Thomas Dolby - The Flat Earth (1984)

Label: EMI

1. Dissidents (4:56)
  2. The Flat Earth (6:41)
  3. Screen Kiss (5:36)
  4. White City (5:23)
  5. Mulu the Rain Forest (4:56)
  6. I Scare Myself (5:40)
  7. Hyperactive! (4:17)
  8. Get Out of My Mix (Dolby's Cube) * (4:45)
  9. Puppet Theatre * (4:15)
  10. Dissidents (The Search for Truth Part 1) * (7:17)
  11. Field Work [London Mix] * (4:06)
  12. Don't Turn Away * (5:03)
  13. The Devil Is an Englishman * (3:31)
  14. I Scare Myself [Live on Tour, 1984] * (6:17)
  15. Marseille [Live on Tour, 1984] * (4:42)
avatar van zaaf
En je kan probleemloos andere platen van hem aanschaffen. Debuutalbum is ook vrij geniaal.

zaaf schreef:

Dank voor de tip

avatar van zaaf
Anytime my friend

avatar van hrmnbstr
Telamon schreef:
We zoeken nog verder.

Je kunt stoppen met zoeken: Volgens mij bedoel je "Hold You" van Orchestral Manœuvres in the Dark van hun plaat "Crush" uit 1985. Dat gebruikt ongeveer dezelfde bewoordingen op ook een soortgelijke melodie.

Telamon
hrmnbstr schreef:

Heeft er ook wat van weg idd. Maar kende het nummer niet en dus niet die ik ergens in mn hoofd had.

Ik denk dat ik m met Im Free van The Soup Dragons (The Rolling Stones cover) associeerde.

'I'm free to do what I want any old time
So love me, hold me, love me, hold me'

Heb ooit overwogen om Ekdom te bellen die 's morgens op radio 2 een hulp itempje heeft. Grappige is dat ik er wel dankzij hem achter kwam toen hij in zn programma de cd '18 Grooves From...The Wild Side' benoemde waarop The Soup Dragons staat. Die cd draaide ik grijs begin jaren '90

avatar van DeWP
Zijn beste album volgens mij. Geweldige nummers, stuk voor stuk zeer de moeite waard!

avatar van Alicia
Hallo meneer Dolby! Dát is lang geleden!

Ik beluister je album nu over 'n geheel nieuwe installatie en hoor warempel veel meer dan vroeger die hele kleine, maar geweldige details in je . Het wordt daarom de hoogste tijd voor een (her)waardering!