Joanna Newsom - Divers (2015)

Folk
Label: Drag City

1. Anecdotes (6:27)
  2. Sapokanikan (5:10)
  3. Leaving the City (3:48)
  4. Goose Eggs (5:01)
  5. Waltz of the 101st Lightborne (5:21)
  6. The Things I Say (2:35)
  7. Divers (7:06)
  8. Same Old Man (2:26)
  9. You Will Not Take My Heart Alive (4:01)
  10. A Pin-Light Bent (4:26)
  11. Time, as a Symptom (5:28)
avatar van Kronos
Mooiste nummer van deze eeuw: Sapokanikan.

avatar van Cellulord
Doe mij maar liever Kate Bush.

UnknownPleasure
Kronos schreef:
Mooiste nummer van deze eeuw: Sapokanikan.

Nou, nou, nou.
Ze heeft zelf nog wel betere nummers gemaakt ( die wel degelijk bij de mooiste nummers van deze eeuw - of welke dan ook - horen). Ik moet wel toegeven dat die opbouw ongekend is. Dan merk je toch hoe briljant deze vrouw is.

Overigens vind ik Make Hay eigenlijk één van de beste nummers van deze era, en dat is dan een "overblijfsel. Waanzinnig dat zo'n goed nummer een "overblijfsel' is.

avatar van Cellulord
Chungking schreef:
... Maar ik vind gewoon dat ze op muzikaal en compositorisch gebied dingen doet die echt nog nooit zijn voorgedaan, en zo toch een nieuwe dimensie aan het genre geeft.

Straffe uitspraak! Heb je dan ALLES gehoord ooit is uitgebracht?

avatar van luc011190
Heel interessante serie teksten over de referenties in de teksten van dit album: “Bound to a Wheel”: James Joyce, Joanna Newsom, and the Art of a Loopy Line - medium.com