Toto - Toto XIV (2015)

Label: Frontiers

1. Running Out of Time (4:06)
  2. Burn (4:51)
  3. Holy War (5:24)
  4. 21st Century Blues (6:08)
  5. Orphan (3:55)
  6. Unknown Soldier (For Jeffrey) (5:06)
  7. The Little Things (4:34)
  8. Chinatown (5:07)
  9. All the Tears That Shine (5:09)
  10. Fortune (4:46)
  11. Great Expectations (6:48)
  12. Bend * (2:48)

avatar van vielip
Aardig nummer. Maar vind persoonlijk Orphan beter. Ik hoor de potentie in Holy war echter wel degelijk. Dus wellicht dat het er na een aantal luisterbeurten wel uit komt

avatar van Poeha
Holy War komt zeker in de buurt van hun beste werk uit de tijd van het Isolation album.

En oh ja, wat een fantastische cover wederom

avatar van Harlequin
Ik vind t tot zover erg goed klinken. 'Orphan', 'Holy War' en de nummers die we op de achtergrond van de EPK al horen beloven erg veel goeds. Herken in Holy War sterke vlagen van The Seventh One, iets wat mij ook niet boos maakt. Drums vind ik erg lekker; Phillips drumde ook heerlijk, maar dit vind ik toch fijner hoor. FiB was destijds ook een heel tof album, maar ik heb zo'n gevoel dat deze toch beter gaat zijn. Kan niet wachten!

Ik moet m'n mening enigszins herzien. Na een 3e luisterbeurt klinkt Holy War al een stuk lekkerder. Alleen klinkt het zo enorm overcompressed. Hoop toch van harte dat dat op de cd niet zo sterk aanwezig is.
Hoewel dat bij Falling in Between en de laatste cd's van Luke ook flink het geval was, dus vrees het ergste.

avatar van JelmerHolwerda
Het nummer moest bij mij ook echt groeien maar ik vind het echt een geweldig nummer. Wat een heerlijk instrumentaal stuk en met die solo erachteraan, fantastisch. Lekkere bombastische vocals bij het refrein ook.

avatar van rkdev
Joël-Toto schreef:
Alleen klinkt het zo enorm overcompressed.
ik ben geen audiofiel dus misschien een stomme vraag, maar wat is overcompressed?

avatar van chevy93
Great Expectations wordt door Porcaro als misschien wel het beste Toto-nummer ooit beschouwd. Hoge verwachtingen of een marketingstunt?

In de nieuwe Soundz een interessant stuk met interviews met zowel Paich, als Lukather, als Porcaro, als Williams!

avatar van Arrie
chevy93 schreef:

Over het algemeen zeggen artiesten altijd in interviews dat hun laatste album hun beste album ooit is, dus zo wonderbaarlijk is die uitspraak ook weer niet.

rkdev schreef:

(Te) veel compressie gebruiken, waardoor alles zo hard mogelijk klinkt. Wat tegenwoordig vaak wordt gedaan. Daardoor heb je ook weer minder dynamiek, klinkt het heel dik, vet en vol. Hoewel dat laatste opzich wel bij Toto past. Maar bijv een plaat als Mindfields vind ik dan nog veel prettiger klinken. Opener geluid.

avatar van m1997
Orphan en Holy War klinken wat mij betreft prima. Beiden hebben ook mooie lyrics.
Ik zit vooral op Burn en Great Expectations te wachten. De kleine stukjes dat we te horen kregen, klinken echt waanzinnig goed!
Ik heb de cd in ieder geval al besteld en de tickets voor het concert ook. Can't wait
Maar jongens, wat is de cover prachtig!

avatar van Bastiaan Tuenter
Blijf het echt doodzonde vinden dat Carlock nog met Steely Dan moet touren deze zomer en daarom niet met TOTO mee kon. Nu gaat Shannon Forrest mee, die ook al drumde bij de Noord-Amerikaanse tour van TOTO vanwege dezelfde reden. Zal ongetwijfeld ook een baas van een drummer zijn maar had Carlock toch wel erg graag live gezien hoor.

Geldt dat ook voor deze zomer ja? Ik dacht alleen vorig jaar zomer en dat Carlock bij de tour van Toto XIV komende maanden wel aanwezig is.. Heb m'n kaartje voor 30mei iig al binnen..

