Marillion - F​.​E​.​A​.​R. (2016)

Alternatieve titel: Fuck Everyone and Run

Label: earMUSIC

1. El Dorado (I): Long-Shadowed Sun (1:26)
  2. El Dorado (II): The Gold (6:12)
  3. El Dorado (III): Demolished Lives (2:23)
  4. El Dorado (IV): F E A R (4:07)
  5. El Dorado (V): The Grandchildren of Apes (2:35)
  6. Living in F E A R (6:25)
  7. The Leavers (I): Wake Up in Music (4:27)
  8. The Leavers (II): The Remainers (1:34)
  9. The Leavers (III): Vapour Trails in the Sky (4:49)
  10. The Leavers (IV): The Jumble of Days (4:20)
  11. The Leavers (V): One Tonight (3:56)
  12. White Paper (7:18)
  13. The New Kings (I): Fuck Everyone and Run (4:22)
  14. The New Kings (II): Russia’s Locked Doors (6:24)
  15. The New Kings (III): A Scary Sky (2:33)
  16. The New Kings (IV): Why Is Nothing Ever True? (3:24)
  17. Tomorrow’s New Country (1:47)
avatar van vigil
Nou daar staat hij dan te shinen! Het schijnt weer een erg progalbum te worden met 2 korte nummers (relatief natuurlijk met 6 en halve en 7 en halve minuut) en drie epics van tussen de 15 en 20 munten.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
En het laatste deel van The Leavers is erafgeknipt en aan het eind erbij geplaatst?

avatar van bonothecat
Hier heb ik heel veel zin in!

avatar van meneer
Benieuwd of ze zich kunnen handhaven in het geweldige niveau van wat de laatste tijd in de progscene wordt aangeboden. Zou mooi zijn, maar de lat ligt hoog.

avatar van crosskip
Stukje van The New Kings kan hierrr beluisterd worden.

avatar van hogweed
Ik behoor tot degenen die dit album in de voorverkoop hebben besteld, en heb sinds enkele dagen toegang tot The New Kings. Mijn indruk na enkele luisterbeurten: Zeer fraai: dit is zo'n 17 minuten lang genieten geblazen, en, hoewel het bij mij nog goed moet indalen, lijkt TNK hetzelfde niveau te hebben van epics als The Invisible Man, Ocean Cloud, en Neverland. Oftewel: prog at its best. Size doesn't matter uiteraard, maar afgaande op deze compositie, heb ik goede hoop dat Marillion muzikaal gezien (weer) in topvorm verkeert. Als TNK representatief is voor de rest van F.E.A.R., dan kunnen we een geweldig album tegemoet zien! Wordt dit de beste plaat sinds Marbles? Over 2,5 maand weten we meer...

avatar van rkdev
Ik kan het alleen maar met hogweed eens zijn.
Werkelijk, deze band heeft het dus nog steeds in zich om geweldige epische nummers te schrijven. Waren ze met het vorige album alweer op de goede weg, het fantastische nieuwe nummer 'The New Kings' en de speelduur van de tracks beloofd veel goeds voor F.E.A.R.. Maar voor nu... wat is 'The New Kings' een supernummer. Kon zomaar eens tot mijn top 5 van de 'h' jaren gaan behoren.

avatar van Deranged
Intrigerende titel en tracklist.

Bijzonder veelbelovend nummer.

Vorige album(s) grotendeels langs me heen gegaan.

Heb ik wel weer eens zin in een echt goede nieuwe Marillion.

Het karakteristieke symfonische geluid en de onmiskenbare stem van Hogarth.

Ja leuk.

Zin an.

Sowieso ook muziek die altijd veel voor mij heeft betekend, in elke bezetting.

Leek het bij de voorganger op voorhand bij de tracklist alleen al mis te gaan.

Hier in ieder geval al eens niet.

Laat dit nou echt eens die nieuwe Marbles zijn.

Hebben zij en wij wel weer eens verdiend.

Heerlijk diepzinnige luisterplaat om van begin tot eind eens helemaal in op te gaan.

Ze hadden het toen in zich dus waarom nu toch ook dan niet.

Voor nu verblijf ik uitermate optimistisch hoopvol gestemd.

Is wel zo leuk en ook zo nice.

avatar van jellecomicgek72
He he... werd tijd.

avatar van Deranged
Gaat hoe dan ook knallen als dikke klassik klassebak knallerke.

Inspiratie vooraf aan elk aspect te proeven.

