MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)

mijn stem
4,20 (1224)
1224 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Loud

  1. Bring da Ruckus (4:11)
  2. Shame on a Nigga (2:57)
  3. Clan in da Front (4:33)
  4. Wu-Tang: 7th Chamber (6:06)
  5. Can It Be All So Simple (6:52)
  6. Da Mystery of Chessboxin' (4:47)
  7. Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta F' Wit (3:36)
  8. C.R.E.A.M. (4:12)
  9. Method Man (5:50)
  10. Protect Ya Neck (4:51)
  11. Tearz (4:17)
  12. Wu-Tang: 7th Chamber, Pt. 2 (5:08)
  13. Method Man [Remix] Skunk Mix * (3:09)
  14. Conclusion (1:00)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 58:20 (1:01:29)
zoeken in:
avatar
CaliLove
Raekwon the chef schreef:
(quote)


tearz is misschien wel de minste van deze cd. en ja als je van puffy houd zit je hier zeker verkeerd

LoL, idd bekijk z'n top10 maar eens, daaraan zie je dat hij bij dit album totaal niets te zoeken heeft.

avatar van herbertwest
5,0
Iedereen heeft wat te zoeken bij dit album. Wat je er uiteindelijk van vind is natuurlijk persoonlijk, maar iedereen moet dit album wel een paar luisterbeurten geven vind ik

avatar
eazyfan
Pac's Life hoger dan dit stemmen is nog altijd het toppunt vind ik.

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
Achja je moet dit gewoon voelen. En ik zelf voel dit album ook niet echt, heb ook ''maar'' een 3,5 gestemd.

avatar
Raekwon the chef
seanpuffy schreef:
(quote)


als tearz de minste is van de cd waarom vinden dan andere 21 mensen dat ook niet .


omdat die andere 21 mensen niet mij zijn

avatar
eazyfan
Ja tegen die 3,5* heb ik niks MJ en Tearz vind ik ook de minste track op dit album.

avatar van seanpuffy
3,0
Raekwon the chef schreef:
(quote)


omdat die andere 21 mensen niet mij zijn


nog een geluk voor die andere 21 mensen.

avatar van seanpuffy
3,0
ik snap jullie niet hoor. jullie maken echt zo groepjes zo van als iemand zelfde muziek als jullie graag hoort dan zijn die goed of slim of hebben ze goeie smaak maar vanaf er iemand anders een andere top tien heeft of een andere mening of een andere smaak hebt zoals jullie dan snappen jullie die niet en zitten jullie die hun top tien uitteschelden of belachelijk te maken of te zeggen van zijn top tien zegt al genoeg over hem.
er is echt iets mis met jullie hoor.
jullie respecteren echt anderemans mening niet je mag dan wel zeggen van wel maar ik geloof er niets van!!!
jullie mogen dan wel van hip hop houden maar voor jullie van hip houd houden leer dan eerst het woordje respect.

avatar
5,0
seanpuffy schreef:
ik snap jullie niet hoor. jullie maken echt zo groepjes zo van als iemand zelfde muziek als jullie graag hoort dan zijn die goed of slim of hebben ze goeie smaak maar vanaf er iemand anders een andere top tien heeft of een andere mening of een andere smaak hebt zoals jullie dan snappen jullie die niet en zitten jullie die hun top tien uitteschelden of belachelijk te maken of te zeggen van zijn top tien zegt al genoeg over hem.
er is echt iets mis met jullie hoor.
jullie respecteren echt anderemans mening niet je mag dan wel zeggen van wel maar ik geloof er niets van!!!
jullie mogen dan wel van hip hop houden maar voor jullie van hip houd houden leer dan eerst het woordje respect.


Wat voor groepjes?

avatar
CaliLove
seanpuffy schreef:
ik snap jullie niet hoor. jullie maken echt zo groepjes zo van als iemand zelfde muziek als jullie graag hoort dan zijn die goed of slim of hebben ze goeie smaak maar vanaf er iemand anders een andere top tien heeft of een andere mening of een andere smaak hebt zoals jullie dan snappen jullie die niet en zitten jullie die hun top tien uitteschelden of belachelijk te maken of te zeggen van zijn top tien zegt al genoeg over hem.
er is echt iets mis met jullie hoor.
jullie respecteren echt anderemans mening niet je mag dan wel zeggen van wel maar ik geloof er niets van!!!
jullie mogen dan wel van hip hop houden maar voor jullie van hip houd houden leer dan eerst het woordje respect.

