Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)

Label: Warner Bros.

1. Dani California (4:42)
  2. Snow ((Hey Oh)) (5:34)
  3. Charlie (4:37)
  4. Stadium Arcadium (5:15)
  5. Hump de Bump (3:33)
  6. She's Only 18 (3:25)
  7. Slow Cheetah (5:19)
  8. Torture Me (3:44)
  9. Strip My Mind (4:19)
  10. Especially in Michigan (4:00)

met Omar Rodriguez-Lopez

11. Warlocks (3:25)

met Billy Preston

12. C'mon Girl (3:48)
  13. Wet Sand (5:09)
  14. Hey (5:39)
  15. Desecration Smile (5:01)
  16. Tell Me Baby (4:07)
  17. Hard to Concentrate (4:01)
  18. 21st Century (4:22)
  19. She Looks to Me (4:06)
  20. Readymade (4:30)
  21. If (2:52)
  22. Make You Feel Better (3:51)
  23. Animal Bar (5:25)
  24. So Much I (3:44)
  25. Storm in a Teacup (3:45)
  26. We Believe (3:36)
  27. Turn It Again (6:06)
  28. Death of a Martian (4:24)
De teksten zijn niet mierzoet en de geliktheid van de licks van frusciante zijn ongeëvenaard.
Als je dat boek van Kiedis hebt gelezen, hoe lang ze bezig zijn geweest met californication en dat john toen op de proppen kwam met zijn Gretsch White Falcon.....Ik heb het anthony!
Dat zegt wat. Josh Klinghoffer kan net zo spele als john.
Maar wat produceer je en breng je in.
Voorals nog de grote vraag! Ik volg ook het afgedwaalde project van Frusciante maar. Warpaint en andere vrienden en produkties.

Soledad
Hump de Bump is pijnlijk slecht, de rest niet heel veel beter met als uitzondering "Snow". Jammer, ze kunnen zoveel beter.

avatar van Maximusic
Over Hump de Bump ben ik het zeker met je eens, maar nummers als Warlocks, Wet Sand, Readymade, Storm in a Teacup en Turn It Again vind ik toch erg sterk. Er staan wat mij betreft genoeg goede nummers op om het album met meer dan 4 sterren te waarderen, alleen jammer dat er wat suffe nummers tussen zitten.

Enerzijds natuurlijk jammer dat John weg is, maar ik heb toch mijn hoop op de nieuwe gitarist gevestigd. (hopelijk krijgt het nieuwe album wat meer pit)

avatar van RensZ
Especially In Michigan, Wet Sand, Hard to Concentrate, Turn it Again, dat zijn toch echt knallers hoor. Apart dat je Snow noemt als uitzondering, terwijl je dat best als standaard nummer kan zien met terugkomend refrein, neemt niet weg dat ik het ook een prima nummer vind hoor.

Over het feit dat John weg is moet ik niet teveel nadenken, want als ik dat bepaalde filmpjes zie op youtube en terugdenk aan het concert in Nijmegen doet me dat wel wat. Toch heb ik wel hoop in iets moois met Josh.

nicoot
Snow is zo uitgemolken! Ik vind Wet Sand ongelofelijk goed, wat een snerende solo daarin. Desecration Smile ook. Ondertussen pakweg 3 jaar geleden dat ik er nog eens naar geluisterd heb, maar ik herinner me dat ik zo'n driekwart toch zeker van acceptabel niveau vond. She's Only 18, wat een lekkere gitaarriff in die verzen...

avatar van RensZ
Wet Sand is één van de beste nummers van de Peppers, al kan ik Especially In Michigan ook erg waarderen. Fraaie solo's ook van o.a. Omar Rodriguez. Ik luister ook niet meer erg vaak naar dit album, maar er staan meer dan genoeg nummers op. Er is vaak discussie geweest over het te hoge aantal nummers op dit album, waar aan ik zelf ook heb meegedaan, maar eigenlijk mogen we helemaal niet klagen met het aantal goede nummers wat er uiteindelijk nog op staan.

avatar van Hedser
Ik vind die solo in Turn it Again ook echt geweldig. Samen met Wet Sand het beste nummer van het album.

avatar van Ducoz
1,0
Disc 2 is stiekem een stuk interessanter.

PriestMaiden
Aardige dubbelaar, niet alle songs kunnen boeien, maar er staan toppers op zoals Snow, Charlie, Wet Sand, She's only 18 en natuurlijk Dani California. Hump De Bump is niet veel soeps.

avatar van P.O.W.
Slow Cheetah>*

avatar van Snoeperd
Hump de bump krijgt veel kritiek te verduren, zelf vind ik het een zeer goed nummer met mooi instrumentgebruik, wel poppy maar goed uitgevoerd, vooral de bridge is prachtig.

