Talking Heads - Stop Making Sense (1984)

Label: Sire

1. Psycho Killer (4:24)
  2. Swamp (4:30)
  3. Slippery People (4:00)
  4. Burning Down the House (4:06)
  5. Girlfriend Is Better (5:06)
  6. Once in a Lifetime (5:25)
  7. What a Day That Was (6:00)
  8. Life During Wartime (5:51)
  9. Take Me to the River (5:32)
  10. Heaven * (3:41)
  11. Thank You for Sending Me an Angel * (2:09)
  12. Found a Job * (3:15)
  13. Making Flippy Floppy * (4:40)
  14. This Must Be the Place (Naive Melody) * (4:57)
  15. Genius of Love * (4:30)
  16. Crosseyed and Painless * (6:11)
avatar van FisherKing
Pracht Album
Vooral Burning down the House, Slippery People en Psycho Killer.
4.5*

Fantastisch live album, tevens algemeen beschouwd als 1 van de beste concertfilms ooit...(en daar ben ik het helemaal mee eens) 5 *.

beaster1256
ja hier hebben we stop making sense, in die tijd één van de beste live albums zoals ook de video ervan, maar nu al enige jaren uit cd en ook dvd in een opgekuiste versie en zowel allebei met bonus tracks : nog beter dan al de rest als ik mijn persoonlijke top tien nog eens doorneem hoop ik dat ik hem niet vergeet meer dan een 5 waard

Gekke David Byrne was bijzondere man. De muziek was erg bijzonder en nummers als Psycho en Slippery people te gek!

Dit is een live-album die ik heel hoog heb zitten, en dat is redelijk bijzonder te noemen in mijn geval omdat ik weinig op heb met live-albums (ik luister graag naar een live-opname als ik er zelf bij ben geweest en daar blijft het wel bij).
Veel van de songs op dit album vind ik in deze live-uitvoeringen vaak ook net een stukje beter dan de studio-versies.

sweetlake schreef:
Gekke David Byrne was bijzondere man.

Is ie nog steeds!

avatar van andré
aERodynamIC schreef:

De DVD is ook geweldig, een film/registratie van Jonathan Demme (o.a. bekend van Silence of the Lambs). David Byrne die opkomt in een veel te groot pak en vervolgens Psycho Killer in zijn eentje speelt is geniaal! Volgens mij bijna overal voor een paar euri te koop. Echt een aanrader!

Eén van de weinige live-albums waarop de meeste nummers beter zijn dan de studio-uitvoering. En dan wetende dat die originelen al vaak briljant waren, maakt dit tot een absoluut top-album. De muzikaliteit en de waanzin spetteren van dit album af en zelfs ruim 20 jaar na dato kan ik nauwelijks naar Once in a lifetime luisteren zonder (al is het maar in gedachten) een absurd dansje te doen.

Hulde aan Talking Heads.

(weten jullie zeker dat "Girlfriend is better" niet op elke versie staat; volgens mij toch wel op het origineel?)

Held schreef:

Klopt: ik heb een correctie doorgegeven.

goed album

avatar van Nanne
Tip: DVD bij intertoys voor 5 eurie te koop.

Heaven wordt briljant neergezet door Byrne en Weymouth. Aanrader.

avatar van Rayaccos
Vrolijke muziek dit, zit ook goed in elkaar. Ik moet wel eerlijk bekennen dat dit het enige album is dat ik heb van de talking heads.

Mijn mooiste concert-DVD!!!!

Persoonlijke favorieten: Making Flippy Floppy, Girlfriend is Better en een fascinerende live-versie van crosseyed and Painless!
Leuk om de Tom Tom Club Genius of Love er tussen te hebben staan.
Je ziet een gemotiveerde band die er zichtbaar plezier in hebben en wat spelen ze lekker!

Jammer dat ik ze nooit live mocht aanschouwen en dan te bedenken dat ze samen met de Ramones op 8 mei 1978 in Huize Maas in Groningen speelden, ik toen 11 jaar oud was en in Groningen woonde....

Nanne schreef:
Tip: DVD bij intertoys voor 5 eurie te koop.

Je hebt altijd baas boven baas. Vanmiddag dvd gekocht bij de Mediamarkt Hoog Catherijne in Utrecht voor het mooie bedrag van 3,99 euri. Wat een supergaaf concert en wat een supergave registratie. Haast u naar de MediaMarkt zou ik zo zeggen

avatar van Hans Brouwer
Ik schreef donderdag jl. dat ik de dvd voor een prikkie had gekocht. Vanmiddag heb ik dan toch ook maar even de cd "Stop making sense" gekocht. Ik zeg verder niets maar ik ga nu toch maar weer even op m'n knieen Geweldig album!!

