Car Seat Headrest - Teens of Denial (2016)

4,05

Rock / Pop
Label: Rise

1. Fill in the Blank (4:04)
  2. Vincent (7:45)
  3. Destroyed by Hippie Powers (5:03)
  4. (Joe Gets Kicked Out of School for Using) Drugs with Friends [But Says This Isn't a Problem] (5:37)
  5. Just What I Needed / Not Just What I Needed (3:48)
  6. Drunk Drivers / Killer Whales (6:14)
  7. 1937 State Park (4:00)
  8. Unforgiving Girl (She's Not An) (5:26)
  9. Cosmic Hero (8:31)
  10. The Ballad of the Costa Concordia (11:30)
  11. Connect the Dots (The Saga of Frank Sinatra) (6:07)
  12. Joe Goes to School (1:17)
109 BERICHTEN 8 MENINGEN
geplaatst: 7 december 2016, 08:11 uur [permalink]
Obscure Thing schreef:
Geweldig! Ik hou van deze band, echt mijn grootste ontdekking van dit jaar.

Hun optreden bij Jimmy Fallon mag hier ook staan

Car Seat Headrest: Drunk Drivers/Killer Whales - YouTube

avatar van Finidi
geplaatst: 7 december 2016, 08:17 uur [permalink]
SébastienY schreef:

Hun optreden bij Jimmy Fallon mag hier ook staan

Car Seat Headrest: Drunk Drivers/Killer Whales - YouTube

Waarschijnlijk dat ie daarom twee berichten hierboven ook al gelinkt werd

Leuk album inderdaad, gaat wel in m'n top 10 van dit jaar komen.

geplaatst: 7 december 2016, 08:37 uur [permalink]
Oeps

avatar van oceanvolta
geplaatst: 8 december 2016, 18:56 uur [permalink]
Ik vind het anders maar een zouteloze versie van Drunk Drivers

geplaatst: 15 december 2016, 17:46 uur [permalink]
Optreden van 14 maart 2017 verplaatst van de Tolhuistuin naar de grote zaal van Paradiso.

avatar van dix
dix
geplaatst: 22 december 2016, 22:59 uur [permalink]
WimvanNugteren schreef:

Jammer

Die Tolhuistuinzaal is maar een sfeerloos hok, maar je bent met de pont wel zó op CS

geplaatst: 24 december 2016, 18:31 uur [permalink]
Gister het vinyl opgehaald bij Concerto, staat nu op.
Prachtig bandje en dito plaat.
Zal al wel eerder gemeld zijn, CSH is erg schatplichtig aan Pavement, zowel de zang als de nummers.
Is dat erg? Nou nee er zijn zat bandjes die op andere lijken.
Het verschil is wel dat CSH mooie liedjes maakt, breekbaar en distortion, en lekker energiek is.
De openingstrack is prachtig en bv Drugs with friends wat is dat mooi.
Score komt nog maar zal niet laag zijn

avatar van Frenz
geplaatst: 28 december 2016, 17:33 uur [permalink]
De eerste plek op mijn eindejaarslijst! (oké, na kanonnen als Radiohead, Bowie & A Tribe Called Quest)

Goede liedjesmaker, zeer goed, tijdloos, energiek, kortom, ik draai het veel en met veel plezier (en moet elke keer glimlachen om de songtitels)

Ik hoop dat er nog veel moois van deze man komt (aan z'n productiviteit zal het niet liggen)

avatar van catchup
geplaatst: 6 januari, 14:22 uur [permalink]
Uiteindelijk toch wel de plaat van het jaar geworden, zeker de meestgedraaide. Tweede deel kwam ik vaak niet aan toe, omdat ik zo ongeveer na Drunk drivers wel een beetje genoeg ervan had. Een soort vitaliteit die me doet denken aan de The White Stripes, waardoor ik destijds weer gitaarpop ging luisteren.

avatar van harm1985

geplaatst: 10 januari, 08:47 uur [permalink]
Ontdekt aan de hand van de toplijst van 2016. De vijfde plaats schept verwachtingen maar ben, ondanks dat het wel lekker klinkt nog niet echt onder de indruk. Vind 1 uur en 10 minuten ook wat aan de lange kant voor een album als dit. Vind het een beetje klinken als Black Rebel Motorcycle Club en Wilco. Beide zijn bands die ik wel kan waarderen al heb ik BRMC al een tijd niet beluisterd.

Nog maar een paar keer de revue laten passeren op Spotify.

avatar van VladTheImpaler
geplaatst: 10 januari, 10:49 uur [permalink]
harm1985 schreef:

Ik ben toch wel benieuwd waarom je de link legt met Wilco, want voor mij ligt de sound van Wilco toch best ver af van de sound van dit album?

avatar van harm1985

geplaatst: 10 januari, 13:23 uur [permalink]
Qua zang op het middelste deel van het album met name.

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 10 januari, 23:18 uur [permalink]
harm1985 schreef:
Qua zang op het middelste deel van het album met name.

Nope, ik hoor het ook niet.

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 19 januari, 21:59 uur [permalink]
Zo te horen heb ik deze gemist vorig jaar... ben ik te laat om mee te doen met de jubel parade?

Heerlijke nonchalante stem en prima teksten, en dan al die gitaren en hoeveel variatie kan je daar in stoppen en het toch als één geheel laten klinken, is ook een kunst.

Die nonchalante stem/zang doet me zowel denken aan de Ramones als Lou Reed. Voor de muziek denk ik ook Weezer (te willen) horen.

En dat meteen bij de eerste beluistering de vonk overspringt is ook erg fijn. Ken deze band verder helemaal niet.

geplaatst: 20 januari, 08:06 uur [permalink]
Geen nood, de meeste mensen kennen het pas sinds vorig jaar.

geplaatst: 27 januari, 16:22 uur [permalink]
Beste album 2016

avatar van Daan88

geplaatst: 14 februari, 14:46 uur [permalink]
Dat laconieke in zijn stem doet me bij vlagen denken aan Mr. E. Erg benieuwd hoe die grote verscheidenheid aan klanken live klinken. Nog precies een maand wachten, ik heb er zin in!

avatar van the viking
geplaatst: 15 februari, 10:29 uur [permalink]
Ben nog niet helemaal overtuigd na een paar luisterbeurten.De af en toe overslaande schelle zang is ook niet erg bevordelijk wat dat betreft .Kom tot vier leuke nummers tot nu toe: Drugs with Friends,Cosmic Hero,Joe Goes to School en het hoogtepunt van het album:The Ballad Of The Costa Concordia.Heel veel invloeden van ander artiesten te horen.Eels,Ought,Pavement en vooral uit het album van The Feelies:Crazy Rhythms(1980!) hebben ze de nodige inspiratie geput.

avatar van Nino98
geplaatst: 29 juni, 09:13 uur [permalink]
Top album, alleen de zang en de diversiteit (bijna alle nummers hebben zo'n langzame opbouw) kan ietsje beter. Maar zeker voor mij één van de beste albums van 2016.