Metallica - Hardwired... to Self-Destruct (2016)

Label: Blackened

1. Hardwired (3:09)
  2. Atlas, Rise! (6:28)
  3. Now That We're Dead (6:59)
  4. Moth Into Flame (5:50)
  5. Dream No More (6:29)
  6. Halo on Fire (8:15)
  7. Confusion (6:43)
  8. ManUNkind (6:55)
  9. Here Comes Revenge (7:17)
  10. Am I Savage? (6:30)
  11. Murder One (5:45)
  12. Spit Out the Bone (7:09)
  13. Lords of Summer * (7:09)
  14. Ronnie Rising Medley * (9:03)
  15. When a Blind Man Cries * (4:35)
  16. Remember Tomorrow * (5:50)
  17. Helpless [Live] * (3:08)
  18. Hit the Lights [Live] * (4:07)
  19. The Four Horsemen [Live] * (5:19)
  20. Ride the Lightning Live [Live] * (6:56)
  21. Fade to Black [Live] * (7:24)
  22. Jump in the Fire [Live] * (5:13)
  23. For Whom the Bell Tolls [Live] * (4:32)
  24. Creeping Death [Live] * (6:43)
  25. Metal Militia [Live] * (6:07)
  26. Hardwired [Live] * (3:30)
totale tijdsduur: 1:17:29 (2:37:05)
avatar van Houn
Moth into the flames is wel nummer 4 van het album, vaak het meest rustige nummer. Of zouden de heren hier vanaf zijn gestapt?

Vind beide singles eigenlijk geweldig. Als afgedwaalde fan van het eerste uur kijk ik wel erg uit naar deze plaat.

avatar van Dream Theater
Ook ik was een afgedwaalde fan maar de eerste twee nummers van hun nieuwe cd klinken top. Maar niet te snel enthousiast worden en afwachten hoe de rest klinkt.

avatar van oceanvolta
Inderdaad een fijn refrein, pakt goed uit.

avatar van AstroRocker
Beide nummers die nu bekend zijn bevallen mij erg goed. Ik zie zeker uit naar deze nieuwe plaat van de heren Metallica.

avatar van crosskip
Jelle78 schreef:
Lekker nummer! En Lars die weer eens goed losgaat op de dubbele bassdrum! Zeg wat je wilt over de man (ik vind hem ook lang niet altijd even sterk drummen) maar op dit nummer doet hij toch wel goed vind ik.

Wel weer hilarisch dat Lars bij de eerste de beste live-uitvoering de dubbele basspartijen gelijk maar laat schieten. Oefen dan beter of zet ze niet op plaat.

avatar van Remco 27-2-1989
Kan iemand de tracklist veranderen. de Demos worden niet toegevoegd bij de Deluxe edition van Hardwired. inplaats van de demos krijg je Lords of summer 2 covers en live in Live at Rasputin 2016.

avatar van Kronos
crosskip schreef:

Maakt mij echt geen bal uit dat Lars er live niets van bakt. Als die plaat maar goed is.

avatar van AGE-411
Ben ik nu de enige die niet overtuigd is?
Na enkele luisterbeurten valt me op dat alles wel snor zit, en dat het ook minder geforceerd over komt als de vorige plaat. Toch weet het me allemaal niet te raken.

avatar van trebremmit
Ik vind Moth into Flame ook niet zo bijzonder, standaard rock nummertje.

avatar van Mel24
Dat het maar rap 18 November is!!! Moth into Flame heeft de vlam terug aangewakkerd!! Tickets Kopenhagen binnen!!! \m/

avatar van crosskip
Kronos schreef:

Ja daar heb je ook wel weer een punt natuurlijk. Dyers Eve laat ik ook nog steeds graag door de speakers knallen.

De tracktijden zijn ondertussen ook bekend:
Disc One: 37:10
Hardwired (3:09)
Atlas, Rise! (6:28)
Now That We're Dead (6:59)
Moth Into Flame (5:50)
Dream No More (6:29)
Halo on Fire (8:15)

Disc Two: 40:16
Confusion (6:41)
ManUNkind (6:55)
Here Comes Revenge (7:17)
Am I Savage? (6:29)
Murder One (5:45)
Spit Out the Bone (7:09)

De lengte van de nummers valt me eigenlijk best mee, ben benieuwd!

avatar van hydex
Lekker dat moth in to the flame. Lees op veel fora positieve reacties. Ook op YouTube veel positieve reacties. Dat is de afgelopen 10 jaar wel anders geweest. Ben erg benieuwd naar het album.

avatar van jellylips
En een zeer puike solo van Kirk op Moth Into Flame. Zo goed heb ik ze lang niet meer van hem gehoord.

avatar van namsaap
jellylips schreef:

Dat zegt misschien meer over zijn solo's van afgelopen albums . Ik vindt eerlijk gezegd deze solo een gemiste kans. Qua opbouw had er veel meer ingezeten.

