LCD Soundsystem - LCD Soundsystem (2005)

Rock / Dance
Label: DFA

1. Daft Punk Is Playing at My House (5:16)
  2. Too Much Love (5:42)
  3. Tribulations (4:59)
  4. Movement (3:04)
  5. Never as Tired as When I'm Waking Up (4:49)
  6. On Repeat (8:02)
  7. Thrills (3:42)
  8. Disco Infiltrator (4:54)
  9. Great Release (6:35)
  10. Losing My Edge * (7:53)
  11. Beat Connection * (8:07)
  12. Give It Up * (3:55)
  13. Tired * (3:34)
  14. Yeah [Crass Version] * (9:21)
  15. Yeah [Pretentious Version] * (11:05)
  16. Yr City's a Sucker [Full Version] * (9:21)
BGZ
1.5 is wel erg mager. En idd het is niet echt origineel maar wel goed gebracht. Het tweede schijfje maakt het debuut tot een 4 anders 3.5 vanwege wat onsamenhangendheid en wat mindere songs op het eind. Verder toch wel vette produktie

avatar van VanDeGriend
Paar heerlijke nummers maar wel een onsamenhangend rommeltje. 3 sterren voor de toppers en de sympathieke prijsstelling

avatar van Gyzzz
4 sterren. Er staat wel wat troep op, maar als je daar doorheen kijkt kom je de Tribulations, Disco Infiltrator, Beat Connection en de beide versies van Yeah tegen. Dan denk je even ''yoo dit is 5 sterren'', maar als je dan reëel blijft en naar de rest kijkt kom je op 4 sterren uit.

avatar van andré
Gyzzz schreef:

Troep?? Nou niet op mijn exemplaar, daar staan alleen maar goede nummers op! Als ik jou was zou ik teruggaan naar de winkel waar je 'm gekocht hebt, want dan heb je vast een andere cd!

avatar van Paalhaas
VanDeGriend schreef:
3 sterren voor de toppers en de sympathieke prijsstelling

De sympathieke prijsstelling? Je houdt er mijns inziens echt vreemde criteria op na.

Paalhaas schreef:

Het is misschien handiger om eerst te vragen wat ik er voor betaald heb voordat je een oordeel over mijn criteria uitspreekt. Uberhaupt handiger om eerst je facts op orde te hebben voordat je uitspraken doet

Jij mag van mijn criteria vinden wat je wilt maar ik vind 14 euro voor een dubbel-cd die net twee dagen uit is (toen ik m kocht) acceptabel.

avatar van Paalhaas
VanDeGriend schreef:

Het is echt veel handiger om eerst te vragen wat ik er voor betaald heb voordat je een oordeel over mijn criteria uitspreekt. Uberhaupt handiger om eerst je facts op orde te hebben voordat je uitspraken doet (een leermoment ?)

De facts doen er hier niet toe. Het gaat om het principe dat je de prijs meeneemt in je beoordeling. Ik vind het dus helemaal niet handig/nuttig om te weten wat je ervoor betaald hebt.

Vind ik ook een mooie prijs. Maar al kostte hij 3 stuivers, dat heeft toch niks met de kwaliteit van het album te maken? Als je een album beoordeelt op andere zaken dan de muziek die erop staat, dan vind ik dat, nogmaals, vreemd. Maar dat mag iedereen helemaal zelf weten hoor.

avatar van VanDeGriend
Ja ik snap wel wat je bedoelt. Prijs zegt, to your point, op zich niks over kwaliteit van het gebodene. Duur van de cd en de prijs zorgen bij mij echter, in een enkel geval, voor het gevoel waar voor je geld gekregen te hebben. Dat zorgt dan voor een wat positievere "algemene" waardering bij een cd. Heb t soms ook bij een mooie verpakking oid.

Gyzzz schreef:

Welke nummers vind je troep dan?

Daft Punk Is Playing at My House is een super liedje.
De andere ken ik niet zo goed.
Maar ik ga de cd zeker wel eens beluisteren binnenkort.

avatar van Gyzzz
@ André & herman: Tired, Too Much Love, Never As Tired As When I'm Waking Up en Great Release hadden er van mij niet op gehoeven.

avatar van HiLL
Never As Tired As When I'm Waking Up is een van de betere nach mein meinung! (heerlijk die Beatles invloeden erin! )

avatar van gemaster
Het is ook mijn favoriet.

avatar van HiLL
Ik vind toch cd 1 beter dan nummero 2.

