Robbie Williams - Rudebox (2006)

Label: Chrysalis

1. Rudebox (4:45)
  2. Viva Life on Mars (4:51)
  3. Lovelight (4:02)
  4. Bongo Bong and Je Ne T'Aime Plus (4:48)

met Lily Allen

5. She's Madonna (4:16)

met Pet Shop Boys

6. Keep On (4:19)

met Lily Allen

7. Good Doctor (3:16)
  8. The Actor (4:06)
  9. Never Touch That Switch (2:47)
  10. Louise (4:46)
  11. We're the Pet Shop Boys (4:57)

met Pet Shop Boys

12. Burslem Normals (3:50)
  13. Kiss Me (3:16)
  14. The 80's (4:18)
  15. The 90's (5:34)
  16. Summertime / Dickhead (10:49)
avatar van Scython
Vind Rudebox & Lovelights echt geweldig. En ik hou niet eens van dit soort muziek over het algemeen!

avatar van rkdev
Het merendeel is middelmatig, maar Lovelight en Kiss Me zijn echt geweldig. Swingen !

avatar van DJFreez
Het was te verwachten dat er zulke wisselende reacties op dit album zouden komen. Ik luister dit album eigenlijk te weinig, want ik kan deze stijl van Robbie prima waarderen. Erg gebaseerd op (waarschijnlijk zijn oude liefdes) jaren '80 synth pop, electro en rap/hiphop en daar houd ik ook wel weer van.

De inleiding van Darkzone vind ik dan ook zeer terecht:
Darkzone schreef:
Jammer dat het gros van de Robbie-fans ná de jaren 80 zijn geboren óf iig de jaren 80 niet hebben meegemaakt en er niet van houden, want dat lijkt mij de enige veklaring voor de negatieve reacties en recenties waar dan ook vandaan.

Muzikaal voor mij juist de meest spannende en fijnste Robbie Williams plaat ooit. Doe mij maar die lekkere jaren '80 electro/synthpopstijl, want ik geniet van nummers als "Kiss Me", wat een uiterst sterke cover is van Stephen "Tin Tin" Duffy's origineel. Diezelfde Stephen Duffy overigens, die een aantal nummers op dit album heeft geschreven, was de oorspronkelijke leadzanger van Duran Duran. Pak je zomaar effe mee die trivia .

Doe mij nog maar zo'n album Robbie!

avatar van Lars Muziek.
Toen bekend was dat dit album uit kwam was er wel smul voor, maar ik vindt het album eigenlijk tegen vallen ik hoor wel verschil tussen dit album en de oudere maar zo altansjast ben ik er niet over.Leukste nummer Lovelight en Madonna. 2,0*

avatar van pureshores
ja Lars Muziek, die 2 singles zijn voor Robbie Williams doen misschien wel in mijn ogen 2 van zijn top 5 singles aller tijden (want Feel, Supreme, Rock DJ kan mij totaal niet bekoren en allemaal kapotgedraaide niksnummers nu)

Jammer dat de 2 William Orbit tracks op Rudebox helemaal niet zo bijzonder zijn, gemiste kans

avatar van evert-jan
0,5
Sorry voor Robbie, maar dit album valt wat mij betreft in de categorie "Overbodig".

Alleen het nummer 'she's madonna' vind ik mooi, de rest is niet aan mij besteed, doet me niks, roept totaal geen emotie bij me op, of wat dan ook.
Jammer!

avatar van pureshores
na dit album verviel hij weer in safe met een "zogenaamd nieuwig geluid=Bodies" en dan meteen weer een sky radio ballad

ik denk dat RW inmiddels ook ver over de houdbaarheidsdatum heen is-de huisvrouwen hebben nu Michael Buble en de pulp van The voice of holland

avatar van rkdev
Vandaag weer eens gedraaid, en blijf dit een erg matig album vinden. Toch staan hier twee van mijn favoriete Robbie Williams tracks op namelijk 'Lovelight' en 'Kiss Me'. Bieden zijn covers en in mijn optiek beduidend beter dan het origineel. Verder vind ik de twee tracks met de Pet Shop Boys erg goed gelukt. De verdere tracks zijn matig. Viel me overigens vanavond pas op dat enkele tracks zijn geproduceerd door Mark Ronson (zoals 'Lovelight'). Jammer dat die samenwerking geen vervolg meer heeft gekregen.

avatar van edje1969
Ik wil dit album beter vinden, omdat ik het nummer Rudebox wel heel goed vindt. En een tussenstap naar experimenteel album juich ik toe. Maar dan moeten overige nummers het ook waard zijn. Lovelight en She's Madonna zijn ook erg sterke nummers in zijn catalogus. Luister ook graag naar The 80's en Never Touch That Switch. En au au ....Good Doctor klinkt wel heel erg. Ofwel...erg sterke singles plus 3 aardige albumtracks met aanvulling van RW-onwaardig materiaal

avatar van Pitchman
Als ik hierboven bij de reacties de favoriete tracks van dit album opsom zijn dat; "Never touch that Switch" , ' Good Doctor' , Lovelight' , She's Madonna' , 'Kiss Me' , Rudebox' , Never touch that Switch' en 'We're the Petshop boys'. Dus toch een heel goed Robbie Williams album. En zo is het maar mooi....

avatar van Queebus
Niet echt mijn muziek maar heb een zwak voor Robbie Williams. Rudebox, Lovelight en She's Madonna zijn onweerstaanbaar. Voor 1,50 op cd gekocht.