Overigens een prima nummer!

avatar van JVT
JVT
Wat een heerlijk lange nummers, dit maakt me toch erg benieuwd naar deze plaat. Met Hardwired en Moth Into Flame zit het alvast goed.
En ik ben recent Death Magnetic weer eens aan het beluisteren, toch ook geen slechte plaat.
Ik kan de hedendaagse Metallica dus echt wel appreciëren.

avatar van gigage
Moth into Flame heeft een Death Magnetic feel over zich. Niks mis mee.

avatar van gigage
It doesn't make any sense haha
Is this classified as music?
KIDS REACT TO METALLICA - (Hard-wired)

avatar van Eddie
gigage schreef:
Moth into Flame heeft een Death Magnetic feel over zich. Niks mis mee.

Ik hoor er juist weer een beetje old school Metallica in terug, met name in de zanglijnen. De nummers die ik gehoord heb beloven een hoop goeds voor deze plaat.

avatar van SirPsychoSexy
crosskip schreef:

De tracktijden zijn ondertussen ook bekend:
Disc One: 37:10
[...]

Disc Two: 40:16
[...]

De lengte van de nummers valt me eigenlijk best mee, ben benieuwd!
Ben ik nu de enige die het belachelijk vindt dat dit op twee CD's wordt geplaatst? Blijkbaar klokt het album af op 77 minuten, dat kun je toch perfect op één schijfje passen? Afgezien van flauwe commerciële redenen zie ik niet in waarom dit album in tweeën moest worden gesplitst.

avatar van Kronos
Op de officiële site van Metallica staan nog geen tijden. Even afwachten dus of ze kloppen. En een tweede schijfje hoeft niks extra's te kosten. Even afwachten dus met conclusies over flauwe commerciële redenen.

avatar van Nicholas123
Making of filmpjes van Hardwired en Moth Into Flame. Maw schrijven, jammen en opnemen in de studio.

Hardwired

Moth Into Flame

avatar van Kill_illuminati
Voor degene die Moth Into Flame en Hardwired in een '...And Justice For All' jasje willen horen.

jellylips schreef:
Toch weer teveel wah wah vind ik.

Kill_illuminati schreef:
Klinkt zeer goed, de solo op moth into flame vind ik beter.

avatar van rarekwabbus
Ik trek de zang van Hetfield niet meer. Hij praat in de nieuwe singles gewoon heel hard, echt zingen doet 'ie nauwelijks nog. Zonde, want muzikaal vind ik wat ze tot nu toe hebben laten horen erg gaaf. En natuurlijk ga ik 'm ook gewoon weer kopen, al is het alleen maar omdat het Metallica is.

Rudi1984
AGE-411 schreef:
Ben ik nu de enige die niet overtuigd is?

Nee, ik vind het ook drie keer niks. Was vroeger fan van ze, maar dit klinkt wederom als een band die heel hard iets probeert te zijn wat het niet meer is. Werkelijk álles klinkt saai en ongeïnspireerd in die singles, alsof ze door een computer zijn samengesteld op basis van oude Metallica-nummers.

avatar van vielip
Mijn oude Metallica hart gaat zowaar weer sneller kloppen na het horen van de 2 nieuwe nummers! Zo goed als de eerste 4 albums zal het wel nooit meer worden maar na Death magnetic (goede eerste poging) is dit weer een stuk dichter bij 'toen'. Grootste pluspunt ten opzichte van Death magnetic vind ik de drumsound! Stukken vetter en voller. Heerlijk! Ben uiteraard erg benieuwd naar het volledige album

avatar van Houn
Atlas, rise is inmiddels ook uit. Klinkt goed, beetje iron maiden invloeden hoor ik!

avatar van JVT
JVT
Lekker nummer weer! Ik kijk enorm uit naar dit album ondertussen, de nummers die al gelost zijn vind ik echt geweldig.