2009) ) in mijn bezit en ben ik al die albums weer volop aan het draaien. En opeens sloeg dit album in als een bom! Briljant.

En met name CD2


Onderdaan, cbriljante cd. Cd 2 heeft ook mijn voorkeur

avatar van Broem
4,5
Mooi live album van een band op het hoogtepunt van haar bestaan. Krijg nog altijd kippenvel als Cinemashow overgaat in Dance on a Volcano en Los Endos. Magistraal.

avatar van BenZet
5,0
BenZet schreef:
(quote)


Onderdaan, cbriljante cd. Cd 2 heeft ook mijn voorkeur


Begrijp mijn eigen commentaar niet echt eigenlijk... Zeker met smartphone met woordcorrectie gebruikt....

avatar
Lazarus Stone
de dubbelaar twee keer gekocht en twee keer kapot gedraaid, de CD lag toen voor zowat 100 gulden in de winkel en dat vond ik te gortig. Binnenkort weer eens afstoffen, de volle mep betaal ik niet meer, blijf aan de gang.

(weet niet hoe favoriete nummers functie werkt en wat het registreert, gok dat Firth of Fifth waanzinnig hoog scoort)

avatar
5,0
was voor mij destijds LP van het jaar enne.......................heeft na 35 jaar nog niets aan kwaliteit ingeboet, integendeel!!!

avatar
Lazarus Stone
nog niets aan kwaliteit ingeboet,
@Peart

niet bepaald nee, deze gaat mee in 't graf.

avatar van goldendream
4,5
Met die boxen (1970-1975/1976-1982/1983-1998) hoort een schat aan dvd-materiaal. Gisteren keek ik naar de bijhorende dvd bij 'A Trick of the Tail' en was blij verrast fragmenten van de tour van 1976 te kunnen bewonderen. Ik heb de drie boxen (dus niet live + movie) al zo'n 5 jaar in de kast staan en nu pas ontdek ik hoeveel ze bieden.

'Seconds Out' komt wellicht van de Wind & Wuthering-tour, die dvd bevat hopelijk ook mooie beelden.

Over deze cd: brachten ze toen maar het slot van 'The Musical Box'?

Enige minpuntje van de dvd's bij de boxen: sommige nummers komen live te vaak aan bod, vooral 'Supper's Ready'. Te vaak doet de interesse in het nummer wat dalen.

avatar van pmac
5,0
Ik wist niet dat er ook een dvd was van die tour? Zijn de beelden wel goed want er zijn ook bootleg dvd's in omloop waarvan de beelden erg slecht zijn?
Seconds out is een prachtig live album en laat een fris en losser Genesis horen dan om de studio albums. Phil Collins doet nauwelijks onder voor Peter Gabriel. Grijsgedraaid.

avatar van FrodoK
4,5
Ik heb sinds kort de geremasterde versie van dit album uit de LiveBox, en man-man, wat een genot! Zeker het tweede schijfje is ZO ongelooflijk geweldig! Iedere keer wanneer die basspedal van Mike erin komt in Cinema Show schieten de tranen in m'n ogen. Kruipt helemaal onder je huid, gaat dwars door alles heen. Brrrrr!

avatar van "H."
4,5
Genesis zoals ik ze graag hoor. Een the best off live verzamelaar dit album. Mooi tijdsbeeld van de band in deze periode. Ondanks al het geweldige nieuwe prog werk blijf ik toch altijd weer bij de helden van vroeger terug keren. Zucht.... ik zal wel oud aan het worden zijn

avatar van FrodoK
4,5
Wijsheid komt met de jaren, Harrie!

avatar van "H."
4,5
FrodoK schreef:
Wijsheid komt met de jaren, Harrie!


