ToobZ schreef:
Dit album begint toch steeds meer te groeien. Ik vind er veel sterkere nummers opstaan dan bijv. Invisible Touch. Misschien top 5 genesis materiaal aan het worden?
1. Sellling England by the Pound
2. Duke
3. Nursery Cryme
4. Wind and Wuthering
5. We can't dance / Lamb ?
Conclusie is dat na lang Gabriel-aanhanger te zijn geweest, het toch blijkt dat alle periodes mooi zijn.
Alleen Abacab, hun self-titled en de eerste vallen wat tegen.
Ik ben het helemaal met je eens dat er een aantal fijne nummers op deze plaat staan, met Fading Lights als hoogtepunt. En in Genesis 3.0 (met enkel het trio) is dit zeker één van de betere. Maar ik vind qua stijl en sfeer deze plaat moeilijk te vergelijken met de Gabriel periode. Dat bedoel ik niet zozeer in de trant van het één is beter dan het ander (hoewel dat natuurlijk wel degelijk zo is
), maar ik vind de muziek gewoon erg anders.
Ook deze plaat heeft een aantal diepgaande songs waar een boel in te beleven valt. Maar het ik beleef het meer als 'pop goes prog', dan de pure prog van de eerste albums.
Overigens kan ik bij tijd en wijle best genieten van een potje Abacab!