Toto - Toto XIV (2015)

Label: Frontiers

1. Running Out of Time (4:06)
  2. Burn (4:51)
  3. Holy War (5:24)
  4. 21st Century Blues (6:08)
  5. Orphan (3:55)
  6. Unknown Soldier (For Jeffrey) (5:06)
  7. The Little Things (4:34)
  8. Chinatown (5:07)
  9. All the Tears That Shine (5:09)
  10. Fortune (4:46)
  11. Great Expectations (6:48)
  12. Bend * (2:48)
avatar van rkdev
Lekker hoor. Die stem van Williams!

avatar van Metalhead99
Wat een nummer! Ik krijg er kippenvel van. Dat refrein is erg mooi en Williams zingt dus ook op plaat erg goed. Ik weet het nu al zeker: deze ga ik in huis halen zodra hij uit is!

Heerlijk nummer enne...Joseph heeft niets ingeboet. Een prima herkenbare Toto zanger.
Ben benieuwd naar de rest....

avatar van JelmerHolwerda
Lekker nummer hoor. Oprechte lyrics, heerlijke drums en vooral die vocalen... wat heeft Joseph toch nog een stem zeg.

avatar van The_CrY
Hmm dat akkoordenschema was wel heel erg afgezaagd. Klonkt verder prima. Hopelijk bevat het album wat originelere stukken

The_CrY schreef:

Dit is een beetje de catchy song van het album denk ik. Volgens mij zitten er op de rest wel aardig wat meer instrumentale stukken op met wat meer progressieve invloeden. Maar ik weet het natuurlijk ook niet helemaal nog.

avatar van Metalhead99
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij staat er [radio edit] achter het nummer. Dit lijkt me dus inderdaad de catchy radio single.

avatar van Poeha
Bij mij gaat die link naar een dood spoor

avatar van The_CrY
Volgens mij staat ie ondertussen ook (onofficieel) op YouTube.

[Mod: Link naar al verwijderd bericht met downloadlink verwijderd]

Klinkt goed! Zal interdaad wel het nummer zijn met de meeste hitpotentie. Williams klinkt erg goed en het klinkt nog redelijk puur overall. Een soort hedendaagse The Seventh One.
Mooi drumgeluid van Carlock. Wel 1 bassdrumklap waarvan de timing me stoort.. Hadden ze wel even mogen aanpassen.

Dank!

Waar bedoel je precies? Kun je een tijd noemen?

En ja klopt, erg catchy allemaal en dit is vast de meest radiovriendelijke single.

JelmerHolwerda schreef:

Waar bedoel je precies? Kun je een tijd noemen?

1:14/1:15min.

1:14/1:15min.

Snap niet helemaal wat je bedoeld eigenlijk. Volgens mij klopt dat allemaal prima en ik ben zelf drummer. Die basshits kloppen daar volgens mij gewoon... Maar ik kan het verkeerd horen natuurlijk!!

Op ongeveer 1:25 hoor je wel bij de vocalen dat er in geknipt is. Make a start.. komt er dan wat raar in. Viel me nu pas op toen ik jouw stukje beluisterde.

JelmerHolwerda schreef:

Ik ben ook drummer haha.
Voor m'n gevoel is de kick op de 2e tel vrij laat/laidback. Alsof het de boel even een momentje tegenhoudt. Maar ik moet zeggen dat het me de eerste 2x meer opviel dan nu.

avatar van Metal-D78
Geen bijzonder nummer. Leuk voor de drummers want er zit een leuk ritme in, maar ik word hier niet direct warm van.

[/quote]

OIk ben ook drummer haha.

Ik ben (ook) drummer geweest ( met als klapstuk een optreden in het Paard van Troje in den Haag in 1982). Mijn favoriete drummer is...Neal Peart en in het jazzygenre: Bill Bruford en Steve Gadd ( Phil Collins vond ik niet zo bijzonder). Dus gaat bij een optreden altijd eerst mijn aandacht uit naar de man achter de drumkit.

avatar van bikkel2
Ook ik ben drummer, maar ga wat minder voor de individualiteit.
Jeff Porcaro was de beste man voor Toto.
Porcaro speelde altijd heel functioneel en ritmisch perfect. Die kon grooven als de beste.Liet ook best veel ruimtes over in de sound en daar hou ik eigenlijk het meest van.
Simon Phillips is natuurlijk ook een fenomeen.
Alleen hij heeft altijd van die fills die van mij soms net even niet hoeven. In sommige songs perfect, maar soms wat vermoeiend. Daarom speelt Simon ook graag fusion, want dan kan ie lekker zijn gang gaan.
De nieuwe Totodrummer is mij onbekend.

