Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)

Label: Warner Bros.

1. Dani California (4:42)
  2. Snow ((hey Oh)) (5:34)
  3. Charlie (4:37)
  4. Stadium Arcadium (5:15)
  5. Hump de Bump (3:33)
  6. She's Only 18 (3:25)
  7. Slow Cheetah (5:19)
  8. Torture Me (3:44)
  9. Strip My Mind (4:19)
  10. Especially in Michigan (4:00)

met Omar Rodriguez-Lopez

11. Warlocks (3:25)

met Billy Preston

12. C'mon Girl (3:48)
  13. Wet Sand (5:09)
  14. Hey (5:39)
  15. Desecration Smile (5:01)
  16. Tell Me Baby (4:07)
  17. Hard to Concentrate (4:01)
  18. 21st Century (4:22)
  19. She Looks to Me (4:06)
  20. Readymade (4:30)
  21. If (2:52)
  22. Make You Feel Better (3:51)
  23. Animal Bar (5:25)
  24. So Much I (3:44)
  25. Storm in a Teacup (3:45)
  26. We Believe (3:36)
  27. Turn It Again (6:06)
  28. Death of a Martian (4:24)
Bob Cremers
Wat slaat dat erop ? wat een flauwekul.

avatar van KampF
Dani C is een goede single zeg

avatar van Pelk
philippe schreef:
kan iemand me verklappen wie ze allemaal nadoen in de video? ik kwam niet verder als jimi hendrix, the beatles, nirvana en ..elvis?

Ik zie nog: Funkadelic, New York Dolls, Sex Pistols, The Misfits, Motley Crue (denk ik). Bands die ze zelf (op Motley Crue na, denk ik) ooit als inspiratie hebben genoemd.

avatar van CWTAB
quote Pelk: Motley Crue...

Ah ik dacht dat het Pearl Jam betrof... gewoon door redelijk grungy uit de hoek te komen en Eddy Vedder achtige manier van microstaander half tegen de grond te slaan terwijl hij zingt....

En nog altijd is het album nog niet gelekt, zucht.... altijd leuk om een album op voorhand te horen voor je hem koopt....

avatar van musicfriek
CWTAB schreef:

Of juist leuker om het hele album voor het eerst op cd te horen! Ik wacht rustig af...

doen ze Kiss niet na?

Bob Cremers
Weet ik niet maar wel de Beatles.

Vet liedje hoor (Dani California) .

Inderdaad! En zeker nog een paar goede nummers. Maar het niveau van Californication halen ze lang niet..

Die single is echt niet zo goed hoor. Beter gewoon van de peppers.

avatar van the viking
Kan iemand mij vertellen waar de single Dani California een ripp- off van is ? Dacht eerst aan Two Princes van The Spin Doctors, maar weet in elk geval zeker dat ik het ergens eerder heb gehoord !

Jessie
heeft er al iemand iets van de single 'million miles of water' gehoord? die staat waarschijnlijk bij de single van 'Dani California'?

avatar van Tresonyx
the viking schreef:

Ik dacht Purple Haze van Jimi Hendrix in de solo te herkennen

nicolas
ja inderdaad de drie eerste noten worden volgens hetzelfde patroon gespeeld alleen 2 of 3 frets lager. bij de derde noot van de solo worden er wel 2 noten gespeeld (een la en een lagere fa) terwijl er bij jimi hendrix een lichte bend-up is. de solo is wel cool om te spelen alleszins... het laatste (enorm rommelige) stuk wordt met waarschijnlijk treble, distorted en met een whammy pedal vollen bak gespeeld. je kan de noten niet uit elkaar houden maar het is wel perfect mogelijk te spelen (met cleane sound).

avatar van Justinx
Nou ik vind het begin meer hebben van Sweet Home Alabama van Lynyrd Skynyrd.

avatar van tomthumb
Justinx schreef:
Nou ik vind het begin meer hebben van Sweet Home Alabama van Lynyrd Skynyrd.

ik ook!

avatar van the viking
Inderdaad dat was het nummer wat ik bedoelde !

avatar van Klumpie
Hier kun je van alle nummers een clip van 30 sec horen.

Bob Cremers
Dhani California een mooi nummer maar nou het hele album maar eens luisteren.

ben naar die site gegaan en het klopt. ik zal niks verklappen

nicolas schreef:
ben naar die site gegaan en het klopt. ik zal niks verklappen

Als je de muziek eenmaal hebt ontleed staan er inderdaad fraaie nummers op !

album zojuist voor de eerste keer beluisterd en het valt me zeker niet tegen..cd1 vindt ik zo op het eerste gehoor het beste klinken.

avatar van the viking
She looks to me, Slow Cheetah en Especially in Michigan klinken zeker niet slecht !
Een Under the Bridge heb ik nog niet kunnen ontdekken !

Is dit een dubbel ep ?

the viking schreef:

Zelfde Accoordschema & Beat): Tom Petty - Mary Jane's Last Dance

mijn favoriete nrs tot nu toe zijn: snow, stadium arcadium,slow cheetah,desecration smile, hard to concentrate, she looks to me en death of a martian..

avatar van the viking
Bedankt argine je hebt helemaal gelijk! Net nog even the Greatest Hits cd van Tom Petty and The Heartbreakers er bijgehaald en de accoorden en sound zijn vrijwel identiek !
Notabene een van mijn favoriete songs van Tom Petty,en toch kon ik er maar niet opkomen !

nicolas
als ik het zo gehoord heb, vind ik dani california nog het beste nummer, desecration smile komt in de buurt.

1,5
ik heb net zitten luisteren naar die stukjes van 30 seconden van elk nummer, maar ik was zwaar teleurgesteld het is zelfs op by the way nog een achteruitgang terwijl ik destijds dacht dat dat niet kon. Er zitten naar mijn mening 3 aardige nummertjes bij especially michigan, ready made en storm in a teacup, ik dacht dat ze weer zouden gaan funken in de goeie peppers tijd met Hillel er nog bij. Ik twijfel nu serieus of ik het album wel ga kopen terwijl ik al maanden rond ren met het idee dat het nieuwe album komt en nog een ding dan ben ik klaar met zeiken (en mogen jullie mijn mening gaan afzeiken) er zei in het begin ene jessie dat john een betere gitarist is dan dave navarro en dat is dus echt niet one hot minute is puur technisch gekeken uberhaupt het beste pepper album en nee het is niet mijn favoriet maar dave is wel een geweldige gitarist.

avatar van mathias
Beetje vreemd om op basis van telkens 30 seconden een stem te geven, niet?