Metallica - Hardwired... to Self-Destruct (2016)

Metal / Rock
Label: Blackened

1. Hardwired (3:09)
  2. Atlas, Rise! (6:28)
  3. Now That We're Dead (6:59)
  4. Moth Into Flame (5:50)
  5. Dream No More (6:29)
  6. Halo on Fire (8:15)
  7. Confusion (6:43)
  8. ManUNkind (6:55)
  9. Here Comes Revenge (7:17)
  10. Am I Savage? (6:30)
  11. Murder One (5:45)
  12. Spit Out the Bone (7:09)
  13. Lords of Summer * (7:09)
  14. Ronnie Rising Medley * (9:03)
  15. When a Blind Man Cries * (4:35)
  16. Remember Tomorrow * (5:50)
  17. Helpless [Live] * (3:08)
  18. Hit the Lights [Live] * (4:07)
  19. The Four Horsemen [Live] * (5:19)
  20. Ride the Lightning Live [Live] * (6:56)
  21. Fade to Black [Live] * (7:24)
  22. Jump in the Fire [Live] * (5:13)
  23. For Whom the Bell Tolls [Live] * (4:32)
  24. Creeping Death [Live] * (6:43)
  25. Metal Militia [Live] * (6:07)
  26. Hardwired [Live] * (3:30)
totale tijdsduur: 1:17:29 (2:37:05)
avatar van Eddie
Ik was in het begin niet zo heel enthousiast, maar na een half jaar heb ik hem toch aangeschaft. Op een bepaalde manier blijft het lekker hangen en werkt de plaat verslavend. Het is allemaal geen hoogstaande metal, maar het zit verdomd goed in elkaar. Je hoort gewoon waarom Metallica tot de grootste der aarde behoren, ook een mindere plaat blijft gewoon lekker hangen en verveeld niet echt. Het enige wat me een beetje stoort is het feit dat ze er twee cds van hebben genaakt. Had het dan of in twee keer uitgebracht, of op 1 cd geperst

avatar van Kronos
Of had gewoon al die zwakke nummers eraf gelaten en een EP'tje uitgebracht.

avatar van milesdavisjr
Kronos schreef:
Of had gewoon al die zwakke nummers eraf gelaten en een EP'tje uitgebracht.

Dat zou dan wel een heel kort EP'tje zijn geworden...

avatar van hank2
De ego's zullen wel weer in de weg hebben gezeten bij het samenstellen van de plaat: hoe haal je het in je hoofd 1:17u vol te proppen terwijl er, zeker op de tweede helft, genoeg zwakke/saaie momenten zijn. Zo zonde, want met iets meer zelfkritiek had hier imo een ijzersterk album kunnen liggen van +/- 50 min.

Enfin, het is iig geniaal om deze heren nog aan het werk te zien, en er valt alsnog genoeg te genieten op dit album! En dat is wel eens anders geweest.

avatar van Rudi1984
1,5
milesdavisjr schreef:

Dat zou dan wel een heel kort EP'tje zijn geworden...

Een singletje misschien. Spit Out the Bone, ingekorte radioversie.

avatar van blondegod
Om nou te zeggen dat Metallica er weer helemaal is, is misschien ook een beetje overdreven.
Maar wat is die 1e cd goed!!
Het gitaarwerk, James z'n stem, de drums ......... het klinkt af en toe gewoon magisch!
Ik had al gelezen dat cd 2 een stuk minder is. Die mening kan ik delen....... wat een drama.
Geen idee hoe het mogelijk is om een album uit te brengen met zo'n verschil.
Cd1 = 4,5 * Cd2= 2,5* (met moeite)

Favorieten : Halo on fire en Now that we're dead.
Jammer dat elk nummer zo lang moet duren ....... toch wel een smetje op het geheel.

avatar van Brutus
Dit is eindelijk weer een album, die te pruimen is, al staan er nog wel miskleuns op.

avatar van matthijs
blondegod schreef:

Dat dacht ik in 1988 al bij "... And Justice for All". Daarna (Black album, (Re)-Load ging het weer de goeie kant op maar sinds St Anger is er een taboe op minder dan 5 minuten. Op de opener na, dus ze kunnen t wel. Volgens mij kan een handige audioknutselaar dit hele album wel herknutselen tot een ouderwetse 45 minuten met kortere versies van alle nummers, zonder dat je t echt mist, zelfs als je de nummers al kent. Of een uurtje, met de nummers van de EP erbij!

avatar van AllOutWar
De comeback van metallica?? Nope.. saaie ongeïnspireerde en uitgekauwde saaie riffs.. Hetfield die nog steeds op zijn (re)load manier aan het zingen is.. bah.. de fanboys lopen er misschien mee weg ..maar de echte thrash liefhebbers weten wel beter.. bagger!

avatar van vielip
Ik blijf erbij dat de eerste 3 nummers die ze hebben vrijgegeven in aanloop naar de release zeer acceptabel zijn. Ging om Hardwired, Atlas rise en Moth into flame. Daarin hoor ik echt wel dingetjes terug die aan de oude Metallica doen denken. Dat oude niveau halen ze dan wel niet maar het klinkt redelijk bevlogen. De rest blijft hier echter behoorlijk ver bij achter. En dat is jammer.

avatar van Edwynn
Spit Out The Bone vind ik wel echt gaaf hoor. En ik ben niet echt een fanboy.
Als geheel vind ik het best een vermakelijk album. Niet top maar wel enthousiast en aanstekelijk.

avatar van vielip
Jup, die zag ik over het hoofd. Mag ook bij de hoogtepunten inderdaad.