Nou, ik kan het gwn niet goed plaatsen dat iemand liever "rappers" als P.Diddy, Usher etc. beluistert dan Wu-Tang clan maar ja dat is dan hun keuze, daar heb ik respect voor

avatar van P Jay
5,0
seanpuffy schreef:
ik snap jullie niet hoor. jullie maken echt zo groepjes zo van als iemand zelfde muziek als jullie graag hoort dan zijn die goed of slim of hebben ze goeie smaak maar vanaf er iemand anders een andere top tien heeft of een andere mening of een andere smaak hebt zoals jullie dan snappen jullie die niet en zitten jullie die hun top tien uitteschelden of belachelijk te maken of te zeggen van zijn top tien zegt al genoeg over hem.
er is echt iets mis met jullie hoor.
jullie respecteren echt anderemans mening niet je mag dan wel zeggen van wel maar ik geloof er niets van!!!
jullie mogen dan wel van hip hop houden maar voor jullie van hip houd houden leer dan eerst het woordje respect.


Het gaat erom dat mensen zoals jij DENKEN dat P.Diddy en dergelijk hiphop zijn... Laat het me even duidelijk maken: ZIJ MAKEN DIT GENRE (waar we allemaal zoveel liefde voor hebben) KAPOT!

Dat de ene Jeru the Damaja nix vind maar de andere hem de hemel inprijst of de ene Sean P dé max vindt, maar de andere van hem moet kotsen...tja dat kan: smaken verschillen inderdaad.
Maar P.Diddy leuk vinden gaat ons wél aan: die kerel maakt massa's geld onder het mom van hiphop te maken, zonder skills te hebben én verkloot de legacy van Biggie Smalls...

En wat nog het ergste is: hij geeft de buitenwereld een volledig verkeerd beeld van hiphop, alsof het allemaal zo is, want leken kennen enkel de commerciële 'artiesten'.

Ik vind het kut als mensen me vragen 'Naar welk soort muziek luister je?' en dan zeg ik hiphop...en dan zeggen ze: '50 Cent en puffy en zo..." (met een ingehouden lach op hun gezicht) ik word dan altijd PISnijdig...

En ik herhaal, smaken verschillen inderdaad, maar mensen die fan zijn van Puffy (en ik neem er nu heel de tijd één iemand uit, maar Lil' Jon of Chingy konden hier even goed staan) die dan over Enter the Wu-Tang zeggen "IK VIND DIT ROTZOOI", tjah...daar word ik een beetje boos van...heb respect voor zulke platen!

En nu ik toch over jou bezig ben en zie dat je Pac's Life nog kunt pruimen...man, besef jij niet dat zulke albums een schande zijn! ECHT EEN SCHANDE!
Een smet op het blazoen van de carrière van een groot artiest als 2Pac...is afeni wel nog bij haar verstand?? Rhymes van Pac vervormen en op Dirty-south beats zetten of Ashanti een chorus doen zingen...

ik word er ziek van!!!

sorry dit moest er even uit...

avatar van P Jay
5,0
seanpuffy schreef:
voor jullie van hip houd houden leer dan eerst het woordje respect.


Jouw favorieten hebben zélf geen respect voor hiphop...op grond van wat verdienen ze dan ons respect, man?!


ik citeer: "voor jullie van hip hop houden...."

=> IK hou al van hiphop...nu jij nog


Trouwens, om on-topic te blijven: dit album krijgt 5 vette sterren van mij!

Peace

avatar
eazyfan
P Jay Prachtig bericht gewoon maar Hij vind dit wel niet slecht dacht ik.

avatar van luc011190
4,5
P Jay schreef:
(quote)


Het gaat erom dat mensen zoals jij DENKEN dat P.Diddy en dergelijk hiphop zijn... Laat het me even duidelijk maken: ZIJ MAKEN DIT GENRE (waar we allemaal zoveel liefde voor hebben) KAPOT!

