Klaxons - Myths of the Near Future (2007)

Dance / Rock
Label: Polydor

1. Two Receivers (4:18)
  2. Atlantis to Interzone (3:27)
  3. Golden Skans (2:43)
  4. Totem on the Timeline (2:35)
  5. As Above, So Below (3:58)
  6. Isle of Her (3:54)
  7. Gravity's Rainbow (2:36)
  8. Forgotten Works (3:26)
  9. Magick (3:38)
  10. It's Not over Yet (3:41)
  11. Four Horsemen of 2012 / [Untitled] (2:30)
vondeich
Is het nou nog niet 29 januari :S

avatar van Zwammer
Gelekt

Laurora
Toen ik ze bij Later.. zag vond ik ze erg goed en ook bijvoorbeeld Atlantis to Interzone is een lekker nummer (op MTV2 trouwens, volgens mij doet TFM hier niet aan) maar sommige nummers vind ik ook echt ronduit irritant! Ben wel benieuwd naar wat nummers hier die ik ook nog niet gehoord heb, dus .. afwachten maar.

avatar van luc011190
Ik ben al tijden kapot van die 4 singletjes. Het is helemaal mijn muziek, op het lijf geschreven. Het lijkt me eerlijk gezegd ook erg onwaarschijnlijk dat dit album onder een 4 komt bij mij, of de andere nummers moeten wel heel erg tegenvallen.
Wel jammer dat ze The Bouncer er niet op hebben gezet, had een vette openingstrack geweest

luc011190 schreef:

Je bedoeld de EP? Die is super idd. Die single die je nu regelmatig hoort vind ik dan weer heel anders klinken. Ben benieuwd wat t gaat worden...

luc011190 schreef:

Ja, the Bouncer is heel vet. Maar in vergelijking tot hun andere singles, is die eigenlijk TE mimimalistisch voor op de plaat. Lijkt mij dan.

Anna.R schreef:

Inderdaad, dat leek me ook al.

avatar van chansadres
Heb hem toenet beluisterd maar het kan me nog niet behagen. Misschien nog een keertje naar luisteren maar nu blijft het een 2,5...

is ie trouwens al gelekt?

wel..ik zit al een hele tijd te wachten! kan iemand op blur zijn vraag antwoorden?:)

gerre schreef:
Geduld!, het is nog maar 5 nachtjes slapen

Geduld!, het is nog maar 5 nachtjes slapen

Ik geloof toch echt 2
De officiele release is maandag, maar in Nederland ligt hij (bijna) overal al vrijdags in de winkel

O, en hij is geloof ik idd al gelekt

avatar van Raydo
Anna.R schreef:

Ik geloof toch echt 2

O, en hij is geloof ik idd al gelekt
Volgens mij was die lek fake, maar ik kan het mis hebben...

Raydo schreef:
Volgens mij was die lek fake, maar ik kan het mis hebben...

Kweenie, ik heb ook al op wat blogs wat gelezen dus...

Aangezien er een hoop fuzz rondom deze piepjonge band is vind ik dat ik dit toch tenminste eens beluisterd moet hebben om er überhaupt over mee te kunnen praten.
Ze starten bij voorbaat al met een achterstand: want weer zo'n internet-hit, weer een hype, weer zo vreselijk jong etc. etc.
Maar daarmee geef ik ze natuurlijk geen eerlijke kans, dus dan maar eens blanco beginnen aan dit album van Klaxons.