Jeff Porcaro is ook mijn favoriet wat betreft Toto (en daarbuiten trouwens ook, naast Steve Jordan).
Keith Carlock heeft flink wat gedaan met Steely Dan. Opzich wel interessant om wat meer van hem te zien, op youtube wel veel liveregistraties te vinden. Hij heeft ook een tijdje met John Mayer getourd, maar dat vond ik dan weer wat minder.
Komt qua style in ieder geval wel meer in de buurt van Porcaro vergeleken met Phillips.

avatar van JelmerHolwerda
Ha, Joël. Jordan en Porcaro zijn ook twee van mijn favoriete drummer. Ik vind Carlock ook een geweldige nummer, lijkt inderdaad meer op Porcaro en op Phillips. Iets minder bombastisch, iets meer groove.

Eigenlijk zijn het sowieso drie geweldige drummers met hun eigen kwaliteiten. Blijf het echt doodzonde vinden dat Carlock nog met Steely Dan moet touren deze zomer en daarom niet met TOTO mee kon. Nu gaat Shannon Forrest mee, die ook al drumde bij de Noord-Amerikaanse tour van TOTO vanwege dezelfde reden. Zal ongetwijfeld ook een baas van een drummer zijn maar had Carlock toch wel erg graag live gezien hoor.

Als jullie Neal Peart horen ( wat zien doe je hem niet achter de zeer vele drumkits......wil ik jullie mening nogmaals aanhoren

avatar van The Scientist
Is dit niet meer een discussie voor hier?

JelmerHolwerda schreef:

Geldt dat ook voor deze zomer ja? Ik dacht alleen vorig jaar zomer en dat Carlock bij de tour van Toto XIV komende maanden wel aanwezig is.. Heb m'n kaartje voor 30mei iig al binnen.

Neal Peart, ik heb vroeger veel geluisterd naar Moving Pictures van Rush en enkele jaren geleden regelmatig werk van Rush moeten drummen, dus ken Peart zeker wel. Maar is niet helemaal het soort drummer waar ik warm van word, ondanks dat het natuurlijk van wereldniveau is.

Joël-Toto schreef:

Dat dacht ik ook Ja, maar bij die EPK in de beschrijving staat dus dat Forrest ook 2015 drumt helaas. Maar goed het wordt hoe dan ook wel een tof concert!

Ik vind Peart ook echt een goeie drummer maar van zijn drumsolos wordt ik nier echt warm. In de nummers geweldig!

JelmerHolwerda schreef:

Ik zie het ja. Hmm toch wel balen! Had graag Carlock aan het werk gezien.

avatar van Metalhead99
Vandaag verscheen de video voor "Orphan" op het youtube kanaal van Frontiers. Een tof geschoten "on the road" compilatie van Heather Porcaro.

avatar van vielip
Ik hoorde vandaag voor het eerst de single Orphan. En dat viel me heel erg mee! Hier had ik op gehoopt maar eerlijke gezegd niet op gerekend. Heerlijke sound die me doet denken aan The seventh one. Maar dan iets moderner. Ben nu ineens toch wel heel erg benieuwd naar het nieuwe album!

Hier nog eentje

avatar van Poeha
Net via het FB kanaal Holy War voor het eerst gehoord. Dat was nog eens back to the old days. Echt een fantastisch nummer met een korte Luke solo als toetje. Zoals ik Toto het liefst hoor.

avatar van rkdev
Ja inderdaad een heerlijk, typisch Toto, nummer

Holy War kan me weinig bekoren. Wel een leuk solodeel, riffje in het refrein en eindje wat doet denken aan het Girl Goodbye eind.