Opeth - Sorceress (2016)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Persephone (1:51)
  2. Sorceress (5:49)
  3. The Wilde Flowers (6:49)
  4. Will O the Wisp (5:07)
  5. Chrysalis (7:16)
  6. Sorceress 2 (3:49)
  7. The Seventh Sojourn (5:29)
  8. Strange Brew (8:44)
  9. A Fleeting Glance (5:06)
  10. Era (5:41)
  11. Persephone (Slight Return) (0:54)
  12. The Ward * (3:13)
  13. Spring MCMLXXIV * (6:11)
  14. Cusp of Eternity [Live] * (5:44)
  15. The Drapery Falls [Live] * (10:23)
  16. Voice of Treason [Live] * (8:10)
avatar van DargorDT
Ik ook. Weer een tikje anders, maar zeker niet slecht.

avatar van Jelle78
Na een aantal luisterbeurten (het nummer staat inmiddels ook op Spotify) wordt Sorceress steeds sterker. Alleen dat intro, daar snap ik niks van. Het klinkt best geinig, maar het heeft voor mijn gevoel helemaal niks te maken met de rest van het nummer. Wat dat betreft snap ik het commentaar dat het een gefragmenteerd nummer is wel. De rest van het nummer vormt wat mij betreft wel een geheel.

avatar van Leptop
Jelle78 schreef:

Dat is ook mijn indruk. Wederom een richtingswijziging, in de marge weliswaar maar verfrissend in mijn ogen. Ben wel benieuwd naar de rest van het album hoewel qua stijl het nummer zelf niet meteen aansluit bij wat ik prefereer.

avatar van Fluvver
Nieuwe nummer is stapje vooruit behalve op de lyrics na. Ben nog steeds van mening dat de kracht van Akerfeldt het zingen en grunten was, voor alleen zingen vindt ik zijn stem te matig.

avatar van namsaap
Sterk nummer, dat 'Sorceress'! Ik heb de LP alvast besteld

avatar van Lexcoaster
Sorceress is een veelbelovend titelnummer!

avatar van jellecomicgek72
Moest bij het begin van die track aan dat deuntje uit Mr.Robot denken, geen idee waarom.

avatar van Dream Theater
Net als de vorige cd slaapverwekkend!

avatar van strebge
As was mentioned previously, this is easily the heaviest album Opeth has made since departing from their death metal roots.....

avatar van Johnny Marr
Mooie hoes, maar waar is het prachtige bandlogo gebleven? Eén van de mooiste die er bestaan IMO.

avatar van pos
pos
Ook album van de maand in de Aardschok. Ben benieuwd en heb nu al zin in de 013 show.

avatar van Metal-D78
pos schreef:
Ook album van de maand in de Aardschok.
Dat zegt niet zo heel veel. Zie bijvoorbeeld de score voor de nieuwe Epica. Lachwekkend gewoon.

avatar van Kronos
Het zegt zoveel als wat de beoordelaars van Aardschok ervan vinden.

Als de tegenwoordige stijl van Opeth je wel aanspreekt dan belooft het zeker veel goeds. Als die stijl je echter niet bevalt is de kans groot dat je het niet eens zal zijn met Aardschok. Dan heb je er naast Opeth ook nog Aardschok bij om over te klagen.

avatar van Don Cappuccino
Het grote probleem bij het huidige Opeth is dat ze de invloeden te veel naar voren brengen. Natuurlijk hoorde je bij Opeth altijd wel wat verwijzingen naar andere bands, maar uiteindelijk brachten de Zweden het op een unieke manier. Bij Will O The Wisp ligt de invloed van Jethro Tull er zo dik boven op dat het gewoon niet meer leuk is. Ook denk ik telkens: wat nu als Ian Anderson dit zong in plaats van Akerfeldt die ontzettend vlak klinkt?

avatar van Metal-D78
Ian Anderson is ook geen topzanger. Het is niet slecht dit nieuwe nummer, maar echt totaal niet spannend. Doet me erg denken aan een leftover van Songs From The Wood nu je het toch over Tull hebt. Voor Kronos zal dit echter het zoveelste wereldwonder van Opeth zijn...

avatar van Kronos
Och, het zal vast weer een aardig albumpje worden. Nu al een los nummer gaan zitten beoordelen boeit me niet. Lijkt me trouwens vreselijk, als muziek altijd maar spannend moet zijn.

avatar van Leeds
De plaat beloofd hard te worden. Dus denk ik dat de band ons volledig op het verkeerde been wil zetten om nu ook Will O the Wisp als te beluisteren track naar voor te brengen. We zullen zien. Maar nu al lullig doen na 2 vrijgegeven nummers lijkt me wat overdreven. En als het voelt als een overbodige leftover van Tull's Songs from the Wood, dan is dat maar zo. Dit nummer zal zich wel laten passen tussen de rest van dit album.

avatar van Dream Theater
Ook dit tweede nummer van de heren Opeth is gaap, gaap slaapverwekkend! In de Aardschok cd van de maand? Onbegrijpelijk.

avatar van RuudC
Dream Theater levert ook altijd de cd van de maand. Volgens mij zo klaar als een klontje dat die nominatie naar de hoogste bieder gaat.

avatar van Rudi S
Zou Mike het om het geld doen

avatar van feenah
Johnny Marr schreef:

Als je goed kijkt, zie je het logo op de poot van de pauw.

avatar van Johnny Marr
feenah schreef:

Als je goed kijkt, zie je het logo op de poot van de pauw.

Merlijns baard, je hebt gelijk! Maar het is wel zeer onduidelijk, hoe is je dat in helsnaam opgevallen?

avatar van feenah
Johnny Marr schreef:

Op Opeth is het een ietsje duidelijker. Vandaar.

avatar van Kronos
Had ik ook nog niet gezien. Al zou het niet de eerste keer zijn zonder bandlogo.

RuudC schreef:
Laatste Dream Theater was net zo slaapverwekkend als deze Opeth.

avatar van Kronos
Sterke uitspraken over een album dat nog niet uit is.

avatar van Leptop
Van Dream Theater hoeven we over dit album geen positieve berichten meer te verwachten. Blijkbaar kent hij het album al van haver tot gort.