Two Receivers vind ik eerlijk gezegd heel prima smaken. Duidelijk een wat ander geluid dan we gewend zijn de laatste tijd met al die leuke nieuwe grote beloften waar je na 3 maanden al niks meer van hoort. Eigenlijk ook al aangenamer dan de Arctic Monkeys. o die kent u niet meer? Geeft niks hoor. Dat was 2006: zo vreselijk lang geleden ook al weer.
Atlantis to Interzone klinkt wel lekker chaotisch. Stuiter stuiter.........toet toet!!!!!!! Eigenlijk ook heel erg lekker te horen. Beetje de opgeklopte vrolijkheid van een band als Infadels en daar vond ik ook niet veel mis mee.
Hmmmm aERo, dat zijn er al 2 die eigenlijk niet tegenvallen (geef maar toe: die je gewoon leuk vind).
Golden Skans is dus al langer bekend en dat is er dan weer zo eentje waar ik al snel iets heb van 'het zal wel'. Dit pakt me nog steeds niet erg best. Ha, de geslepen messen kunnen dus toch uit de kast gehaald gaan worden. Ik mis hier net even wat scherpte, scherpte die die vlijmscherpe messen dus wel hebben.
Bij het intro van Totem on the Timeline denk ik opeens aan Offsprings Come Out and Play (You Gotta Keep 'Em Separated), maar dan versneld.
Best een energiek nummer a la Kaiser Chiefs maar dan net een tandje sneller.
As Above, So Below is eigenlijk de niet-eens-zo-slechte-britpop. Beetje te druk af en toe alsof ze iets te veel ideetjes in één nummer wilden stoppen.
We zijn jong en wild remember?!
Isle of Her bevat prima zang. Het geluid is vol en vet, alleen kan ik met het nummer zelf (nog) niet zo heel veel. Minder pakkend en het lijkt me er zo eentje van 'kijk ons ook het experiment aan durven gaan'. Op zich waardeer ik dat juist wel, maar het pakt vooralsnog niet helemaal goed uit. Het kabbelt te veel door zonder spannend te worden (en die spanning had ik n.a.v. het intro wel verwacht).
Gravity's Rainbow is ook bekend en sorry, maar dit is er dan ook eentje waar ik al snel genoeg van krijg zoals ik dat ook bij Arctic Monkeys (om maar eens wat te noemen) had. Leuk, aardig, maar geniaal? Album van het jaar? Mwoah, niet met dit soort nummers. Nogmaals ik mag er graag naar luisteren, maar ik raak er te snel op uitgekeken en dat lijkt me niet de bedoeling.
Forgotten Worlds vind ik weer zo'n Infadels-achtig nummer. Het klinkt allemaal prettig in het gehoor, maar het mist wat richting.
Magick is dan puntiger en pakkender. Je moet er voor in de stemming zijn, want het is soms wat vermoeiend.........(dat krijg je als je ouder bent ).
Maar het kan er op zich prima mee door vind ik.
It's Not Over Yet is weer vlees noch vis. Dit doet me niet veel. En opeens begint de zang me zelfs wat te irriteren.
Four Horsemen of 2012........tja..........wat moet ik daar mee? Het duurt in elk geval een dikke 2 minuten en daarna mogen we vervolgens een kwartier pauze gaan houden of genieten van de rust die opeens ontstaat.
O daar zijn ze weer met nog eens een ruime 2 minuten flauwekullerigheid die zoveel bands helaas op cd menen te moeten zetten na zo'n lange pauze.
Conclusie: leuk, aardig, hier en daar zelfs meer dan dat. Maar zeker geen blijvertje en al helemaal geen top 10 materiaal. Net voldoende en that's it voor mij.

avatar van Erikpol
Geluistert van begin tot eind. Wat een lekker album, ideale mix tussen Infadels en Arctic Monkeys

avatar van Zwammer
Leuk plaatje, maar niet meer dan dat. De EP teerde natuurlijk vooral op die twee geweldige remixen, maar die staan hier niet meer op. Ik vind het jammer dat er zo weinig dance/electronic invloeden inzitten. Nu heb ik weer het gevoel dat ik naar zo'n standaard rock-bandje zit te luisteren, waar we er al 345 van hebben. Jammer, maar toch 3.5* omdat het er wel een paar lekkere nummers op staan.

Eerste indruk.

1 Two Receivers : Lekker pompend intro. Maar dat is snel gedaan. Vreselijk saaie opener.

2 Atlantis To Interzone : Dit vind ik geweldig. Lekker hard, lekker beukend, lekker smerig, lekker vet. Hatselflats! Hier had de plaat mee moeten beginnen.

3 Golden Skans : Weer geen geweldig nummer. Na verloop van tijd zal het wel een nummer zijn dat in je hoofd blijft hangen. Beter dan de opener maar [u]onderscheidend[/u] wordt het nergens. Klaxons waren toch het begin van een nieuw hypetijdperk?

4 Totem On The Timeline : Een potentieel meelalnummer. Gelukkig is het wat minder [u]klinisch[/u] ten opzichte van 'Two Receivers' en 'Golden Skans'. Hier kan ik zeker wel wat mee.