Electro_
Mwááááááááh... Ik vind dat gezang van die kerel zó irritant he! Alleen Thrills gaat nog wel en Movement.. Maar verder vind ik er niks aan!

HiLL schreef:
Ik vind toch cd 1 beter dan nummero 2.

numero 2 is dan ook een samenraapsel van (weliswaar uitmuntende) singels en vormt niet echt een "album"

Electro_
Misschien ben ik toch iets te hard geweest voor dit album. Ik zal hem nog wel een kans geven. 1,5* is misschien wel érg laag.

avatar van andré
Electro_ schreef:

Misschien??? Die is belachelijk laag man! Dit is voor mij een van de beste platen van de laatste 5 jaar!

Electro_
Nou dat zal hij bij mij niet halen. Maar een tweede kans wel.

Electro_
Tweede kans; Ik geef hem maar een punt hoger. De klik heb ik alleen niet gekregen, dus de 'beste plaat van de laatste 5 jaar' is het voor mij absoluut niet. 2,5* dus. En de favoriete track voor mij is en blijft Movement.

Tribulations is leuke track! En de beste, mm eigelijk 'yeah'.Zalig dansbaar livenummer.

heb hem nu pas gekocht... en het is te gek.
garage electro/disco!!

Plaat waarbij ik iets totaal anders had verwacht, ik verwachte allemaal nummers zoals tribulations omdat dat het enigste was wat ik kende. Uiteindelijk was er geen enkel nummer dat er op lijkte en was ik echt teleurgesteld. TOch nog eens een kans gegeven en ik vind het echt een schitterende CD, het is een beetje een mengelmoes van verschillende genres, al vind ik het nie echt DAnce achtig. De remix van tribulations door Tiga vind ik trouwens ook geweldig.

Wat mij betreft is dit een van de meest essentiele releases van de popmuziek in het huidige decennium. Het niveau is niet altijd even hoog, maar het is bijzonder fris en in inderdaad een combinatie van meerdere genres. Ik hoor hier de ouwe punk in terug, maar ook de huidige electro. James Murphy zegt het zelf het beste in Losign My Edge: "borrowed nostalgia for the unremembered eighties" (want de meeste mensen die dit goed vinden, hebben de 80s niet bewust meegemaakt volgens mij).

aidoo
Daft Punk Is Playing At My House en Tribulations zijn echt goed. De rest van het album heeft me nooit zo geboeid.. op het nummer Give It Up van cd 2 na dan.. misschien moet ik het nog eens een kans geven.

avatar van Sonic Nurse
Kan er niets aan doen maar vind dit echt een waanzinnig album. In het begin moest ik er even aan wennen maar ik vind het echt een groeiplaat. Zowel cd1 als cd2 vind ik oke, beide op hun eigen manier. Live vind ik ze helemaal geweldig. Heb ze vorig jaar op Motel Mozaique gezien in Nighttown, wat een energie!! Ik vindt het ook altijd grappig hoe duidelijk je die 'new york sound' kan horen -> LCD Soundsystem, Battles maar ook Sonic Youth en Velvet Underground hebben dat ondefinieerbare in zich. Niet dat je die bands met elkaar kan vergelijken, maar ze hebben die New York-sound...

nog te weinig geluisterd op een serieuze stem te kunnen geven, dus neem ik het gemiddelde aan.

maar alleen die titel van nummer 1 --> geniaal. Net zo stoer als madonna die in een shirt met kylie erop loopt/ of stond er britney op?

avatar van Pinsnider
Als je hem toch eens aandachtig gaat luisteren let dan ook op de tekst van het opneningsnummer: heerlijk lollig...
Sowieso één van de lekkerste platen van vorig jaar. Hadden ze hier niet de uitdrukking "Vet Geluid" voor uitgevonden..??

aidoo
Pinsnider schreef:

Die tekst is inderdaad heel vet en lekker funky

"You got to set em up
Ooh ooh yeah!
You got to set em up
Ooh ooh yeah!" Super

avatar van Zwammer
Komt de nieuwe single 45:33 nog op de site? Een nummer van ruim 45 minuten voor Nike gemaakt. Best een lekker nummertje