Mijn probleem met dit album is eigenlijk erg eenvoudig: er staan te veel nummers op. Er zullen nu waarschijnlijk wenkbrauwen op worden getrokken, maar omdat er zoveel op dit album staat, is de kwaliteit - naar mijn mening niet altijd even goed. Er staan sterke nummers op - 'Stadium Arcadium', 'Slow Cheetah', 'Desecration Smile' en 'Snow', maar daar tegenover zijn er ook nummers die mij gewoon niet zoveel doen. Wat dat betreft vond ik 'Califonication' sterker en evenwichtiger.
3.5*

Ik vind de kracht van dit album júíst dat er zo veel, mijns inziens, prachtige nummers op staan. Ik kan nog altijd nagenoeg elke week dit album in de cd-speler doen om vervolgens steeds bij een ander nummer de repeatknop in te drukken.
Er zijn 2 nummers die ik ontzettend slecht vind: 'Hey' en 'Strip my mind'
En de rest is gewoon prachtig! Wat ik al zei, elke keer heb je een tijdje een ander nummer waarvan je denkt: och ja, dat is ook een prachtig nummer!
Ik vind dit echt een wereldalbum. Anders dan Californication, waarin een aantal nummers echt begint te vervelen.

Strip My Mind het slechtste nummer

avatar van Hedser
Hey het slechtste nummer

avatar van Gründafjørdøhur
kaztor schreef:

Als in 'toen maakten ze simplistische muziek'? Luister dan eens goed naar Snow.
Meer ABC dan dat krijg je het écht niet...

Nee, zo bedoelde ik het absoluut niet. Ik bedoelde meer te zeggen dat ik ze tegenwoordig absoluut niet meer dat soort - hoe zal ik het zeggen - smerige funk zie maken. De jongens hebben dat gewoon niet meer in zich. Neem Anthony, in interviews tegenwoordig heeft hij het over bepaalde 'energieën'. In de jonge jaren zat hij stoned in interviews de interviewster mee naar bed te vragen. Ja, Snow zal dan misschien (de riff is wel erg gaaf) simplistisch zijn, maar ik heb eigenlijk wel een zwak voor dit album. Hoe meer ik er over ga denken, des te meer ik echt wel minder punten kan bedenken voor dit album. Toch is dit album wel van betekenis voor mij, aangezien ik me met dit album echt pas ben gaan interesseren in muziek, (ja toen pas!).

1,5
ooit gekregen... nooit langer dan 3 nummers opgestaan. Hoewel ik RHCP hoog had zitten tot ik ze live zag natuurlijk. Californication album heeft wel heel hoog aanzien bij mij.

avatar van freakey
Het slechtste van deze cd vind ik eigenlijk de voorkant van de verpakking.....

avatar van oceanvolta
Koekuhh schreef:
Hoewel ik RHCP hoog had zitten tot ik ze live zag natuurlijk.

Ja inderdaad, met die gitarist die niet de solo's speelt zoals ze op de cd staan maar spontaan nieuwe verzint, bah!

Koekuhh schreef:

Wat was er mis met de live performance van een bed met één van de beste gitaristen ter wereld, één van de beste bassists ter wereld, één van de beste drummers ter wereld en een wat mindere live zanger?

Rizz
Ik vind de Peppers over het algemeen juist wat beter live. Over dit album; toch wat beter dan ik eerst vond, ik mis nog wel het energieke hier en daar maar de composities zijn uitstekend.

avatar van SweetMetal

Je bedoelt John Frusciante, één van de beste gitarist van de afgelopen 10 jaar.

Soledad
Volgens mij was hij sarcastisch sweetmetal

avatar van freakey
Rizz schreef:
....Over dit album; toch wat beter dan ik eerst vond, ik mis nog wel het energieke hier en daar maar de composities zijn uitstekend....

Mijn idee Rizz, en niet te vergeten, uitstekend uitgevoerd....

Ik hoop idd wel dat de opvolger wat meer ballen zal hebben als deze.....

avatar van Running On Empty
Deze 2CD maar eens voor liefst 0,69 pond met 1.28 pond aan verzendkosten van Amazon Marketplace laten komen. Geen geld én ook nog eens een lekker plaatje. Chili Peppers op de commerciele tour kan ik prima hebben. Deze ga ik zeker vaker draaien, niets mis mee. Het modernere Peppers werk ligt de een nu eenmaal beter dan de ander.

avatar van joeri_musicfreak
hump de bumb krijgt veel kritiek, ik vind et juist een van de leukste van et album, echt een lekker nummer! tekst is natuurlijk niet zo goed maargoed.

avatar van hpdewin
hump de bumb is een grap, een mop en een heel vervelende.

JH.
Beste album van de RHCP naar mijn mening. Wat een fantastische verzameling nummers en allehonko's wat is Wet Sand toch fantastisch. Dat einde was liefde op het eerste oor.

avatar van Banjo
Net zoals bij I'm with you geef ik 3 sterren meer moet dat niet zijn..
Ik wil graag dat ze de gitaren weer oppakken en weer net zo te keer gaan als vroeger!
maar dat zit er niet in denk ik..

3 sterren

avatar van Snoeperd
Hier spelen ze ook gitaar hoor.