Nicci
aERodynamIC schreef:

ik moet zeggen dat ik the Talking heads eigenlijk nooit meer draai, maar dit album was inderdaad een geweldige plaat. en inderdaad: dit live-album is beter dan de oorspronkelijke studioversies en dat is bijzonder.

Savage schreef:
goed album!

Briljant album!! Staat op punt van binnenkomen in mijn persoonlijke top 10. En ik denk met stip op 1

avatar van Hans Brouwer
Ik val in herhaling maar Stop Making Sense, Dit album is zojuist binnen gekomen in mijn Top 10 (sorry Genesis )

Goeie keuze Hans. Hulde.

avatar van orbit
Een musthave voor iedere zichzelf respecterende muziekliefhebber Trendsetters en toch volstrekt uniek gebleven
En wat een meesterlijke nummers staan hier op

avatar van c-moon
Heerlijke liveplaat van TALKING HEADS !
En de concertfilm is al evenzeer de moeite.. het waren trouwens TH en niét U2 die het idee voor "Rattle & Hum" mooi afkeken bij Byrne & co, die eerst afkwamen met dergelijke concertfilm...

Fantastisch hoe goed die nummers live klinken... een plaatje om van te genieten... en idd. het is een échte MUST HAVE voor elke muziekfan die zich serieus neemt....

avatar van Flipper
Ben ik blij dat ik deze (klasse) plaat heb, kan ik mezelf kwa betreft muziek, nog serieus nemen.

thru life
Voor mijn het beste album ooit gemaakt een echte musthave als ik spycho killer hoor dan schreeuw ik hem meteen mee

avatar van the viking
Hebben ze een nieuw nummer gemaakt ?

thru life
let niet op mijn spelling

avatar van Jan Wessels
Ik ben tussen 1985 en 1990 DJ geweest in een dancing. In die vijf jaar heb ik talloze nummers op de dansvloer uitgestrooid, heel veel muziekstijlen, eendagsvliegen, noem maar op. Er was echter één album waarvan ik elke nacht dat ik draaide wel een nummer liet horen: Stop making sense. Soms omdat het in de flow paste, soms ook om de mensen weer terug te krijgen op de dansvloer na een crisisnummer. Heel knap hoe TH van een hoekige studiotrack een swingend livenummer maakt. Goede re-arrangementen, zeer goed op dreef zijnde band en prachtige nummers. 4.0

Naar mijn bescheiden mening de mooiste van Talking Heads. Het vreemde is eigenlijk dat ik vóór dit album niet zo heel veel op had met Byrne en co. Nummers als Psychokiller en Once in a Lifetime waren eerder verschenen op albums, die kennelijk niet erg lekker geproduceerd waren. Ik vond het allemaal maar blikkerig overkomen, ik had er niks mee. Tot dit album. Natuurlijk. Op de radio werd je doodgegooid met Slippery People, hetgeen op een gegeven moment best ging vervelen. Maar het was in mijn beleving wel een geluid wat ik van Talking Heads nog niet kende. Helemaal niet blikkerig, dit was gewoon een lekker swingend nummer, helemaal niks mis mee. Dus ik terug naar degene die mij de eerder genoemde nummers ooit, in de blikkerige versie, had laten horen. Hij zal dit album vast wel hebben, en als 15-jarige ben je niet in de financiele gelegenheid om een mispeer te veroorloven. En verrek, deze versies van Psychokiller en Once in a Lifetime, dat was heel andere koek. Dit is wat ik wilde horen. Dus richting platenzaak getogen en dit album aangeschaft.
Tot op de dag van vandaag geen spijt van. Een juweelstuk in de carriere van Talking Heads, met een prachtige bijbehorende film. Het enige live-album waarbij ik als luisteraar het gevoel heb aanwezig te zijn bij het concert zelf.

avatar van The Scientist
Vind ik ook rayman, veel beter dan op de studio-albums, zit veel meer speed en belevindg in.. onmgelijk om stil te zitten met ditt album op

avatar van Jan Wessels
De DVD heb ik een tijdje geleden gekocht bij de Intertoys voor 5 euro. Een aangename verrassing zo tussen het zoeken naar kinder dvd's door

avatar van Paap_Floyd
Ja schitterende plaat!
Geweldig, ook ik heb de dvd.
Erg indrukwekkend!
4* met een optie naar 4,5*