Dat de ene Jeru the Damaja nix vind maar de andere hem de hemel inprijst of de ene Sean P dé max vindt, maar de andere van hem moet kotsen...tja dat kan: smaken verschillen inderdaad.
Maar P.Diddy leuk vinden gaat ons wél aan: die kerel maakt massa's geld onder het mom van hiphop te maken, zonder skills te hebben én verkloot de legacy van Biggie Smalls...

En wat nog het ergste is: hij geeft de buitenwereld een volledig verkeerd beeld van hiphop, alsof het allemaal zo is, want leken kennen enkel de commerciële 'artiesten'.

Ik vind het kut als mensen me vragen 'Naar welk soort muziek luister je?' en dan zeg ik hiphop...en dan zeggen ze: '50 Cent en puffy en zo..." (met een ingehouden lach op hun gezicht) ik word dan altijd PISnijdig...

En ik herhaal, smaken verschillen inderdaad, maar mensen die fan zijn van Puffy (en ik neem er nu heel de tijd één iemand uit, maar Lil' Jon of Chingy konden hier even goed staan) die dan over Enter the Wu-Tang zeggen "IK VIND DIT ROTZOOI", tjah...daar word ik een beetje boos van...heb respect voor zulke platen!

En nu ik toch over jou bezig ben en zie dat je Pac's Life nog kunt pruimen...man, besef jij niet dat zulke albums een schande zijn! ECHT EEN SCHANDE!
Een smet op het blazoen van de carrière van een groot artiest als 2Pac...is afeni wel nog bij haar verstand?? Rhymes van Pac vervormen en op Dirty-south beats zetten of Ashanti een chorus doen zingen...

ik word er ziek van!!!

sorry dit moest er even uit...

Deze nomineer ik wel voor meest trieste bericht in de MuMe-geschiedenis zeg. Seanpuffy heeft werkelijk niets onvertogends gezegd, enkel dat hij dit geen goed album vind en dat Tearz zijn favoriet is. Dit heb je inderdaad maar gewoon te respecteren! Die Seanpuffy is hier nog niet zo lang lid en een gevolg daarvan kan zijn dat hij veel commerciële muziek luistert. Niets mis mee, helemaal niets mis mee.

Nee, echt stoer jongens, jullie hebben de wijsheid echt in pacht, kennen veel hiphop, iemand probeert dit album ook eens en denkt: goh ik schrijf hier wat ik ervan vind. Hij zal zich nog weleens bedenken, met zulke reacties.

Bij deze: Seanpuffy, ga zo door en luister lekker wat je zelf goed vind!

avatar van seanpuffy
3,0
luc011190 schreef:
(quote)

Deze nomineer ik wel voor meest trieste bericht in de MuMe-geschiedenis zeg. Seanpuffy heeft werkelijk niets onvertogends gezegd, enkel dat hij dit geen goed album vind en dat Tearz zijn favoriet is. Dit heb je inderdaad maar gewoon te respecteren! Die Seanpuffy is hier nog niet zo lang lid en een gevolg daarvan kan zijn dat hij veel commerciële muziek luistert. Niets mis mee, helemaal niets mis mee.

Nee, echt stoer jongens, jullie hebben de wijsheid echt in pacht, kennen veel hiphop, iemand probeert dit album ook eens en denkt: goh ik schrijf hier wat ik ervan vind. Hij zal zich nog weleens bedenken, met zulke reacties.

Bij deze: Seanpuffy, ga zo door en luister lekker wat je zelf goed vind!


dat zal ik zeker doen.
en ik snap het ook niet wat ik verkeerd heb gezegd want ik vind dit album wel goed maar ik vind diegene dat in mijn top tien staan veel beter.
ik heb mijn mening gezegd en als de rest die niet accepteerd dan is dat hun probleem. als zij er meer woorden aan vuil willen maken das hun probleem maar ik niet meer! dat ze denken wat ze willen. en wees gerust ze mogen schrijven wat ze willen voor hun zal ik zeker mij niet bedenken ik bedenk mij alleen voor mijn eigen.

avatar
Raekwon the chef
seanpuffy schreef:
(quote)


nog een geluk voor die andere 21 mensen.


zozo, lange tenen heb jij

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
P Jay, heel triest bericht idd ja. Je had duidelijk niet in de gaten waar de grens lag. Dat seanpuffy niet dezelfde smaak heeft en dat je zijn top 10 niet goed vind, dat kan want dat vind ik ook. Maar dat je hem daarna als een minder iemand beschouwt en volgens jou bijna een misdadiger is, slaat natuurlijk helemaala nergens op. @ Luc, goed bericht! Ik ben het ook wel eens oneens geweest met seanpuffy, maar heb nóóit zijn smaak afgezeken (alhoewel hij dat wel dacht).

