LCD Soundsystem - LCD Soundsystem (2005)

Rock / Dance
Label: DFA

1. Daft Punk Is Playing at My House (5:16)
  2. Too Much Love (5:42)
  3. Tribulations (4:59)
  4. Movement (3:04)
  5. Never as Tired as When I'm Waking Up (4:49)
  6. On Repeat (8:02)
  7. Thrills (3:42)
  8. Disco Infiltrator (4:54)
  9. Great Release (6:35)
  10. Losing My Edge * (7:53)
  11. Beat Connection * (8:07)
  12. Give It Up * (3:55)
  13. Tired * (3:34)
  14. Yeah [Crass Version] * (9:21)
  15. Yeah [Pretentious Version] * (11:05)
  16. Yr City's a Sucker [Full Version] * (9:21)
avatar van Zwammer
De nieuwe cd is vandaag ook gelekt. Klinkt vooralsnog weer ouderwets lekker

avatar van mstb
Echt veel van lcd Soundsystem kende ik niet. Daft Punk is playing at my house had ik wel eens afgehaald. Verder Losing my edge had ik ooit ook eens gehoord. Twee nummers die mij wel konden bekoren en waar door ik dacht: "Hmm....die jongens zullen nog wel meer in petto hebben dat mij kan bekoren" Wat ook zo blijkt te zijn. Tribulations zo als al door meerdere aangehaald vind ik een supernummer. De crass version Yeah op de tweede cd is ook lekker. Zoals nog veel nummers op het album. Sommige nummers zijn wat minder, maar dan nog klinken ze ok. Volgens mij wordt die cd beter naarmate ik er meer naar luister.

avatar van Reint
Erg goed album. Een wat matige opener, maar daarna wordt eht alsmaar beter.

avatar van cinefiel
Daft Punk Is Playing At My House is echt een zalig nummer, met zoals de rest van het album eigenlijk. Soms eens een minder nummer ('Tired'), maar eigenlijk heel goed. Ok, de zang kan voor sommigen irritant zijn en de pretentieuze versie van 'Yeah' duurt voor sommigen misschien iets te lang, maar dat kan mij allemaal niks schelen, want James Murphy is nu al één van m'n helden, LCD Soundsystem heeft zich bewezen en dit album zal de volgende weken grijsgedraaid worden...

poenjo
dit is de ware manier om dance muziek te maken

avatar van otherfool
poenjo schreef:
dit is de ware manier om dance muziek te maken

Dan moet ik maar weer eens tot de conclusie komen dat 'dansmuziek' niet voor mij is. Wel ietsjes beter dan Datarock en 'Tribulations' vind ik zowaar een lekkere song maar verder laat ik dit genre maar links liggen.

2*.

Wow, dit is echt goed!

Ik hoor the Sex Pistols, New Order, Prince, Arcade Fire, Kraft Werk, Daft Punk, melodieuze house, pure rock, jaren '80 disco, new wave en echte disco belletjes. En dat allemaal op het briljant LCD Soundsystem.

JustaRascal
Daft Punk is playing at my house is echt geweldig!

avatar van gemaster
Vind ik juist het minste nummer.

beaster1256
goeie plaat zonder meer , leuk om eens naar toe te luisteren , hoor er ook in de verte wat talking heads invloeden in , zonder wel het genie van byrne uiteraard

avatar van neyonn
I hear that you and your band have sold your guitars and bought turntables.
I hear that you and your band have sold your turntables and bought guitars.

Alleen al voor deze 2 zinnen verdient dit album al een ster Brengt me echt iedere keer aan het lachen

Maar dit debuutalbum is natuurlijk veel meer dan alleen "Losing my edge", het hele album door wordt er een hoog niveau gehaald met Never as Tired als zeldzaam minpuntje

Schitterende plaat, 4*

Nou ja, Losing My Edge is wel een briljant stijltje platen opnoemen.

