Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)

Label: Warner Bros.

1. Dani California (4:42)
  2. Snow ((hey Oh)) (5:34)
  3. Charlie (4:37)
  4. Stadium Arcadium (5:15)
  5. Hump de Bump (3:33)
  6. She's Only 18 (3:25)
  7. Slow Cheetah (5:19)
  8. Torture Me (3:44)
  9. Strip My Mind (4:19)
  10. Especially in Michigan (4:00)

met Omar Rodriguez-Lopez

11. Warlocks (3:25)

met Billy Preston

12. C'mon Girl (3:48)
  13. Wet Sand (5:09)
  14. Hey (5:39)
  15. Desecration Smile (5:01)
  16. Tell Me Baby (4:07)
  17. Hard to Concentrate (4:01)
  18. 21st Century (4:22)
  19. She Looks to Me (4:06)
  20. Readymade (4:30)
  21. If (2:52)
  22. Make You Feel Better (3:51)
  23. Animal Bar (5:25)
  24. So Much I (3:44)
  25. Storm in a Teacup (3:45)
  26. We Believe (3:36)
  27. Turn It Again (6:06)
  28. Death of a Martian (4:24)
avatar van Gajarigon
Verdorie wat een lelijke hoes. Neen echt, hierover duld ik geen discussie: dit is echt walgelijke kitch. Je zou toch denken dat groepen met jarenlange ervaring na een tiental albums toch al enig verstand zouden hebben gekregen in verband met hoezen, maar neen, ze smijten er maar een belachelijk onding tegen. 2006 lijkt wel het jaar van de lelijke hoezen te worden:die nieuwe van pearl jam en van tool zijn ook al om je te bescheuren...

... maar de muziek zal wel goed zijn denk ik. Grappig trouwens hoeveel songtitels er hier 'gestolen' lijken: If, Hey, Readymade...

Bob Cremers
Daar heb je gelijk in Gajarigon.

Geweldige clip, leuke coupletten heerlijke solo (beetje hendrix) maar het refrein vind ik nogal matig. Heb ook al wat andere nummers gehoord, ready made en Tell me bay klonken vooral erg lekker. Heb het idee dat het een beetje een mengeling wordt van BSSM en Californication. Als dat zo zo is

avatar van Gajarigon
Idd het refrein is nogal flauw. maar de solo maakt veel goed. ik heb toch een paar keer moeten grinnikken toen ik de clip zag.

avatar van Milanovic
ik sluit mij aan bij het "wat een lelijke hoes"-front... ik vind het meer iets voor de jaren 70 ofzo, niks voor de peppers.

ligt het aan mij of lijken de peppers weer wat losser in de clip van danni california? als je hem bekijkt zijn ze bijna weer op de BSSM-tour qua sound en attitude. ik hoopet! en de solo heeft inderdaad iets weg van hendrix (purple haze iemand???)

ik kan niet wachten tot dit album uitkomt, ik ken alleen danni california maar die klinkt veelbelovend genoeg, en zegnou zelf 28 peppers songs in 1x??? dit word wat.
ik vraag me af hoe ze live gaan klinken.

Ja klopt: De hoes ZIET ER NIET UIT!!!!
van hoezen met een oud tintje zoals de cd 'Employment' van de Kaiser Chiefs houd ik wel, maar dit is niet om aan te zien! . dat had ik niet gedacht van de Peppers: na zoveel albums . Nouja ik heb al meerdere tracks van de nieuwe cd gehoord, en die zijn weer ouderwets goed!:)
ik ga de cd zeker kopen/downloaden. 28 nummers is wel erg veel, maar we zullen zien.

Bob Cremers
Volgens mij een Dubbel album.

de hoes past wel bij de twee ondertitels van het album
het mars en jupiter idee

Ik vind de hoes op zich best mooi, ondanks dat hij van het "beetje fout" gehalte is.

Ik lees net wat commentaar over Dani California. Ik vind het een heel middelmatig nummer. Begint best aardig, maar het refrein valt dan weer heel erg tegen. Ook snap ik niet wat er zo "heerlijk" aan die solo is. Die is juist zó simpel. Nu wil ik niet beweren dat simpel slecht is, maar van deze groep ben je toch wat meer gewend.

Hopelijk is de rest wat beter, anders moet ik nog eens heel hard over deze aankoop gaan twijfelen...

avatar van mathias
Anna.R schreef:
... anders moet ik nog eens heel hard over deze aankoop gaan twijfelen...

DOEN!!!

kan iemand me verklappen wie ze allemaal nadoen in de video? ik kwam niet verder als jimi hendrix, the beatles, nirvana en ..elvis?

kan niet wachten, eindelijk een nieuw album (met allemaal nieuwe tracks)
hun single klinkt toch al lekker

Bob Cremers
Wie heeft de clip gezien van de nieuwe album.

Electro_
Ik.

avatar van jowietje
Ik heb hem ook gezien, ze doen dan allemaal andere bandjes naar, ik vind het lied alleen niet goed.

Hier kun je hem bekijken: http://music.aol.com/videos/newthisweek.adp

Electro_
Nee, ik vond het ook maar een teleurstelling. Al heb ik de RHCP nooit leuk gevonden, behalve Californication.

avatar van jowietje
Electro_ schreef:

Ik heb ze ook nooit zo leuk gevonden, maar voor een comeback vind ik het een zeer slecht nummer.

Bob Cremers
Volgens mij deden ze de Beatles ook na.

avatar van The Scientist
Is deze al te luisteren, of staat die stem hier onterecht?

Bob Cremers
Moet je aan Paul Groningen vragen .

avatar van CWTAB
Nog niet te beluisteren of ergens te vinden, dus deze stem is onterecht

Bob Cremers
Misschien heeft hij het gedownload.

avatar van Music4ever
Als Dani California een voorbode is voor de rest van dit album dan haak ik af. Ik vind er namelijk niet veel aan.

De clip van Dani California vond ik heel erg leuk, het nummer minder. Heel erg jammer, want de RHCP is altijd al een goede band geweest. Misschien toch maar eens het hele album luisteren.

avatar van tomthumb
Leuke clip, nummer wel aardig maar niet bijzonder

Idd, er is niet zo veel aan. Leuk solootje op einde wel. Meer van dat.

avatar van SiSsY bOY
lekker nummer dani california. frusciantie met een gelikte nieuwe sound, love it!

sad mfkrs!

miloz
Toen ik Dani California voor het eerst hoorde had ik iets van: nee toch?? De peppers worden alleen maar nog commercieler. Maar na een paar keer luisteren is het eigenlijk toch wel een heel erg goed nummer. Ben erg benieuwd of dit in de buurt kan komen van Californication en Blood Sugar. By The Way vind ik persoonlijk de slechtste peppers plaat ooit. Maar ik denk dat ze de juiste weg weer gevonden hebben.

Ik zie het niet positief in. De eerste single is van belabberd niveau. Ik geloof ook niet in cd's met meer dan 20 nummers. Dan heb ik liever 8 steengoede nummers i.p.v. allemaal skippertjes. Maar ik kan het mis hebben.

John Frusciante heeft bewezen een fantastisch songwriter te zijn en zal niet voor niets zijn succesvolle solocarriere even loslaten denk ik dan maar.... Hopelijk zorgt hij voor wat meer inspiratie.

avatar van Justinx
Ik wil het woord zeiken niet gebruiken, maar volgens mij heb ik dat zonet toch gedaan