Duran Duran - Paper Gods (2015)

Label: Warner Bros.

1. Paper Gods (7:04)

met Mr Hudson

2. Last Night in the City (4:44)

met Kiesza

3. You Kill Me with Silence (4:26)
  4. Pressure Off (4:21)

met Janelle Monáe en Nile Rodgers

5. Face for Today (3:51)
  6. Danceophobia (4:13)
  7. What Are the Chances? (4:55)
  8. Sunset Garage (4:43)
  9. Change the Skyline (3:57)

met Jonas Bjerre

10. Butterfly Girl (3:15)
  11. Only in Dreams (6:05)
  12. The Universe Alone (5:47)
  13. Planet Roaring * (3:49)
  14. Valentine Stones * (3:30)
  15. Northern Lights * (5:13)
  16. On Evil Beach * (2:42)
  17. Cinderella Ride * (3:56)
Mooi.
Hier zat ik op te wachten.
Europese releasedate is trouwens de 18e.

Eerste single is (zoals wel vaker) het commerciële deuntje, waar ik niet veel aan vind.
Leuk, maar commercieel.

Zoals altijd verwacht ik veel meer van de rest van het album en de laatste albums hebben me daar gelukkig niet in teleurgesteld.
Zodra hij uit is, laat ik mijn persoonlijke review wel weten.

avatar van vigil
Op t net is er veel rumoer om de hoes, dat kan ik wel begrijpen...

Bij de pre-order site wordt iets opgemerkt dat de art nog niet final is....
Als dit het blijft lijkt het wel een groep 3 knutselwerkje.... Heb gister op vaderdag creatievere dingen gekregen...

avatar van brajoapau
Bij de pre-order site wordt iets opgemerkt dat de art nog niet final is....

Op amazon staat deze hoes ook aangegeven en ik denk niet dat ze die zomaar op hun site mochten plaatsen.

naja, als de muziek dan maar goed is

avatar van luigifort
Afwachten..de single vind ik niet veel..

naja, als de muziek dan maar goed is

Dat zullen we af moeten wachten. Hun echte hoogtij dagen zijn in feite allang voorbij

avatar van Pinsnider
Pardon? Ze hebben een paar jaar geleden wel even hun beste plaat ooit afgeleverd! (Volgens mij althans). De verwachtingen zijn dus hooggespannen hier in Glanerbrug.

avatar van spoiler
Die hoes is best slecht, maar de muziek zal ongetwijfeld weer erg goed zijn

avatar van vigil
De "kenner" zal het ijsje overigens wel bekend voorkomen bij DD hoezen want die is al eerder ingezet: Perfect Day - UK: DD 20 - Duran Duran Wiki - duranduran.wikia.com

Pinsnider schreef:

tja vanuit commercieel oogpunt zijn de hoogtij dagen wel voorbij. Als je dat buiten beschouwing laat en puur kijkt naar het kwalitatieve dan heb je zeker een punt. Voor mij misschien niet de allerbeste maar wel in de hogere regionen.

avatar van spoiler
vigil schreef:

Nu je het zegt, inderdaad

avatar van SirNoodle
Zoals Han Solo en vele andere filmpersonages zouden zeggen: 'I've got a bad feeling about this'...

Begin jaren 90, DD quasi morsdood, en dan uit het niets een glorieuze return met 'ordinary world' en the wedding album, waarop ze vlotjes alle opgebouwde kritiek direct weer verspelen met het thank you album, en dat ijsje zijn opwachting maakt.

20 jaar later, en met 'all you need is now' maken ze weer eens een glorieuze return, deze keer ook met een album dat echt gewoon steengoed is. Dan kijk je toch met bovengemiddeld verlangen naar een opvolger uit, en daar is het ijsje al terug, in een spuuglelijke hoes die alles wegheeft van inderdaad de singlehoesjes van de periode rond thank you.

De lippen zijn trouwens de Rio-mond, de tijger komt wel vaker terug in videoclips, titels en liedjes, en ofwel de sumo-worstelaar of het dames-silhouet herken ik uit de girls on film videoclip

laten we het toch maar positief houden: in elk geval kan de muziek niet slechter zijn dan de hoes !!!

SirNoodle schreef:
De lippen zijn trouwens de Rio-mond,
Inderdaad zeg

avatar van rkdev
luigifort schreef:
Afwachten..de single vind ik niet veel..
ik vind 'm op het "oh oh oh" stukje na erg lekker. Wel veel samenwerkingen dit keer. Maar aangezien bijna alle albums zeer de moeite waard zijn lijkt het me sterk dat dit een tegenvaller wordt. Wel vind ik dat ze lang hebben gewacht met een nieuw album want het "momentum" van de comeback door AYNIN is natuurlijk allang weer weg.