Wat Murphy in zijn kast heeft staan:

But have you seen my records? This Heat, Pere Ubu, Outsiders, Nation of Ulysses, Mars, The Trojans, The Black Dice, Todd Terry, the Germs, Section 25, Althea and Donna, Sexual Harrassment, a-ha, Pere Ubu, Dorothy Ashby, PIL, the Fania All-Stars, the Bar-Kays, the Human League, the Normal, Lou Reed, Scott Walker, Monks, Niagra,

Joy Division, Lower 48, the Association, Sun Ra,
Scientists, Royal Trux, 10cc,

Eric B. and Rakim, Index, Basic Channel, Soulsonic Force ("just hit me"!), Juan Atkins, David Axelrod, Electric Prunes, Gil! Scott! Heron!, the Slits, Faust, Mantronix, Pharaoh Sanders and the Fire Engines, the Swans, the Soft Cell, the Sonics, the Sonics, the Sonics, the Sonics.

avatar van KampF
Geweldig album! Gek dat ik hier nog niet op had gestemd. Natuurlijk niet zo spectaculair als Sound of Silver, maar gelukkig heeft dit album net zo goed een eigen karakter.

Losing My Edge mag onderhand legendarisch worden genoemd worden. De lyrics zijn treffend; iedereen kan tegenwoordig cool doen met bands van vroeger omdat dezen zo makkelijk via internet te ontdekken zijn. Mooi hoe Murphy zichzelf nog probeert te verdedigen "but I was there"..

"The kids are comming up from behind"

Ohja, laag stemgemiddelde. Schande!

khonnor
4 sterren omwille van de geweldige bonus disc met early singles: Beat Connection, Losing My Edge en beide versies van Yeah zijn nu al dikke klassiekers. Van de reguliere disc blijven enkel Daft Punk, On Repeat en Tribulations echt overeind na al die jaren

Opvolger Sound of Silver is overigens veel consistenter van kwaliteit...

avatar van Cor
Cor
Dit is echt een goed album. Ik ben niet zo van de muziek uit de dance-hoek, maar dit is gewoon pakkend, meeslepend en ook heel afwisselend. Zo'n liedje als 'Never As Tired.....' is een gitaargedreven pareltje en detoneert niet tussen nummers met heerlijk pulserende ritmes. Terecht hoog in allerlei eindlijstjes van het eerste decennium van de nieuwe eeuw.

avatar van Henjo
Heerlijk album, ken het pas een maandje maar vind het echt heerlijke muziek!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
herman schreef:
Bestaan er eigenlijk versies zonder die extra CD?
Om eens een zeer oude vraag vanonder het stof te halen: sinds een tijdje is het antwoord dus ja: zwarte cover i.p.v. de witte en in een gewone jewelcase.

Een van de beste albums ooit gemaakt (Sound of Silver is nagenoeg net zo goed overigens). Wat is James Murphy een genie! Het is zo divers wat hij maakt, en alles klopt.

avatar van dj maus
Vanavond in 013 zeer aangenaam verrast door de live-versies van Tribulations en Movement. 2 tracks die ik een beetje vergeten was.

Losing my edge was voor mij het hoogtepunt, maar daar was het voor mij ooit ook allemaal mee begonnen.

CornelisV
Live versie van Tribulations vind ik overigens veel beter dan de albumversie, die hadden ze op de plaat moeten zetten!

avatar van Pinsnider
Vandaag eindelijk binnen op plaat en dus weer eens een flink aantal keren herbeluisterd. Daft Punk blijft geniaal (in the basementuh). Tribulations en Movement zijn fantastisch. Maar verder valt me op wat voor slimme plaat dit is;
De opener trekt Daft Punk liefhebbers
Movement trekt de (alternatieve) rockliefhebbers
Never as tired hangt zowaar naar The Beatles
En verder is er voor de dansliefhebbers van alles te vinden.
De "markt" is sterk betreden met deze plaat en uitgebouwd met Sounds of Silver.
Heerlijk dit!

avatar van rolandobabel
waarom vindt iedereen nou sounds of sliver beter dan deze?

Robertus
James Murhpy is playing at my house. MY house!

Vier pegels voor deze onweerstaanbare funky dance/punk/house swing-da-house-out plaat!

Deze is nog net wat rauwer en ongepolijster dan opvolger Sound Of Silver, maar kwalitatief ontlopen die platen elkaar niet veel.

Wel jammer dat Losing My Edge ontbreekt op mijn versie. Gelukkig heb ik die track op een verzamelaar...

Robertus
Gave Kraftwerk sample (Heim Computer) op Disco Infiltrator! Is er iets mis met sampelen cq. creatief jatwerk?

Als het op deze, smaakvolle manier gebeurt zeg ik driewerf neen.

avatar van linxde1
Losing my Edge is The Fall en niets anders als The Fall!