Klaxons - Myths of the Near Future (2007)

Dance / Rock
Label: Polydor

1. Two Receivers (4:18)
  2. Atlantis to Interzone (3:27)
  3. Golden Skans (2:43)
  4. Totem on the Timeline (2:35)
  5. As Above, So Below (3:58)
  6. Isle of Her (3:54)
  7. Gravity's Rainbow (2:36)
  8. Forgotten Works (3:26)
  9. Magick (3:38)
  10. It's Not over Yet (3:41)
  11. Four Horsemen of 2012 / [Untitled] (2:30)
avatar van waxs
Via 3voor12 TV kom je nog is het een en ander tegen. Zo zag ik de videoclip van "Atlantis to Interzone", bijna net zo'n aparte videoclip als Magick. Stijltje sprak me wel aan, het klinkt wel vertrouwd en lekker energiek. 3,5*

Beste Klaxons fans,

17 april komt het album 'Kingdom of Fear' van Shitdisco uit. Ook een band uit de new-rave stroming. Voor iedereen die Klaxons erg vet vondt raad ik dit album ook aan. Hij is al toegevoegd dus ga er snel heen!

dit album heb ik opgewaardeerd tot 4*

Veel liedjes hebben meerdere luisterenbeurten nodig, maar wat een schitterend album

avatar van TerryA
een zeer sterke debuut album van een band dat groot in de indie scene zullen blijven dit jaar. een aanrader!

avatar van Opschuiven
UndahCovah schreef:
Beste Klaxons fans,

Deze kende ik al vóór de klaxons, beetje oud-nieuws plaat aangezien ik de helft al kende!

avatar van otherfool
Lekker plaatje voor het hardlopen (tijdens Gravity's Rainbow gooi ik er een tussensprintje uit). De singles zijn allemaal favoriet (goed uitgezocht dus), samen met de wel erg fijne opener Two Receivers. Aanstekelijk album, 3 dikke sterren.

geniale muziek!

otherfool schreef:
3 dikke sterren.

Maak daar maar 3,5 van.

avatar van Irish
had het album eerst op mp3, moet het nog steeds kopen.
erg goed maar die nieuwe single It's Not Over Yet is verschrikkelijk.
af en toe vind ik Klaxons ietsjes te 'poppy', rustiger en daarom vind ik niet album net geen 4 waard.. maar het artwork wel en live zijn ze erg leuk dus toch wel.

avatar van JAD
JAD
Nice Sound! Toch wordt er erg lang uit hetzelfde vaatje getapt. Wat "poppy" songs betreft, voldoet enkel "forgotten works" aan de criteria van dat stempeltje (wat deze ook moge zijn).
EP zorgde voor hoge verwachtingen die achteraf niet erg ingelost werden naar mijn mening. "Golden Skans" daarentegen is een geweldig *** nummer.

De EP vond ik best lekker. Daar stonden dan ook de meest energieke nummers op. Ik had toen ie uitkwam dus ook best wel wat hoop voor dit album. Wat dan opvalt is dat de EP nummers veruit het beste waren en de rest erg tegenvalt. Jammer. 2.5*

avatar van Bighead
Toch mee oneens...op Werchter kwamen ze niet uit de verf vond ik, maar deze cd blijft niet te versmaden. Doet me erg denken aan TV on the Radio.

yoeridedeygere schreef:

qft! ik vond hetzelfde!

Op werchter waren ze zalig!! Het beste wat ik had gzn op werchter van de vier dagen dat ik er was, zalige sound en een heerlijke sfeer, waar ik stond toch..

avatar van TerryA
Klaxons album is in shortlist voor de 2007 Mercury Music Prize. This is the prestigious album award that the artists themselves want to win ... vorige jaar had ARCTIC MONKEYS gewonnen met hun debut album "Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not", terwijl Franz Ferdinand won in 2004, PJ Harvey in 2001, Pulp in 1996 en Portishead in 1995 om maar sommige te noemen.
Dit jaar is de shortlist van 12 albums met o.a. Klaxons - “Myths Of The Near Future”, The View - “Hats Off To The Buskers”, Bat For Lashes - “Fur And Gold”, New Young Pony Club - “Fantastic Playground” en Arctic Monkeys - “Favourite Worst Nightmare”.
De winnaar wordt op 4 September in London bekend gemaakt.

