Slayer - Christ Illusion (2006)

Label: American

1. Flesh Storm (4:14)
  2. Catalyst (3:07)
  3. Skeleton Christ (4:22)
  4. Eyes of the Insane (3:23)
  5. Jihad (3:31)
  6. Consfearacy (3:07)
  7. Catatonic (4:54)
  8. Black Serenade (3:16)
  9. Cult (4:42)
  10. Supremist (3:51)
  11. Final Six * (4:10)
  12. Black Serenade [Alternative Version] * (2:58)
  13. Disciple [Live] * (3:44)
  14. Mandatory Suicide [Live] * (4:04)
Reacties op ouwe koeien verwijderd.

Stijn_Slayer
Wat is het probleem nou met die teksten? Ze willen shockeren, evil lijken, horror effecten etc. Dat past toch ook goed bij de muziek?
Niemand neemt die teksten serieus, maar dan kan het nog wel leuk klinken.

Net zoals teksten over armen afhakken, zombie's en de duivel.. dat doet toch ook niemand en niemand neemt het serieus?

Zie het als een horrorfilm, het is gewoon gespeeld en voor het vermaak.

avatar van Sir Spamalot
Volledig akkoord vanuit Oostende, Stad aan Zee. Dit is een plaat om van te genieten: niet te veel nadenken, maar gewoon op oorpijnigend volume draaien.
Edit: vanavond nog eens laten knallen en er met volle teugen van genoten...

PriestMaiden
Beste Slayer album sinds Seasons in the Abyss. Beter als God Hates Us All.

Grindpad
doe je dan Divine Intervention niet iets te kort.......?
(ik heb het idee dat dat de meest ondergewaardeerde Slayer plaat zo'n beetje is, hier op MuMe)

Stijn_Slayer
Ik ben het met PriestMaiden eens. Divine Intervention vind ik ondermaats.

avatar van Fake_world
National slayer day vandaag:)

3 jaar geleden ja.

voltazy
Stijn_Slayer schreef:
3 jaar geleden ja.

669 klinkt ook best duivels

avatar van Lennonlover
Stijn_Slayer schreef:

Zie het als een horrorfilm, het is gewoon gespeeld en voor het vermaak.

toch niet bepaald waar ik mee zou geassocieerd willen worden. Maar bon, ieder diertje zijn pleziertje, nietwaar.

avatar van mayhemblik
Weet iemand of dit illustere kwartet alweer eens met een nieuwe plaat op de proppen komt?

The Oath
mayhemblik schreef:

In augustus
Kijk maar bij artiesten> Slayer.
Komt al het nieuws over de nieuw plaat

Joy
toch vrij apart dat slayer na al die jaren nog steeds weg komt met ontzettend kinderachtige hoezen die het neefje van 7 ook tijdens de lessen aardrijkskunde al krabbelend uit zijn pen tovert

avatar van Nicholas123
Valt wel mee eigenlijk. Zit nog verrassend veel detail in. Verder zie ik het toch vooral als stoerdoenerij met een knipoog. Vooral het steeds blijven bevestigen van typische Slayer "anti-houding".

avatar van Von Helsing
The Oath schreef:

In augustus
Kijk maar bij artiesten> Slayer.
Komt al het nieuws over de nieuw plaat

World Painted Blood is de titel.

Grindpad
Joy schreef:

jouw neefje komt niet eens in de buurt.
beetje kul dit.

Ravenous
Inderdaad, mooi vind ik het zeker niet, maar om nu te zeggen dat het maar wat gekrabbel is toch wel behoorlijke onzin. Doet me wel even aansporen dit album mss eens te luisteren. Ik ken hier een drietal nummers van en die vond ik altijd wel aardig bruut.

haveman
Toen een grote teleurstelling na 5 jaar wachten.

Vind m nu iets beter, maar imo één van de minste Slayer albums.

avatar van sinkthepink
Ik moet altijd echt "in the mood" zijn voor Slayer, maar dit is echt wel een goede plaat hoor, misschien vind ik dit na "Seasons..." wel de beste sinds tijden. De vorige platen waren me toch iets te extreem ofzo, ik kan het moeilijk uitleggen maar kon er maar moeilijk doorheen komen. Dat gevoel heb ik bij deze niet ook al is hij behoorlijk hard, misschien heeft het met de produktie te maken, hij klinkt prima ?

"Cult " is mijn favoriet, lekker opgebouwd...I've made my choice.Six six six.

The Oath
Dit album na een jaar nog eens opgelegd en wat een aangename verrassing was dit zeg!

Cult is pas een zalig nummer
"There is no fucking jezus christ"

Enkel bij track nr's 6, 7 en 8 zakt het niveau wat ineen. Maar de rest is sterk genoeg.

avatar van Edwynn
We weten inmiddels dat Araya dat anders bedoelt dan je zou denken.

'There is no fucking Jesus Christ

Wel eentje die niet fuckt dus...

avatar van B.Robertson
1,0
Kerry King wist zichzelf weer te overtreffen met het nummer Cult.
Christ Illusion was destijds een aangename verrassing en nu nog steeds weet het me te bekoren.

avatar van frolunda
Één van de betere Slayer albums waarvan ik zo nu en dan nog steeds van kan genieten.

avatar van lynyrd
De hoes is een beetje flauw en kinderachtig en de muziek is gewoon Slayer daar moet je zin in hebben... that's it

avatar van Lexicon Devil
Ik vind de hoes anders vrij spicey.

Weer eens wat anders dan een hoes van Wham! of Ernst Bobbie en de rest.

Stijn_Slayer
Ik vind 'm wel vet, maar ik heb het dan ook niet zo op de afgebeelde meneer.

avatar van AstroRocker
Lekker album van Slayer. Opener Flesh storm zet meteen de toon. Andere nummers die erg gaaf zijn zijn Skeleton Jesus, Eyes of the Insane, Jihad en Cult. Ik geef vier sterren.

avatar van Thin Air!
Het is toch net of Tom Araya je zit aan te kijken vanaf die hoes?

buizen
Thin Air! schreef:
Het is toch net of Tom Araya je zit aan te kijken vanaf die hoes?

Eindelijk eens iemand die op een Slayeralbum reflecteert en dan deze twijfelachtige uitspraak van jou.
Wat vind je verder van de songs? Een drie vind ik een vage waardering. Middelmaat. En Slayer is geen middelmaat. Dus geef svp een 2 of een 4, met argumentatie.

avatar van Thin Air!
Buizen, hou je gedeisd en ga een biertje drinken.