dEUS - Worst Case Scenario (1994)

Belgiƫ
Label: Bang!

1. Intro (0:24)
  2. Suds & Soda (5:13)
  3. W.C.S. (First Draft) (5:05)
  4. Jigsaw You (2:26)
  5. Morticiachair (4:23)
  6. Via (4:11)
  7. Let Go (2:01)
  8. Right as Rain * (4:26)
  9. Mute (3:56)
  10. Let's Get Lost (4:24)
  11. Hotellounge (Be the Death of Me) (6:23)
  12. Shake Your Hip (0:41)
  13. Great American Nude * (5:38)
  14. Secret Hell (4:59)
  15. Divebomb Djingle (3:02)
  16. Zea (Intro Replica) * (0:37)
  17. Zea * (4:59)
  18. Texan Coffee * (1:09)
  19. It. Furniture in the Far West * (0:53)
  20. Violins and Happy Endings * (4:59)
  21. Great American Nude [Strip Mix] * (3:43)
  22. Niche * (2:04)
  23. Jigsaw You [Live] * (4:16)
  24. Whose Vegas Is It Anyway * (3:52)
  25. Morticiachair [Live London Astoria II] * (4:29)
  26. Die Anarchistische Abendunterhaltung - Suds & Soda * (4:34)
  27. Kinderballade * (5:13)
  28. Zea [Demo] * (6:27)
  29. Suds & Soda [Demo] * (5:32)
  30. Secret Hell [Live] * (5:00)
  31. Mute [Live] * (5:03)
avatar van Yak
Yak
Paalhaas schreef:
Ik vind dit juist hun beste.

Same. I A Bar Under The Sea is ook een prachtalbum, maar daarna hobbelde het bergafwaarts.

Feeder
Fillers ? Op deze fantastische plaat ?
Opnieuw beluisteren jij !

Davez
Natuurlijk ga ik dit opnieuw beluisteren, elk album dat ik in bezit heb wordt gedraaid.

Yak schreef:

Juist niet , ik vind verreweg de beste dEUS plaat , The Ideal Crash , Op de eerste 2 albums was het beest in dEUS nog niet getemd waardoor het soms wat wisselvallig was terwijl op hun 3de muzikaal gewoon een zeer hoog niveau gehaald werd, geen slecht woord natuurlijk over deze plaat zeker met nummers als right as rain en Hotellounge , W.C.S daarom niet minder dan een mooie 5* terwijl het bij The Ideal Crash toch een dikke 5* is

fredpit
dEUS.....geniaal bandje,dat als het niet uit bescheiden belgen had bestaan waarschijnlijk uit een ander land afkomstig was geweest...

Wat valt er over deze cd te melden...nooit saai...Luister en huiver....en verbaast u!!!

mijn persoonlijk favoriet :Let's get lost ,met een heeeel vervelend slotstuk

fredpit schreef:

mijn persoonlijk favoriet :Let's get lost ,met een heeeel vervelend slotstuk

avatar van luc011190
Wat zijn die slotstukken van dEUS toch altijd heerlijk. Hoe die Barman met dat vervormde geschreeuw perfecte popliedjes toch helemaal kan laten exploderen

Verder heb ik hier niet echt favorieten op, veel lekkere nummers, alleen heb ik de waardering voor Hotellounge nooit zo begrepen. Beetje saai nummer, één van de minste van de cd. Maarja, dat kan bij mij ook zo weer omslaan, lekker cd'tje in ieder geval

fredpit
Ik heb deze cd en deze band ergens in 96 of daaromtrend ontdekt in de uitverkoopbak bij de freerecord. ik wist echt niet wat ik kocht,er zat een promo stikker op met recenties,en die waren wel goed....en de prijs was denk ik F 9'98 (jaja....dat zijn guldens!!)of zoiets
In den beginne vond ik het een beetje rare muziek,maar bij iedere draaibeurt ondek je weer nieuwe pareltjes of stukjes waanzin

awel ...zo krijg je toch een band met bandje

Dit is denk ik de enige cd die de komende ...tig jaar niet uit mijn top 10 zal verdwijnen...samen met moondance van van morrison dan.....maar dat is weer een ander verhaal.

dus......deus

Briljant album t/m Hotellounge. Daarna kan het m'n aandacht maar moeilijk vasthouden. daarom net geen 5 sterren.

avatar van fairiewitch
Meen je dat nu?Geen 5?
Shake your hip!!!

MuadDib schreef:

Shake your hip is inderdaad een miskleun. Maar de laatste drie nummers zijn werkelijk geniaal ! Ze "rocken" wel niet echt in vergelijking met de eerste nummers. Mag ik je toch aanraden om veel aandacht te besteden aan great american nude en secret hell ? Het zijn écht pareltjes, geloof me vrij

Beste album ooit!!!!!!

deric raven schreef:
Beste album ooit!!!!!!