Zaterdag de band voor het eerst live bekijken. Ben erg benieuwd.

avatar van luigifort
Ja meeste albums van ze zijn zeer de moeite waard..maar deze single klinkt mij n beetje te commercieel..maar ik wacht in spanning het album af..momentum is wel n beetje weg ja..maar je weet hoe het gaat he met die oudere artiesten met hun gezinnen: 1 album per 4-5 jaar

Veel plezier zaterdag

luigifort schreef:
.maar deze single klinkt mij n beetje te commercieel..

Dit in tegenstelling tot hun jaren 80 werk

avatar van luigifort
Hehe..ms is commercieel het verkeerde woord..ik vind er in ieder geval niet veel aan..songs vroeger waren beter..dit is me teveel Rodgers/Ronson/Katy Perry achtig..mijn mening dan..hopelijk hebben de andere nummers meer DD smoel

avatar van Edwynn
We verlangen allemaal terug naar de tijd toen Duran Duran nog gewoon schurende black metal maakte.

Pressure Off is trouwens alvast behoorlijk Scheiße. Een gemakzuchtig bandwagon deuntje.

avatar van luigifort
ja those were the days...

avatar van SirNoodle
I've got a bad feeling about this, deel 2... Pressure Off is het toch echt niet, het wordt een paper carpet massacre vrees ik

Jongens jongens, wat negatief.

Zoals altijd - en dit was ook zo bij ATNIN - is de eerste single het "commerciële" deuntje van de cd.
Ik vind Pressure Off in ieder geval al beter als de eerste single van AYNIN (dat was dus All You Need is Now) dat gewoon een meezingertje was.
Dat is Pressure Off ook, maar dan wat beter.

Gelukkig vaart men meestal op de rest van de plaat hun eigen koers en komen daar soms echte pareltjes uit.

Ik heb en houd goede hoop voor deze cd.
Laten we hem pas beoordelen als de cd er is.

avatar van Slowgaze

avatar van lennon
Als groot liefhebber van deze band kijk ik erg uit naar de release. Ik kan uit ervaring wel zeggen dat het album vast wat parels zal bevatten, dus daar ben ik niet zo bang voor.

De single is een simpel, maar toch wel hitgevoelig deuntje. Ik vind m aardig, maar is zeker geen wereldwonder. Het goedkope ohohohohoh in het refrein stelde me zelfs wat teleur. Die mannen moeten toch wel met iets beter dan dat kunnen komen?
Catchy is het zeker wel, en daar lijkt dit nummer ook speciaal voor geschreven...

Zaterdag zie ik ze in Den Haag, dan zal er een hits set worden gespeeld, dus nog even wachten op de nieuwe nummers. Maar die 2 maanden zitten we ook nog wel uit hier

AYNIN vond ik werkelijk fantastisch, ben benieuwd of ze 't kunnen evenaren, of in ieder geval vasthouden! De combi met Rodgers en Ronson belooft een hoop goeds in ieder geval. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen!

vigil schreef:

Niet alleen het ijsje, maar alles komt voort uit een of een hoes, of een clip. zo zie je verwijzingen naar A view to a Kill (eiffeltoren en het silhouet van de Bond girl)) en the chauffeur (de pet)en the wild boys (dat open gebit) en de eerder genoemde mond voor Rio (volgens mij hoort dat glas er ook bij, maar dan uit de clip)

De worstelaar uit de clip van Girls On Film.

avatar van Edwynn
Leuk die verwijzingen, maar het blijft een groep 2-broddelwerkje. Net als de vrijgegeven track.

avatar van luigifort
En het is id de officiele hoes..hoe treurig is dat

avatar van lennon
Edwynn schreef:
Net als de vrijgegeven tracks.

Tracks? Heb jij er meer dan één gehoord?

Nee. Typo

avatar van tnf
tnf
Een stukje 'ohohohoh' of iets dergelijks lijkt de laatste jaren bijna een verplicht nummer als je een hit wilt. Ik word er inmiddels nogal moe van, en het komt in Pressure off ook nog eens geforceerd over. Het nummer bevalt me in z'n geheel ook niet echt, die stemmen klinken me veels te geproduceerd in de oren.

Vergeleken met die oude hits (die ik vaak erg goed vind) valt het voor mezelf iig totaal in het niet.