Is een goed ding.

Marillion......altijd benieuwd naar.
De mannen zijn er een poos mee zoet geweest.
Iets in de geest van Marbles zou fijn zijn.
Wordt weer eens tijd voor een epic album.

avatar van Leptop
Mooi dat Marillion weer met een nieuw album uitkomt. Met epics heb ik een haat/liefde verhouding. Eerlijk gezegd krijgen die uiteindelijk toch minder punten van me. Maar ik laat me graag verrassen en ga met open oren luisteren.

avatar van Tony
Hun laatste is niet echt tot mijn favoriete albums van Marillion gaan behoren. Heb het een aantal keren geprobeerd en het is zeker niet slecht hoor, maar ik ben het album al vrij snel veel minder gaan draaien en kan me niet heugen wanneer de laatste keer was. Te snel in de vergetelheid geraakt, maar toch benieuwd naar nieuw werk van deze band, als altijd...

avatar van Outlaw104
Als TNK de opmaat voor dit nieuwe album en niet het hoogtepunt is, dan kon dit wel weer eens een Marillion klassieker worden in de lijn van Brave, Afraid of Sunlight en Marbles.

Krijg steeds meer zin in 7 [email protected]

Btw. Zoveel alternatieve titels voor een album nog niet eerder gezien op MuMe.

avatar van Leptop
Voor de liefhebbers over wat het album te bieden heeft.

Marillion – F.E.A.R. – lyrics « Progwereld

avatar van El Stepperiño
Ik ben er ook bij 7 december en heb het album ook gepreorderd! Echt heel veel zin in wat zeggen jullie hiervan:

Marillion FEAR album trailer?

avatar van rkdev
Erg mooie EPK van het album en maakt me nog nieuwsgieriger. Van wat ik tot nu toe heb gehoord kon het inderdaad zo'n 'landmark' album gaan worden.

avatar van vincentcorjanus
Net het 16 minuten durende 'The New Kings' geluisterd via Spotify. Ik ben diep onder de indruk, wat een schoonheid!

avatar van jellecomicgek72
Ja, erg mooi inderdaad.

avatar van crosskip
Ik hoor van de band steeds meer geluiden dat ze dit album zien als een mijlpaal, vergelijkbaar met bijv. Misplaced Childhood, Brave, AoS en Marbles. Niet dat het veel zegt natuurlijk, behalve dat ze er zelf in ieder geval heel veel vertrouwen in hebben.
The New Kings vind ik in ieder geval een erg sterk nummer met een aantal zeer mooie passages. Hier en daar wel weer een paar dramatische overgangen, maar het is natuurlijk wel Marillion waar we het over hebben. Ik heb er in ieder geval wel weer zin in!

avatar van hogweed
Hier een review

avatar van bonothecat
En als er een review is...dan is een lek ook snel gevonden.

avatar van Leptop

Oeps....toch wel een behoorlijk kritisch stuk. Vooral voer voor de fans. Toevallig ben ik dat. Dat dan weer wel. Nog even afwachten wat ik zelf vind als ik het album doorgrond heb.

avatar van vigil
Voer voor de fans of te lastig voor de recensent, laten we het daar maar op houden

avatar van musicborst
bonothecat schreef:
En als er een review is...dan is een lek ook snel gevonden.

En aldus geschiedde....

Klokslag middernacht ging in huize Musicborst de lampen uit en de koptelefoon in de versterker. Onderuit gezakt en voor het eerst F.E.A.R. van begin tot het eind kunnen luisteren. Nou ja, niet helemaal het eind, Het afsluitende stukje van The Leavers ontbrak nog op deze verzameling MP3'tjes.
Dat is lekker naar bed gaan nu!

avatar van El Stepperiño
Ik heb het album gepreordered, dus ik wacht geduldig mijn beurtje af

avatar van vigil
Ja ik ook... al dat gehijg om zo snel mogelijk een illegale download te vinden en dan pronken als die gevonden is.

avatar van DargorDT
Ik heb nog niets gehoord en kies straks voor de legale download. Blijk van waardering aan de band. En ik laat me graag verrassen, ga tot die tijd ook geen reviews lezen. Een nieuwe Marillion blijft voor mij altijd iets bijzonders.

avatar van coldwarkids
The Leavers is briljant! Had niet verwacht dat ik dit met open mond zou beluisteren. Perfectie!

avatar van robert1963
The leavers en The New Kings om te janken zo mooi!