Metallica - Hardwired... to Self-Destruct (2016)

Metal / Rock
Label: Blackened

1. Hardwired (3:09)
  2. Atlas, Rise! (6:28)
  3. Now That We're Dead (6:59)
  4. Moth Into Flame (5:50)
  5. Dream No More (6:29)
  6. Halo on Fire (8:15)
  7. Confusion (6:43)
  8. ManUNkind (6:55)
  9. Here Comes Revenge (7:17)
  10. Am I Savage? (6:30)
  11. Murder One (5:45)
  12. Spit Out the Bone (7:09)
  13. Lords of Summer * (7:09)
  14. Ronnie Rising Medley * (9:03)
  15. When a Blind Man Cries * (4:35)
  16. Remember Tomorrow * (5:50)
  17. Helpless [Live] * (3:08)
  18. Hit the Lights [Live] * (4:07)
  19. The Four Horsemen [Live] * (5:19)
  20. Ride the Lightning Live [Live] * (6:56)
  21. Fade to Black [Live] * (7:24)
  22. Jump in the Fire [Live] * (5:13)
  23. For Whom the Bell Tolls [Live] * (4:32)
  24. Creeping Death [Live] * (6:43)
  25. Metal Militia [Live] * (6:07)
  26. Hardwired [Live] * (3:30)
totale tijdsduur: 1:17:29 (2:37:05)
avatar van milesdavisjr
Spit Out the Bone en Hardwired zijn nog wel vermeldenswaardig. Deze nummers staan waarschijnlijk niet voor niets als opener en afsluiter op de schijf. De rest is vermoeiend en niet door heen te ploegen. Een ouderwets kort epeetje was wellicht een beter idee geweest van de heren.

avatar van B.Robertson
Openen en afsluiten met wat sneller materiaal hebben ze vaker gedaan, zo ook hier. Meestal zijn dat ook wel mijn favoriete nummers. Halo on Fire en Man Unkind moet ik nog vaker horen. Spit Out the Bone is wel een verademing na die vier nummers ervoor. Heb die eerste schijf nu al vaker gehoord dan de tweede.

avatar van matthijs
milesdavisjr schreef:
Spit Out the Bone en Hardwired zijn nog wel vermeldenswaardig. (..) Een ouderwets kort epeetje was wellicht een beter idee geweest van de heren.

Nou... een ouderwets LP-tje van 40 a 45 minuten vol fijne nummers kan ik er wel van samenstellen.

avatar van milesdavisjr

Zo, dat vind ik nog vrij positief. Ik blijf het harken vinden, gerecyclede riffs en solo's in nummers die redelijk inspiratieloos klinken. Nee, ik vind het armoe troef en dat is jammer.

Ik ben blij dat die ouwe mannen nog zo'n aardig album in elkaar hebben gestampt. Niet alles is even goed, maar er staan toch weer een paar nummers op die moeiteloos live mee konden. Ze hebben gelijk nog even een aardig zakcentje over gehouden aan de inmiddels al 3 jaar durende wereld tour.

avatar van gigage
Dit album kwam gratis bij een ticket voor de Arena show. Degenen die ik gesproken heb die er naar toe zijn geweest wilden allemaal de band wel eens live zien (groot gelijk) maar het album kwam meestal niet veel verder dan een anderhalf rondje in de discspinner.

avatar van Rockfan
gigage schreef:

Tijd voor een nieuwe discspinner

avatar van B.Robertson
Ga dit album binnenkort uitlenen aan iemand die wel op dat Arena-concert j.l. is geweest, maar die die free download heeft laten zitten. Krijgt hij het alsnog door de strot gedouwd. Album heeft nog niet aan kracht ingeboet nadat ik het na de eerste luistersessies (onvermijdelijk) aan de kant heb gelegd. Het nummer Hardwired blijft werelds. Now That We're Dead valt me ook in positieve zin op. Dream No More daarentegen is doorbijten. Die tweede disc stelt me zwaarder op de proef en heb ik minder vaak gehoord dan die andere. Op de een of andere manier valt het me redelijk te verteren en die afsluiter is toch wel gedijen in de comfortzone. Confusion weet me ook wel te pakken.