Maar (bepaalde) mensen, ik vind dit album ook geen klassieker ofzo. Ik durf dit zelfs te zeggen: Ik vind Wu-Tang Forever veel beter en ja: zelfs The Wu beter. Ben ik nu ook aan de beurt of blijf ik gespaard omdat ik geen R&B-achtige hiphop luister?

avatar van herbertwest
5,0
MJ_DA_MAN schreef:
P Jay, heel triest bericht idd ja. Je had duidelijk niet in de gaten waar de grens lag. @ Luc, goed bericht! Ik ben het ook wel eens oneens geweest met seanpuffy, maar heb nóóit zijn smaak afgezeken (alhoewel hij dat wel dacht).

Maar (bepaalde) mensen, ik vind dit album ook geen klassieker ofzo. Ik durf dit zelfs te zeggen: Ik vind Wu-Tang Forever veel beter en ja: zelfs The Wu beter. Ben ik nu ook aan de beurt of blijf ik gespaard omdat ik geen R&B-achtige hiphop luister?


nee, nu ben jij aan de beurt

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
Kom maar op !

avatar
eazyfan
Oké maar wat nu wel niet eerlijk is dat P Jay nu afgezeken word, op een bepaald niveau kan ik zijn bericht ook wel snappen:
P Jay schreef:
Ik vind het kut als mensen me vragen 'Naar welk soort muziek luister je?' en dan zeg ik hiphop...en dan zeggen ze: '50 Cent en puffy en zo..." (met een ingehouden lach op hun gezicht) ik word dan altijd PISnijdig...
Dat ligt volgens mij niet echt bij de fans maar bij de artiest zelf. Ik zeik seanpuffys artiesten ook echt af omdat ik ze haat maar seanpuffy zelf en zijn smaak niet.
P Jay schreef:
sorry dit moest er even uit...
Ja bij mij ook qua hiphopvlak, ik geef jouw mening toch 100% Gelijk zonder seanpuffy aan te vallen.

P Jay zat ook de artiesten af te zeiken, seanpuffy niet echt.

P Jay schreef:
En ik herhaal, smaken verschillen inderdaad, maar mensen die fan zijn van Puffy (en ik neem er nu heel de tijd één iemand uit, maar Lil' Jon of Chingy konden hier even goed staan) die dan over Enter the Wu-Tang zeggen "IK VIND DIT ROTZOOI", tjah...daar word ik een beetje boos van...heb respect voor zulke platen
Met dat stukje ga ik ook volledig akkoord, ik bedoel als seanpuffy deze Cd idd rotzooi vind en Kaye dope... . Maar hij stemde wel 3,5* dus ik denk echt niet dat hij dit rotzooi vind.

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
Nou hij heeft wel gezegd dat ie Wu-Tang een stuk slechter vind dan Kaye Styles maarja, da's gewoon smaak. Maar deze discussie gaat echt nergens over. Er wordt eigenlijk gewoon gediscrimineerd door een bepaald iemand. Omdat ie een bepaald album goed vind en een bepaald album minder is het een schande volgens hem dat ie het goed vind. Iets dommers kun je niet plaatsen.

avatar
Raekwon the chef
discrimineren is toch iemand aanvallen op grond van huidskleur, geloof etc? hoort muzieksmaak daar ook bij?

avatar
CaliLove
Euhm....wnr heeft P Jay gezegd dat ie SeanPuffy een minder iemand vindt? Volgens mij nergens....
En ik ben het grotendeels eens met P Jay, aangezien "rappers" als P.Diddy, Lil Jon , Chingy etc. Hip-Hop gwn kapot maken met hun fake en soft "bling-bling" en "player" gedoe......
Maar langs de andere kant vind ik wel dat je iemands mening moet kunnen respecteren, hoe slecht je die ook vindt.
Ik veronderstel ook dat SeanPuffy liever naar zachte R&B luistert dan naar Hardcore Hip-Hop zoals Enter The Wu-Tang (36 Chambers).......

avatar
CaliLove
Raekwon the chef schreef:
discrimineren is toch iemand aanvallen op grond van huidskleur, geloof etc? hoort muzieksmaak daar ook bij?