Dank je Frodok! Ik hoop heel wijs te worden (hihi). Net even je top 10 bekeken. Die bevat enkele toppers die ik met je deel.

avatar
5,0
Geluiskwaliteit en nummerskeuze alles klopte aan dit album. Gelukkig maakte Ome Steve hier nog deel van uit

avatar van Broem
4,5
Helemaal waar. 0,5* erbij. Ik heb 'm enkel op vinyl maar dat klinkt nog steeds fantastisch. Heerlijk om weer eens te luisteren. Krijg nog altijd kippenvel van kant 4. Dat zit op de een of andere manier in m'n systeem gebrand omdat ik dat vroeger zo ontzettend vaak luisterde.

avatar van frolunda
4,0
Hypnotiserend mooi live album waarop bijna alle nummers (ten opzichte van de studio albums) uitstekend uit de verf komen.Indrukwekkend.

avatar
5,0
Toen drijvende kracht Steve Hackett ( die natuurlijk voor een heel groot deel het Genesis geluid bepaald)- net zoals Peter Gabriel eerder - ook nog Genesis verliet werd dit een hobbyclub van Phil Collins en werd de gedrochten Abacad en Duke gemaakt
(Steve had de adoratie voor de de Motown muziek van Phil wel kunnen indammen denk ik)

avatar van Bluebird
5,0
Neal Peart schreef:
(Steve had de adoratie voor de de Motown muziek van Phil wel kunnen indammen denk ik)

Da's meer een kwestie van persoonlijkheid denk ik. De wat introverte Hackett tegenover een flamboyante ome Phil zou vast zn zin niet hebben gekregen. Het waren uiteraard vooral de botsende ego's van Hackett en Banks die het verval in gang hebben gezet.

De hobbyclub van Collins was overigens Brand X en zeker niet Genesis. Tony en Mike liftten enkel dankbaar mee op diens solosucces teneinde brood op de plank.

avatar
5,0
Ben morgen in de Boerderij om maestro Hackett te zien die altijd wel in was voor een reunie m.i.
( zijn gitaargeluid was het Genesis geluid natuurlijk)

avatar van Bluebird
5,0
Daar zijn we het dan wel weer mee eens. Gaaf! Veel plezier!


avatar van meneer
5,0
Afgezien van het feit dat ik het er zeer zeker niet mee eens ben dat het een hobbyclupje werd van Collins, maar dat daar toch wel wat andere oorzaken aan debet waren maar ik deze niet ga herhalen omdat daar al -tig nutteloze jaren zinloos verspilde inkt en typbewegingen aan zijn besteed.... (Hapt naar adem)

...Ga ik vanavond naar Hackett toe. Ik heb de setlist gezien en dat is echt smullen.. Ws zelfs Can-Utility and the Coastliners ! Dat ik dat nog mag meemaken..!

avatar van Running On Empty
5,0
frolunda schreef:
Hypnotiserend mooi live album waarop bijna alle nummers (ten opzichte van de studio albums) uitstekend uit de verf komen.Indrukwekkend.

Helemaal mee eens. het klinkt hemels allemaal. De enige smet op deze release vind ik dat het een samenraapsel is van de tournees uit 1976 en 1977. Er zit weinig opbouw in vergeleken met de originele setlists uit die jaren. Wat mij betreft had men dit in de Live CD Box kunnen (eigenlijk moeten) herstellen door deze magistrale liveplaat uit te breiden met een of twee extra discs van de destijds gemaakte opnames. Natuurlijk is bijna alles wel ergens vindbaar (It/Watcher live, Entangled live etc.) maar wat was het mooi geweest zo'n oud concert als één geheel te beluisteren in deze kwaliteit.

De re-release van deze plaat uit 2012 op Vinyl is ook fenomenaal qua geluid.

avatar van sqounk
4,5
Ik heb eens gelezen dat Peter G. opmerkte dat er later ( na de W & W tour) in de studio nog delen gespeeld zijn om ze later te gebruiken voor deze "live"album. Niet alle opnames waren even goed.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 17:17 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 17:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.