Metallica - Hardwired... to Self-Destruct (2016)

3,56

Metal / Rock
Label: Blackened

1. Hardwired (3:09)
  2. Atlas, Rise! (6:28)
  3. Now That We're Dead (6:59)
  4. Moth Into Flame (5:50)
  5. Dream No More (6:29)
  6. Halo on Fire (8:15)
  7. Confusion (6:43)
  8. ManUNkind (6:55)
  9. Here Comes Revenge (7:17)
  10. Am I Savage? (6:30)
  11. Murder One (5:45)
  12. Spit Out the Bone (7:09)
  13. Lords of Summer * (7:09)
  14. Ronnie Rising Medley * (9:03)
  15. When a Blind Man Cries * (4:35)
  16. Remember Tomorrow * (5:50)
  17. Helpless [Live] * (3:08)
  18. Hit the Lights [Live] * (4:07)
  19. The Four Horsemen [Live] * (5:19)
  20. Ride the Lightning Live [Live] * (6:56)
  21. Fade to Black [Live] * (7:24)
  22. Jump in the Fire [Live] * (5:13)
  23. For Whom the Bell Tolls [Live] * (4:32)
  24. Creeping Death [Live] * (6:43)
  25. Metal Militia [Live] * (6:07)
  26. Hardwired [Live] * (3:30)
458 BERICHTEN 15 MENINGEN
geplaatst: 20 december 2016, 21:30 uur [permalink]
Cannabooze schreef:
Verkrijgbaar bij Aldi voor 12.99. Zegt dat iets over de kwaliteit van dit allbum? 🤔 😉
'Gratis' op Spotify: zo kunnen we nog wel even doorgaan. Metallica verdient het meeste geld met concerten. Albums zijn ook mooie reclames daarvoor.

avatar van gigage

geplaatst: 20 december 2016, 22:17 uur [permalink]
En zo hoort het ook. Werken voor de centen, potdorie. Maar ja met die goedkope CD's rijzen de ticketprijzen weer behoorlijk de pan uit.

avatar van dumb_helicopter
geplaatst: 26 december 2016, 17:20 uur [permalink]
Niet slecht en er zit een leuke vaart achter, maar wat lang en om den duur vrij inwisselbaar ook. Misschien nog een aantal keren beluisteren om meer te kunnen ontwaren.

avatar van JacoBaco

geplaatst: 27 december 2016, 11:55 uur [permalink]
De stem van James Hetfield vind ik niet al te best meer. Zijn zwaardere manier van zingen zoals het klonk in de tijd van I Disappear (2000) vind ik nog steeds het beste. Death Magnetic is zijn dieptepunt qua stem. Gelukkig klinkt het op Hardwired... to Self-Destruct al een stuk minder vervelend!

Ik lees trouwens nogal wat kritiek op het gitaarwerk van Kirk. Maar hij is vorig jaar toch zijn telefoon verloren met meer dan 200 gitaar riffs/solo's? Nou, dat is ook wel te merken op het nummer Hardwired (de solo). Maar wat ben je voor een lul wanneer je al dat materiaal alleen op je telefoon hebt staan? Maar goed, ik kan nog niet echt lekker in dit album komen. Ik probeer het vaker te luisteren.

avatar van gigage

geplaatst: 27 december 2016, 13:13 uur [permalink]
Bij iedere andere metal band hadden ze zo'n Hammet al lang op straat gezet, denk ik. Maar ja, dit is niet "iedere andere metal band" dus...

avatar van iggy

geplaatst: 27 december 2016, 14:12 uur [permalink]
Wat mij betreft hadden ze Hammet zelfs nooit moeten aannemen. Ik ben namenlijk nooit onder de indruk geraakt van Kirk zijn gitaarspel. En al helemaal niet van zijn solo's Dus zoveel zal er ook wel niet verloren zijn gegaan van wat er op die tel staat. 😄

geplaatst: 5 januari, 15:52 uur [permalink]
De 1e cd 4 sterren. Gewoon prima nummers die je live ook graag zou willen horen.
Cd 2 is minder en daarvoor 3 sterren (met moeite). Ik merk dat ik niet alles achter elkaar wil luisteren. En deel dus de mening dat het als geheel te lang is.
Maar het is nog steeds 1 van de weinige bands waarbij ik uitkijk naar hun nieuwe album. En ik volg ze al sinds Kill 'em all.

avatar van frolunda
geplaatst: afgelopen woensdag om 00:43 uur [permalink]
Lords of summer had wat mij betreft ook wel op het reguliere album gemogen,wat een ijzersterk nummer is dat.