Discrimineren is iemand buitensluiten omwille van een andere eigen mening, andere leefswijze,.... en ook zoals je al zei omwille van een andere huidskleur, geloof,...
Dus het heeft niet alleen met je huidskleur en je geloof te maken

avatar
Raekwon the chef
CaliLove schreef:
(quote)

Discrimineren is iemand buitensluiten omwille van een andere eigen mening, andere leefswijze,.... en ook zoals je al zei omwille van een andere huidskleur, geloof,...
Dus het heeft niet alleen met je huidskleur en je geloof te maken


weer wat geleerd

maar ik ben het wel eens met dat mensen als chingy, nelly, p diddy enzo hip-hop kapot maken met dat idiote blingbling-imago

avatar van Kos
5,0
Kos
P Jay schreef:

Ik vind het kut als mensen me vragen 'Naar welk soort muziek luister je?' en dan zeg ik hiphop...en dan zeggen ze: '50 Cent en puffy en zo..." (met een ingehouden lach op hun gezicht) ik word dan altijd PISnijdig...

. Als je wat van hiphop zou begrijpen zou dit je dus geen ene zak uitmaken.

avatar van deagleking
5,0
top album, mijn persoonlijke nr. 1. gewoon alles is top aan dit album!

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
Kos schreef:
(quote)
. Als je wat van hiphop zou begrijpen zou dit je dus geen ene zak uitmaken.


Amen. Moeten die mensen die dat vragen, P Jay, zich speciaal voor jou in hiphop verdiepen zodat ze kunnen vragen: Wu-Tang Clan, ATCQ en Nas i.p.v. 50 en Puffy ? Ik herken wel een beetje wat je zegt, maar Kos zegt het dus al.

avatar van ViciouzZz
5,0
Enter the Wu-tang vind ik persoonlijk het beste album van de Wu gezamelijk...Albums zoals Forever en The W kunnen er gewoon niet aan tippen. Ik vind Forever best aardig, maar keihard gezegd hadden ze de helft weg moeten laten en geen dubbel-CD moeten maken, maar gewoon een enkele...dan hadden ze wederom een meesterwerk afgeleverd.

En The W vind ik ook behoorlijk wat minder als Enter the Wu-tang, simpelweg omdat ik de flow op dat album gewoon minder vindt. Nummers als Can't go to sleep en dan nummers met Junior Reid (One Blood & Jah World) en dan weer Gravel Pit en Protect ya Neck...Het sluit niet mooi op elkaar aan dat t een album is vind ik.

Dat is ook een beetje t verhaal van de Wu...Ze zijn begonnen met albums die de hemel in geprezen werden door veel fans ( Enter the wutang, Tical, Only built for cuban linx, Liquid Swords, Return to 36 chambers ) maar dat t dus meteen ook heel moeilijk is om zulke albums te overtreffen en dat is ze nog nie echt gelukt vind ik...Soms zit er wel een leuk album tussen, maar toch blijven die 1e albums van de Wu een blok aan hun been, want bijna iedereen oordeelt naar hun voorgaande albums...

Enter the Wu-tang is voor mij t beste wat de Wu gebracht heeft tot nu toe. Denk ook niet dat daar verandering in komt, want Enter the Wu komt uit '93, dus 14 jaar geleden inmiddels. Dus zijn ze niet de jongste meer + O.D.B. is niet meer en hij was wel één van de bekendste gezichten van de Wu

Greetz...

avatar
Raekwon the chef
we waren hier toch niet om over mensen te oordelen?
dus ook niet of iemand wel of niet een ban verdient.
ik ben het trouwens niet met hem eens
Enter the Wu en Illmatic een 0,5

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.