The Slow Show - White Water (2015)

Rock / Pop

4. Testing (3:53)
  5. Brother (4:02)
  6. Bad Day (3:37)
  7. Augustine (3:15)
  8. Paint You Like a Rose (3:30)
  9. Flowers to Burn (3:58)
  10. Lucky Me, Lucky You (4:13)
  11. God Only Knows (4:16)
avatar van Spoelworm
Deze ligt al een tijdje in mijn auto en ik hou ervan : ) vooral brother vind ik erg genietbaar.
Maar, ik kan echt nergens het vinyltje vinden hiervan. Weet iemand het mag die mij -aub-pm'en (Als hij/zij wilt natuurlijk) waarbij bij voorbaat dank!

Spoelworm schreef:

Gewoon bij bol.com te koop (dus dan ook vast wel bij de andere zaken).

avatar van Spoelworm
Krijg nou wat.. bedankt aEro
Meteen even door de brillenbak snuffelen bij bol

avatar van Screenager
De hemelse gezangen van het koor starten deze plaat en dan weet je dat je vertrokken bent voor 3 kwartier puur genieten van de al even hemelse stem van Rob Goodwin, begeleid door melodieën waar The National bijwijlen jaloers op zou zijn.
Heb deze plaat grijsgedraaid toen hij uitkwam tijdens het schrijven van mijn thesis aan de universiteit. Een drietal jaar later zit er nog geen spatje verval op. Sterker nog, hij wordt in zekere mate nog steeds beter hoe meer ik hem beluister.

Uitschieters zoeken is moeilijk. Uiteraard was ik meteen overdonderd door Dresden en Brother en dat vind ik vandaag nog steeds wonderschone nummers. De grote sterkte van dit album vind ik echter de constante. Er zit geen enkel nummer tussen dat me niet pakt. De sfeer over het hele album is zo ongelofelijk sereen en volwassen, zonder ook maar een moment te vervelen.

De vergelijking is hierboven al eens gevallen, ze hebben wel degelijk wat weg van The National, mijn favoriete band. Toch brengen ze ook meer dan voldoende ‘eigenheid’ in hun muziek. Daarenboven vind ik de basstem van Rob zowaar nog mooier en een pak warmer dan Matt’s stemgeluid.
Deze plaat krijgt vandaag (eindelijk) een plaatsje in mijn top 10. Hoop dat deze het iets langer weet vol te houden dan Fleet Foxes’ fantastische titelloze debuut. De laatste 3 á 4 albums van mijn top 10 durven al eens roteren ? Genieten is dit album alleszins.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Gisteren zowel deze gedraaid als The Nationals High Violet. Bij High Violet leverde het een halfje extra op, hier kostte het een halfje.

In de aanloop naar het concert in Amsterdam komende zondag weer flink in mijn rotatielijst aanwezig: het is en blijft een heerlijk album voor mij.

avatar van blur8
White Water is 5 years old today.
Wordt gememoreerd vanuit Manchester. Happy Birthday.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Wat zijn Bloodline en Dresden bloedjemooi! Ontdekt door de Witte Trui (kende verder alleen hun laatste plaat). Dit smaakt naar meer

avatar van Juul1998B
Mooi indie-rock album hoor.
Vertoont zeer veel gelijkenissen met The National maar is zeker geen kopie.
Wel vind ik de zang wat eentonig waardoor sommige nummers beginnen te vervelen.
Al met al is dit toch wel een mooie ontdekking waarbij de beste nummers duidelijk in het begin zitten. Al zou dit ook deels kunnen komen door de eentonigheid natuurlijk waardoor alles in het begin "spannender" is dan wat daarna komt.

avatar van Monsieur'
Juul1998B schreef:
Mooi indie-rock album hoor.
Vertoont zeer veel gelijkenissen met The National maar is zeker geen kopie.
Wel vind ik de zang wat eentonig waardoor sommige nummers beginnen te vervelen.

Die vergelijking hoor ik niet. Muzikaal is The Slow Show niet alleen spannender, maar Rob Goodwin is als zanger ook nog eens kundiger. Ik heb Berninger altijd mooier gevonden als hij gewoon praat ipv zingt.

avatar van Juul1998B
Monsieur' schreef:

Hmm zou kunnen natuurlijk. Ik zie veel mensen boven mij ook de vergelijking met The National maken. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens.
Over je laatste deel zou ik nog niks kunnen zeggen. Dit is het eerste album dat ik heb geluisterd van The Slow Show. Wie weet heb je gelijk

avatar van Monsieur'
Juul1998B schreef:

Sla een album over en stap gelijk in Lust & Learn. Voor mij is dat het album waar het universum van deze band helemaal tot uitwas komt! Hard to Hide bijvoorbeeld, of Eye to Eye zijn echt prijsnummers.