Benjamin Clementine - At Least for Now (2015)

Label: Behind

1. Winston Churchill's Boy (5:37)
  2. Then I Heard a Bachelor's Cry (5:08)
  3. London (4:01)
  4. Adios (4:17)
  5. St-Clementine-On-Tea-and-Croissants (1:12)
  6. Nemesis (5:04)
  7. The People and I (5:16)
  8. Condolence (6:30)
  9. Cornerstone (4:31)
  10. Quiver a Little (4:42)
  11. Gone (4:32)
  12. Edmonton * (4:53)
  13. Mathematics * (3:08)
  14. Curriculum Vitae * (3:53)
  15. The Movies Never Lie [Demo Version] * (3:58)
  16. Pound Sterling * (4:33)
  17. Riverman [Live BBC Radio 2] * (3:38)
  18. London [Live France Inter] * (4:09)
avatar van Niek
Na 1 luisterbeurt verre van overtuigd. Soms indrukwekkend en boeiend, vaker vreselijk pretentieus en vermoeiend. Krijg de indruk dat meneer eigenzinnigheid tot doel heeft gemaakt, doordat het af en toe zo geforceerd klinkt. Of is het geldingsdrang? Soms is een lied mooier zonder dat naar voren komt hoe goed je wel niet kan zingen en/of pianospelen. Maar goed, ik lees hier dat de plaat kan groeien, dus ik geef het nog een aantal kansen voordat ik tot een score over ga.

avatar van venderkets
Net voor mijzelf een lijstje van beste albums van het afgelopen decenium gemaakt. Deze op 1. Gaat dus hard richting tijdloos.

avatar van Shelter
Ik heb er even aan moeten wennen, sommige nummers komen wat bombastisch en soms insincere over op de een of andere manier waar andere tracks juist heel ingetogen en gevoelig klinken.
Maar overall erg fijn album, mijn favorieten zijn: Winston Churchill's Boy, London, The People & I en Condolence (die beat ineens is wel erg fijn).

Voor nu 4* met kans op verhoging.

avatar van -marco-
venderkets schreef:

Absoluut, draai hem weer erg vaak. Betrap mijzelf dat dit me emotioneel ook erg pakt. Daarbij blijf ik luidkeels meezingen, althans een poging daartoe

Zijn live optreden zal me ook altijd bijblijven. Legendarisch. Kan niet anders dan verhogen naar 5*