5 As Above, So Below : Kan iemand mij vertellen waarom een band met zo'n nummer pionier van een nieuw genre wordt genoemd? Ik denk Gareth Gates, maar dan verdorie, nog een kleine portie herrie. En die herrie blijft terug komen, maar Gareth Gates ook. Gaap.

6 Isle Of Her : Het begin is veel belovend eigenlijk. Lekker duister en hypnotiserend. Leuk ter afwisseling, maar ik mis een goed refrein. Gelukkig is de gladheid verdwenen.

7 Gravity's Raibow : Het intro had ook van een van de vele onoriginele Britse bandjes kunnen zijn, maar daar maal ik niet om. Eindelijk een nummer met spanning en met pit. Gewoon een lekker nummer.

8 Forgotten Works : Ik hoor erg duidelijk Infadels. Vast en lekker vet bassloopje, staccato zang. Klinkt best goed, maar niet veel meer dan dat. Eigenlijk mis ik weer een refrein dat er lekker in hakt, maar toch een fijn nummer.

9 Magick : Lekker intro dat aanhaakt bij Atlantis To Interzone, tot nu toe het enige écht goede nummer op de plaat. Vervolgens hysterie, even temporiseren, en dan erin beuken. Hulde. Dit is wat ik achter het New Rave genre zocht.

10 It's Not Over Yet : Jongens, hou dat nu vast. Hou eens even op met dat emotionele geneuzel. En ik heb het nu ook wel gehad met die piepstemmetjes (Edit: verdorie aERo, zelfde gedachte). Verschrikkelijk nummer.

11 Four Horsemen of 2012 : Ik neem terug wat ik gezegd heb over de piepstemmetjes. Dit moet het moment geweest zijn waarop ik dacht dat ik bij een Slayerconcert was in plaats van op London Calling. De vingers verdwenen toen al demonstratief in de oren. Wat een contrast met het voorgaande nummer.

Eerst conclusie: wisselvallig.

avatar van yeahyeahyeah
Op het eerste gehoor een beetje rommelig, maar wel bij vlagen erg leuk. Met name Atlantis To Interzone, Totem on the Timeline, Forgotten Works en Magick zijn zeer aangenaam. Four Horsemen of 2012 hakt er ook wel lekker in, maar dat irritante gedoe aan het eind slaat nergens op.
Het is me trouwens wel een raadsel waarom het slechtste nummer van het album (Golden Skans) tot single gebombardeerd is.
3.5

avatar van Raydo
Eerlijk gezegd stelt het me erg teleur. Het grootste deel van het album had ik al gehoord en vond ik echt top, maar de nummers die ik nog niet gehoord had doen mij helemaal niks. Misschien dat dat nog verandert, maar ik houd het voor nu nog op een 3,5.

avatar van Irish
Raydo schreef:

ik sluit me hierbij totaal aan!
ik vind de andere nummers die ik nog niet kende eigenlijk wel een beetje tegenvallen

avatar van oruiz
yeahyeahyeah schreef:
3.5

geluk maar dat smaken verschillen. Mijn mening over Golden Skans is namelijk totaal het tegenovergestelde van wat jij vind

avatar van Erikpol
@Gallagher: Atlantis To Interzone en Gravity's Rainbow zijn op de EP nog veel vetter, hier een beetje lauw gemaakt....

avatar van yeahyeahyeah
Erikpol schreef:

Klopt, maar in de EP-versie van AtI lijkt het alsof de zanger het tempo niet helemaal kan bijbenen. Doe mij de albumversie maar.

edejong
lekker plaatje!, dit bevalt me beter dan ik verwacht had!!
3.5*

JayJay
Met zo'n hype moet je het maar zien te doen. Benieuwd hoe ze live zijn, dat moeten we op de festivals maar gaan zien van de zomer. Dat ze op Lowlands komen lijkt me een zekerheidje.

avatar van Irish
zo bijzonder is dit niet. ik vind de nummers die ik al kende (Atlantis to Interzone, Golden Skans, Gravity's Rainbow, Magick) tock wel de beste. de rest, tsja ik had het meer electronisch verwacht. voorlopig een 2,5.

Geweldig album! Ik moet hem nog wel een paar keer luisteren denk ik, maar werkelijk alle nummers zijn leuk. Soms keihard, soms mooi en rustig. Ja, deze hype kan mij zeker bekoren

Jazzthieve
mooie cover