Ryan Adams - 1989 (2015)

Rock / Pop
Label: PAX-AM

1. Welcome to New York (3:18)
  2. Blank Space (3:21)
  3. Style (2:44)
  4. Out of the Woods (6:07)
  5. All You Had to Do Was Stay (3:30)
  6. Shake It Off (4:06)
  7. I Wish You Would (3:44)
  8. Bad Blood (3:55)
  9. Wildest Dreams (5:21)
  10. How You Get the Girl (3:50)
  11. This Love (4:45)
  12. I Know Places (5:14)
  13. Clean (4:23)
avatar van Vinck
Ik heb het origineel zelfs niet gehoord, enkel in flarden, en momenteel heb ik daar ook nog geen behoefte aan. Aan dit schijfje hier heb ik meer dan voldoende Adams geeft de songs van Swift een heerlijke, zomers nostalgische Springsteen sound mee met een vleugje Smiths erbij (zoals hij het zelf omschreef). Laat de haters maar praten, dit coveralbum heeft een plekje in mijn muzikale hart veroverd.

avatar van Slowgaze
#TeamTaylor

avatar van Rainmachine
Fantastisch album, de perfecte mix van mooie popliedjes met een lekker scheutje americana/alternative of geef het een naam. Ik ben geen super Ryan Adams fan, ik vind hem te wisselvallig op zijn platen, maar dit is echt een super fraaie plaat. En dat voor een coverplaat, heel knap gedaan. Hij mag van mij nog wel een Taylor Swift plaat coveren.... Top

avatar van harm1985
Er staan nog drie albums klaar voor release, maar ja, #metoo

Mij lijkt me een 80's hairband cover album wel leuk. Zolang er maar geen Bon Jovi bij zit.

Moet zeggen dat ik de originele Taylor Swift versie iets beter vindt. Maar zonder dit album had ik het waarschijnlijk nooit beluisterd.

avatar van Rainmachine
Dit is toch wel de beste coverplaat in mijn muziekcollectie, blijf 'm goed vinden na al die jaren, en verhoog de score daarom met een halve punt. Heb de Swift plaat ook maar dat is mij wat te zoet, ik ga persoonlijk voor de Ryan versie. All you had to do was stay... prachtig...

Wat een heerlijke plaat. Lees ik net dat het nummers zijn van Taylor Swift ........ Beetje jammer.

avatar van Edwynn
Wat een goedkope aandachttrekkerij van deze gast. Slap kampvuurgeneuzel van hemzelf is al een ramp, laat staan dat ie kampvuurgeneuzel van een ander gaat zitten natokkelen. Daar heb ik geen goed woord voor over. Hij probeert een beetje credits te pakken met zijn Emperorshirts en Iron Maiden verkrachtingen. Maar ik ben er ongevoelig voor.

What's next? De laatste van Ariane Grande door Imperial Triumphant? Of het oeuvre van Snelle door Urfaust? Laten we het niet hopen.

avatar van Yield
Nee, het is geen verkrachting, maar wel een aanranding van een popmeesterwerk. Bandage don't fix bullet holes. Handen af van Tay, meneer Adams.

avatar van Film Pegasus
Ik had eerst geen idee dat dit een coveralbum was met nummers van Taylor Swift. Ryan Adams ligt me niet altijd. Hij kan soms een pak zagen, maar dit album klonk net fris. Misschien is Swift voor mij persoonlijk dan ook een betere songwriter dan Adams. Swift kiest meestal voor een eerdere populair arrangement. En dat heeft Adams terug gebracht naar de kern. Het is niet zo heel bijzonder, maar met zijn zachte rockstijl komen de nummers wel meer naar voor. Nu benieuwd hoe het origineel klinkt.

avatar van Cor
Cor
Ik ken het 'original' niet. Maar ik vind dit muzikaal een best aardige plaat. Ik gun Adams zijn 'uitje' wel.

avatar van Tegid.mzk
Misschien kan Taylor Swift een "Taylor's Version" van dit album maken?

avatar van Slowgaze
Tegid.mzk schreef:
Misschien kan Taylor Swift een "Taylor's Version" van dit album maken?

Ik zou best willen lachen om deze grap, maar dat mag niet van mijn geloof.

avatar van Rainmachine
De reviews terug lezend zijn er nogal wat Swift lovers en haters. Ieder zijn ding, ik blijf dit een geweldig album vinden, of dat nu de credits van Swift of Adams zijn is mij om het even. Ik denk eerder aan een goede synergie van beide songwriters. Eigenlijk is het een eerbetoon van Ryan aan Swift en dat is een compliment. Ik zou eigenlijk wel benieuwd zijn wat Swift zelf van dit album vindt. Ik ben hier nu een nieuwe hifi set aan het testen en er komt een varia muziek voorbij, dit album klinkt op mijn nieuwe set echt helemaal TOP. Mooie nummers, goed uitgevoerd en goed geproduceerd. Staat geen slecht nummer en ik kick 'm nu toch naar 5 sterren.