Klaxons - Myths of the Near Future (2007)

Dance / Rock
Label: Polydor

1. Two Receivers (4:18)
  2. Atlantis to Interzone (3:27)
  3. Golden Skans (2:43)
  4. Totem on the Timeline (2:35)
  5. As Above, So Below (3:58)
  6. Isle of Her (3:54)
  7. Gravity's Rainbow (2:36)
  8. Forgotten Works (3:26)
  9. Magick (3:38)
  10. It's Not over Yet (3:41)
  11. Four Horsemen of 2012 / [Untitled] (2:30)
avatar van 93.9
It's not over yet is een cover van Grace uit '95.
Mede door deze cover krijgen ze het stempel Rave-Rock

avatar van jorisbeltsin
Ik vind het allemaal maar gewoontjes, er staan enkele leuke nummers op (Atlantis to Interzone, Magick...) maar voor de rest vind ik er niets speciaals aan, het lijkt alsof ik sommige nummers al elders heb gehoord...

Jaja, ben er van in de ban!
Voor mijn part the arctic monkeys van dit jaar.
Hoe een perfecte poppy single is 'golden skans'. Hoe een bom is 'atlantis to interzone'. Die clip! Hoe 'gaaaan' is 'magick'. AB, ergens in maart, verwacht me!

93.9 schreef:
It's not over yet is een cover van Grace uit '95.
Mede door deze cover krijgen ze het stempel Rave-Rock
Hoor net het origineel en vind het wel een hele goede cover dan!

avatar van Migo
Na de EP waren de verwachtingen hoog gespannen maar deze worden maar ten dele ingelost. Een paar erg leuke nummers en een paar waarin het totaal niet werkt voor mij..teveel herrie.

In de Luisterpaal

avatar van levenvergeten
Al gekocht Luc?

levenvergeten schreef:
Al gekocht Luc?

Nee, ik vind die luisterpaal wel eventjes ideaal. Maar zo te horen komt hij er wel

*Laura*
De EP vond ik niet zoveel aan, maar nu ik de cd op de Luisterpaal aan het beluisteren ben lijkt die me toch van een heel ander kaliber! Wow!

avatar van coldwarkids
Ja hier had ik op gewacht en toen die uit was heb ik hem gelijk gekocht want het is echt wat je zegt
NEW - RAVE
en dat mag ook weleens gebeuren in 2007
ik vind Two Recievers, Atlantic To Interzone en Magick echt van zulke goede uitschieters
maar somige mochten er ook weer niet op zoals het laatste nummer Four Horsemen Of 2012
Maar alsnog geef ik een 4,5

avatar van titan
titan (crew)
Net als bij de Arctic monkeys heb ik zoiets van "is dit het nou?". Niet dat het slecht is (sommige nummers zijn best wel goed), maar als geheel is het te mager en de hele hype niet waard. Het doet me wel deugd dat de beste nummers op dit album het minst met new rave te maken hebben. Dat biedt hoop voor de toekomst.

*Laura*
*Laura* schreef:

Met die 'wow!' was ik misschien iets te voorbarig. Ondanks de uitstekende start blijft het album niet overal even sterk. Maar toch, in vergelijking met de EP een enorme stap vooruit. 3.5*

aidoo
ik vind dit niet echt beter dan de EP. alles klinkt veel gladder geprocudeerd (maar dat kan ook aan mij gepindakaasde versie liggen..) terwijl ik dat ongepolijste net zo fijn vond aan Xan Valleys. Golden Skans is het enige nummer waarvan ik zeg ja dat voegt iets toe.

Atlantis To Interzone is echt fantastisch, het nummer daarna ook nog en It's Not Over Yet (cover van Grace idd) ook, maar al met al kan ik hier toch niet meer dan 3,5* aan kwijt.

avatar van jeroen1904
Eerste luisterbeurt viel ook tegen, maar na meerdere keren te hebben beluisterd wordt de plaat beter en beter. Golden Skans springt er voor mij toch echt bovenuit, geweldig nummer.

Coldie
Ik vind dit maar een matig album. Er staan een aantal nummers op die best leuk zijn, maar over het geheel doet het me weinig. Het klinkt erg oppervlakkig allemaal.

2,5 *

avatar van mathias
Ook hier 3.5*. Erg leuk plaatje, maar het trukje werkt niet altijd (forgotten works bvb.). Toch kan dit voor een debuut best wel tellen vind ik; er staan hier echt ge-wel-di-ge knallers op. Als ze dit een album kunnen volhouden ziet het er heel goed uit voor de heren!

avatar van mathias
En waarom staan er bij genre in godsnaam Electronic??? Heeft er weer iemand een bliepje gehoord misschien?

mathias schreef:

Synthesizer hè?

Valt toch 'n beetje tegen.
Was al niet dolenthousiast over de EP, maar 't album heeft het niet echt verbeterd.
't Is allemaal ontzettend hip enzo, die New-Rave trend maar 't kan mij toch niet echt bekoren.
Heb wel al 'n kaartje voor 't concert 3 maart, misschien verkoop ik 'm wel. Al is het vast 'n leuke ervaring

vondeich
Na de EP een beetje tegenvallend... maja wat is tegenvallend...... nog steeds een dikke 4*

avatar van cbokhove
Alleen 4 horsemen vind ik overbodig, en ook de totaal waardeloze "hidden track die geen track is". Verder fantastisch. Sinds Antony niet zoveel een CD gedraaid.

avatar van Ploppesteksel
Jammer dat 'The Bouncer' er niet opstaat, dat was nog een goede energieke opener geweest.

Ploppesteksel schreef:

luc011190 schreef:

Wel jammer dat ze The Bouncer er niet op hebben gezet, had een vette openingstrack geweest.

Grappig

avatar van Ploppesteksel
luc011190 schreef:

Grappig

Je hebt gelijk.

Sorry, wat?

avatar van Oldfart
nee, als in: niet mijn ding

avatar van Koerok
Golden Skans vind ik een geweldig nummer. Zit de hele dag al in m'n kop. En nu ben ik misschien een deur, maar ik heb geen idee wat er bedoeld wordt met Skans.
Iemand????

Is het niet gewoon een hip geschreven vorm van Scans? (Net als "Magick" in plaats van Magic)