Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)

Label: Warner Bros.

1. Dani California (4:42)
  2. Snow ((Hey Oh)) (5:34)
  3. Charlie (4:37)
  4. Stadium Arcadium (5:15)
  5. Hump de Bump (3:33)
  6. She's Only 18 (3:25)
  7. Slow Cheetah (5:19)
  8. Torture Me (3:44)
  9. Strip My Mind (4:19)
  10. Especially in Michigan (4:00)

met Omar Rodriguez-Lopez

11. Warlocks (3:25)

met Billy Preston

12. C'mon Girl (3:48)
  13. Wet Sand (5:09)
  14. Hey (5:39)
  15. Desecration Smile (5:01)
  16. Tell Me Baby (4:07)
  17. Hard to Concentrate (4:01)
  18. 21st Century (4:22)
  19. She Looks to Me (4:06)
  20. Readymade (4:30)
  21. If (2:52)
  22. Make You Feel Better (3:51)
  23. Animal Bar (5:25)
  24. So Much I (3:44)
  25. Storm in a Teacup (3:45)
  26. We Believe (3:36)
  27. Turn It Again (6:06)
  28. Death of a Martian (4:24)
Zit ik hier op te wachten? Ja, zei hij volmondig.
Ik vond de 2 voorgangers zo slecht nog niet (ook al gaat mijn voorkeur uit naar Bloodsugarsexmagik en voorgangers).
Kom maar op met die dubbelaar (met als aparte ondertitels Jupiter en Mars)!

Dat heb ik dus eigenlijk ook. Californication en By The Way hebben een ander geluid voortgebracht dan hun funky en wat stevigere voorgangers. Maar dat geluid ligt me óók wel. Ik zie ze op Pinkpop, en ben zeer benieuwd.

nicolas
aah het staat dus op de site! wel ik ben erg benieuwd naar deze plaat. zowel californication als bye the way lagen me ERG goed, en al hun (meest recente) geluiden werden samengebracht op een greatest hits-cd. na ook nog een live-cd werd het vier jaar inderdaad wel tijd voor een nieuwe plaat. en dan nog een dubbelaar! ik heb dani california en desecration smile reeds gehoord en ik droomde weg. net als rayman zie ik ze ook dit jaar, op rock werchter wel. laat het snel 8 mei zijn! of 5 mei in de fnac van gent.

Bob Cremers
Ik had hem al lang ondekt.

Ben jij een volharder!

Jessie
Ik ben enorm benieuwd en kan ook niet meer wachten tot het mei is!! ik vond bloodsugarsexmagik hun beste dan one hot minute minder maar met californication en by the way hebben ze hun terug herpakt, gelukkig kwam frusciante terug want zeg nu zelf hij is toch wel een vele betere gitarist dan navaro? maar met californication en by the way hoor je duidelijk niet meer de funk die je hoorde in bloodsugarsexmagik maar het nieuwe soort geluid van californication en by the way viel me in de smaak!! zelf ben ik rustiger van geworden als ik nu zo eens terug kijk!! maar ik heb gehoord dat stadium arcadium naar hun vroegere werk gaat dus msschn komt de funk terug?! ik zou het ni erg vinden!! ik hoor het bijde soorten geluid van hen graag en ik heb zeker geen last van kiedis zijn zang of de van frusciante! ze hebben een enorme goede bassist een geweldige drummer een zeer gevoelige goede gitarist en één van de beste leadsinger die een groep kan hebben!

Tell me baby, ready made, wet sand, desecration smile, de demo van stadium arcadium en een klein stukje van dani california heb ik al gehoord en ik heb er nog niet van moeten klagen ook al was het live

Oo ja, kan er iemand mij zeggen wat de titel 'stadium arcadium' wil zeggen!?

ik kan niet meer wachten

The funk is back

nicolas
tja ik denk dat het iets waar ze toevallig zijn op gekomen, og wie weet ligt er wel een groot raadsel achter (verklaring titel)

nog zo lang

avatar van Edski
Verklaring van de titel weet je zodra je de tekst weet van nr.4....

avatar van musicfriek
Dit album MOET ik straks gewoon hebben. By The Way vond ik een buitengewoon sterke plaat, beter nog dan Californication. Erg benieuwd waar ze ons nu mee gaan verrassen..

avatar van Justinx
Inderdaad! Mei gaat dé muziekmaand van het jaar worden. Een paar hele goeie cd's gaan in deze maand uitkomen en natuurlijk niet te vergeten het Eurovisie Songfestival. Dit jaar zijn we zeker een kans hebber!

nicolas
kent iemand hier angels & airwaves? da's de nieuwe band van blink 182-gitarist tom delonge. in tegenstelling tot blink 182 is hier nu minder sprake van punkrock en na het horen van "the adventure" was ik meer dan aangenaam verrast. wel, is er hier iemand op deze site die weet of dit album toevallig ook in belgië zal worden uitgebracht? want zo bekend zijn ze nu ook weer niet...

fijn ook dat je het bij een rhcp album zet

avatar van LittleBox
Justinx schreef:

Pardon? Ik dacht dat we het hier over muziek, meer in het bijzonder RHCP, hadden...

Eurovisie Songfestival... Pffffff.....

haha ja inderdaad muziek, hopelijk was 't een grapje :-p

avatar van Koenr
0,5
LittleBox schreef:

Eurovisie Songfestival... Pffffff.....

RHCP zit tegenwoordig wel ongeveer op hetzelfde niveau als het Eurovisie Songfestival hoor.

avatar van Paalhaas
Ik vind het ook prima op elkaar aansluiten, Koen.

avatar van Justinx
Ik hoop dat dat bedoeld was als een compliment?

woohoo! dani california NU op 3fm
hij is te gek

nicolas
ja vandaag ook vanaf 14h elk uur op stubru!

avatar van Klumpie
Bij deze link kun je de clip zien van Dani California.

Iedereen zal wel weer gaan zeuren over Dani California (beste tijd gehad, Californication en By the Way al slecht, bla bla bla): ik vind het een lekker nummer!

Geweldige clip. Goh, dat Prince zich hiervoor leent.

rayman schreef:
Geweldige clip. Goh, dat Prince zich hiervoor leent.

Nee: dat Jimi speciaal uit de dood herrezen is (maar ach het is immers bijna pasen nietwaar).

avatar van lebowski
Hier is mijn variant aERo: Californication en By The Way waren RHCP-onwaardige, slechte platen, maar dit nummer (plus de te gekke clip), doen een vonkje van hoop overslaan bij een ooit zeer verstokte fan. Wie weet...

avatar van Brain Stew
Erg gave clip idd. Ik ben benieuwd hoe het album wordt.

lebowski schreef:
Californication[/i] en By The Way waren RHCP-onwaardige, slechte platen

Daar hebben we het al eens eerder over gehad
Ik vind dat echt reuze-meevallen. Ik hoor ook liever de funk van de oude albums, maar deze 2 albums zijn zeker niet RHCP-onwaardig of slecht
Maar mooi als we bij dit album weer helemaal on Pepper-speaking-terms kunnen komen

nicolas
sorry kben het daar totaal niet mee eens, maar ja ieder zijn ding. ik heb echt wel liever californication en by the way (ook nog blood sugar sex magik) dan de andere platen hoor. en volgens mij wordt stadium arcadium een mix van al het voorgaande. de clip en het nummer dani california vind ik al meesterlijk... en lijkt bovendien meer op hun vorige 2 cd's.