More info about the Mercury Music Prize can be found at: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Music_Prize

avatar van Comrade
yoeridedeygere schreef:
Op werchter niet uit de verf? ik vond het hoogtepunt van vier dagen werchter

Ze waren redelijk goed, maar het hoogtepunt was het optreden na Klaxons.

Comrade schreef:

Ze waren redelijk goed, maar het hoogtepunt was het optreden na Klaxons.

was idd ook goed optreden, maar helaas kon ik het niet goed beleven omdat ik fysiek uitgeput was van de act er voor

avatar van Darkzone
otherfool schreef:

Dan vraag ik mij af wat jij 5* geef!

Eergisteren zag ik de video Magick bij MTV Brand New. Blijkt deze single een kein jaar geleden al uitgebracht te zijn!
Desondanks is het een erg fijn en redelijk eclectisch klinkend album wat wel meer dan 3 of 3.5 ster verdient hoor.

Dit album is voor mij tot nu toe het beste van 2007

Heb hem veel gedraaid in mijn vakantie en ben er weer verliefd op geworden (L)

Thanks to the hype. Zonder de kleine hype rond deze band en de new rave tag die er aan toegekend wordt had ik deze band waarschijnlijk niet ontdekt. Ik was doodziek toen ik hoorde dat het optreden op Lowlands gecancelled was. Dat heel rave gebeuren vind ik een beetje naar, want het heeft meer met dance invloeden in het algemeen te maken als rave in het bijzonder. Maar dat was geloof ik al de publieke opinie. Ik vind dit gewoon een erg lekker bandje met zeker genoek uitschieters tussen de matige nummers om met dit album te overtuigen. Dansbaar, maar het hoeft niet persee. DOet mij op een manier denken aan dat bandje van "unbelievable" (EmF?)

Ik denk dat ik dit album maar is moet gaan downloaden, aangezien ik hier en daar zie dat dit vergelijkbaar is met Shitdisco, en Shitdisco vindt ik een leuke band met lekker maffe/gekke/opzwepende muziek

yoeridedeygere
nja de link tussen Shitdisco en Klaxons vind ik niet echt kloppen. Klaxons zijn beter en maken een geluid waar ze een veel groter publiek mee zullen bereiken dan Shitdisco. Maar wie van Shitdisco houdt zal wrs ook van Klaxons houden, terwijl het omgekeerd nog niet direct vanzelfsprekend is.

Ik snap wat je bedoeld, al heb ik nog niet het hele album geluisterd maar het nummer Magick lijkt in ieder geval helemaal niet op Shitdisco. Stem en muziek is toch anders, het miss hetzelfde soort genre, maar toch lijkt het niet op mekaar

Darkzone schreef:
Dan vraag ik mij af wat jij 5* geef!

De eerste 7 platen van m'n top 10

avatar van TerryA
Gefeliciteerd aan de Klaxons voor de Mercury Music Prize met hun album 'Myths Of The Near Future' (Polydor), maar wel erg jammer dat de favoriet BAT FOR LASHES het net niet gewonnen had met hun album 'Fur And Gold' (Echo Records / PIAS).

TerryA schreef:

Monkeys hadden gewoon moeten winnen! *fanboy*

Leuk album dit, en wel grappig dat ik sommige nummers gewoon al kenden van dit album zonder dat ik het echt wist, ze kwamen me opeens bekend voor toen ik dit album aan het luisteren was

Beste nummers: 'Golden Skans', 'Isle Of Her' en 'Gravity's Rainbow'

Dit is een leuk album, maar het is niet iets wat ik vaak opzet.

Toen ik hem voor het eerst hoorde draaide ik hem wel dagelijks. Maar vrij snel werd i een beetje moe van de muziek. Nu luister is ze af en toe nog wel en dan kan ik het zeer goed waarderen. Bijna alle nummers zijn beter als gemiddeld.

Wat wel waar is, is dat er bijna geen nieuw materiaal op staat. De meeste van deze nummer waren al eerder uitgekomen. Op de Xan Valley EP of als los materiaal.

Kid A(cid)
Wie kent Late of the Pier? Toen ik een video van hen zag, was het net Klaxons. Synths, hyperactiviteit, zelfs het geflirt met mystiek en sci-fi werd geript.