Shannon Forrest komt inderdaad mee. Heb Steve Porcaro onlangs gesproken. Hij zei dat nieuwe leden niet te veel van zichzelf mogen laten horen, maar in dienst moeten spelen van hun voorangers, Phillips en Porcaro, en de nummers zelf. Uit respect voor die drummers en de nummers, en omdat de fans de nummers willen horen zoals ze horen te klinken. Hij vind het ook zonde dat Keith Carlock niet mee kan, inderdaad vanwege andere verplichtingen, maar dat zijn rol in Toto niet per se uitgespeeld is - en hij speelt op het album omdat men er vanuit ging dat hij wél kon toeren (anders hadden ze wellicht Forrest gevraagd, maar dat is een aanname van mezelf)

Hier interessante informatie over Forrest's carrière en zijn kit.

Bastiaan Tuenter schreef:

Hier interessante informatie over Forrest's carrière en zijn kit.

Bedankt. Ik heb even wat meer van hem beluisterd, van de Dukes of September. Bevalt goed! Sowieso geen verkeerd bandje ook... Hij speelt wel lekker en functioneel.

avatar van JelmerHolwerda
Joël-Toto schreef:

Sowieso kun je er natuurlijk van uit gaan dat TOTO er voor zorgt dat ze een meer dan capabele drummer hebben.

Wacht wacht!
Keith Carlock is er dus niet bij 30-05-15???

m1997 schreef:
Wacht wacht!
Keith Carlock is er dus niet bij 30-05-15???

Inderdaad, Shannon Forrest vervangt hem.

avatar van Zwaagje
Orphan en holy war klinken in ieder geval goed; lijkt een ouderwets goede toto plaat te worden. Btw.......toto fan van het eerste uur en ik ben ook drummer. . Desondanks wordt ik doodmoe van al die discussies hier over van alles en nog wat. Hoort het hier niet te gaan over de nieuwe plaat?

avatar van Poeha
Zwaagje schreef:
...Desondanks wordt ik doodmoe van al die discussies hier over van alles en nog wat. Hoort het hier niet te gaan over de nieuwe plaat?
Ook, maar heb jij hem al dan?

avatar van Zwaagje
Poeha schreef:
Ook, maar heb jij hem al dan?

Mii dus gewoon even wachten tot ie er is ipv dat oeverloos geouwehoer. Oeps......nu doe ik ee zelf aan mee.

avatar van bonothecat
De discussie kan over de muziek gaan. Gelekt.

Gewoon een echt ToTo album. Niet meer en niet minder. Misschien dat de score nog anders wordt nna meerdere keren beluisteren, maar dat betwijfel ik.
Het album had van mij wel iets steviger gemogen. Ik vind dat Steve Lukather zich vrij rustig houd

Neal Peart schreef:

Heb jij het hele album al geluisterd???

Joël-Toto schreef:

Inderdaad, Shannon Forrest vervangt hem.

Damn, ik wilde ook Keith zo graag zien
Ach ja, gelukkig zijn Steve L/P, Joe en David er

avatar van gewe
ben ik met je eens neal nix meer en nix minder....mocht inderdaad wel wat steviger

gewe schreef:

Heb jij het hele album ook al geluisterd?

Ik heb wat flarden gehoord in beroerde kwaliteit en te snel afgespeeld. Dus ik wacht liever op het album. 21st Century Blues staat wel in normaal tempo op youtube en dat nummer bevalt me erg goed!

Het album is het wachten meer dan waard... china town is het nieuwe georgie porgie / tale of a man... Great expectations is echt supergaaf!!

Joël-Toto schreef:

Waar heb je dat gevonden?

m1997 schreef:

Waar heb je dat gevonden?

Youtube. Gewoon zoeken op Toto 21th Century Blues dan staat 'ie er meteen.

avatar van Harlequin
Tsja, ik ga gewoon helemaal stuk op deze nieuwe plaat. Ik kom mijn mening nog wel eens uitgebreider geven, maar heb em sinds gister non-stop aanstaan en dit is wel de muziek waar ik voor leef hoor... ik had erg hoge verwachtingen, maar dit overtreft et alsnog. Wat een plaat zeg, natuurlijk altijd afwachten hoe erg ie blijft hangen na een langere tijd, maar ik vind et echt grandioos!