Nét niet (maar het is wel héél nipt)

Feeder schreef:

Ik geloof je, ik vind secret hell ook een erg mooi nummer. Maar Hotellounge vind ik echt een afsluiter van het geheel waarna het allemaal een beetje bijeengeraapt klinkt. Maar misschien hecht ik gewoon teveel waarde aan trackvolgorde (dat voor mij een groot deel van de sfeer van een album bepaalt).
Maar 4,5 is toch ook best goed?

avatar van ZERO
Ik heb dit album nu een week in mijn bezit en ik moet zeggen: het wordt beter en beter! Ik dacht dat "The ideal crash" voor mij wel altijd het beste dEUS-album zou blijven (vooral afgaande op singles) maar wat hier op WCS staat is ook briljant hoor!

Voorlopig plant ik hem neer op 4,0* (Ideal crash 4,5*), maar dat kan nog stijgen. Vooral Right as rain vind ik pure briljantie!

Favorieten:

1/ Right as rain
2/ Suds & Soda
3/ Hotellounge

Eervolle vermeldingen (in volgorde van verschijnen): Mortiachair, Via, Let's get lost, Secret hell.

Een uitgebreider bericht volgt misschien nog...

Ohja: ik heb ook één negatieve noot over het album! Waarom begint het in hemelsnaam niet gewoon met Suds & Soda? Ongetwijfeld de meest briljante intro in de Belgische rockgeschiedenis en dan zetten ze er zo wat stom Frans geneuzel voor! :s

Feeder
Ik vind dat frans geneuzel anders wel fijn, het hoort er gewoon bij. En beste zero... vooral blijven luisteren ! Met jouw top tien kan het écht niet anders dan dat je deze plaat heerlijk vindt !

Nog veel luisterplezier !

avatar van levenvergeten
Vandaag binnen gekregen, ik kende al een aantal nummers, maar de eerste reactie is werkelijk .

Ik had overigens verwacht dat hij nog heftiger/experimenteler/drukker/harder zou zijn, maar dat blijkt niet geval. Jammer? Ja.
Maar aan de andere kant is dat ook wel lekker. Conclusie, een hele mooie/goede cd!

Feeder
Als je echt wil gaan voor experimenteren moet je eens my sister=my clock proberen.

avatar van timhardt
Beste dEUS plaat. Eén van de allereerste platen die ik had en hij trekt me nog steeds helemaal 4,5*

Feeder
Inderdaad de allerbeste dEUS plaat. Ook ik bezit hem al geruime tijd (6 jaar ?) en hij kan me nog steeds in vervoering brengen. Via, right as rain, hotellounge, wcs,...

Zucht

Raw! Het pure dEUS geluid,heerlijk!
Die schreeuwen er al mijn examen-stress af.

Naast de superhits Suds & Soda,Via,Hotellounge kunnen Morticiachair,Mute & Jigsaw you mij het meest bekoren.
(Shake your hip ook wel )

Daan_dc schreef:
Raw! Het pure dEUS geluid,heerlijk!
Die schreeuwen er al mijn examen-stress af.

(Shake your hip ook wel )

That's the spirit

avatar van luc011190
Het is wel een erg goed album, maar toch kan het mij niet volledig bekoren. Echt 'tot in het diepste' raken doet het mij niet, maar ach 4 sterren zijn ook erg mooi. Misschien is het wel symbolisch dat degene die dat album helemaal fantastisch vinden zo genieten van Hotellounge, zo'n nummer doet me nog steeds niet veel.

Het hoogtepunt vind ik Right as Rain, en dat vooral dit kippenvelstuk:

Tombstone and the damage done
How beautiful the naked skin, how beautiful it glows
This is where the bleeding stops and this is what it shows
It has turned into a scar, the same, just the same, the same
But anyway, this is where the samuel park has fit upon your toes

Feeder
Ook ik vind Right as Rain het absolute hoogtepunt van dit album. Vooral het stukje :

pour me out some whiskey man, there's something you should know, the person that you take me for was buried long ago.

avatar van ZERO

Heerlijk toch ?

Hey, dat is ook mijn favoriete stukje!! Vooral de manier waarop Tom Barman het zingt is gewoon fenomenaal!

ZERO schreef:

Heb ik ooit al verteld dat right as rain m'n lievelingsnummer allertijden is ?

Feeder
Bovendien "zero", wanneer zie ik eens deus in jouw top tien opduiken ?

avatar van Nautilus

Heerlijk toch ?

Je moet dat nummer eens met een koptelefoon op midden in de nacht in het donker beluisteren. Dan zijn die spookachtige gitaareffecten extra angstaanjagend.

Nautilus schreef:

Angstaanjagend vind ik het nu niet meteen.

avatar van Nautilus
Feeder schreef:
Angstaanjagend vind ik het nu niet meteen.

Ik zat een keer 's avonds laat op bed het album te luisteren met het licht uit, vandaar. Angstaanjagend is het misschien niet echt, maar wel een stuk spookachtiger, helemaal in combinatie met de tekst.