Klaxons - Myths of the Near Future (2007)

Dance / Rock
Label: Polydor

1. Two Receivers (4:18)
  2. Atlantis to Interzone (3:27)
  3. Golden Skans (2:43)
  4. Totem on the Timeline (2:35)
  5. As Above, So Below (3:58)
  6. Isle of Her (3:54)
  7. Gravity's Rainbow (2:36)
  8. Forgotten Works (3:26)
  9. Magick (3:38)
  10. It's Not over Yet (3:41)
  11. Four Horsemen of 2012 / [Untitled] (2:30)
avatar van levenvergeten
Klaxons hebben een fetish woorden te schrijven met een 'k' in plaats van een 'c'

avatar van Tsjo-Wi
Ik vind het een top album. Allemaal heerlijke knallende energieke tracks met goede zang en vette elektronische geluiden. Helaas vind ik niet alle nummers even vet (As Above So Below), maar toch vind ik het album stukken beter dan ik had verwacht.

avatar van Koerok
Thanx! Daar kan ik wat mee. Ik had al wel gegoogled op Skan, maar heb de wiki-uitleg blijkbaar over het hoofd gezien.
Dat het een missspelling van Scan zou kunnen zijn had ik zelf al wel bedacht, maar maakte zaak er niet inzichtelijker op. De uitleg van wiki daarentegen...

avatar van remmer
ik had vooraf nog niets van the Klaxons gehoord (dus ook niet "the bouncer" waar iedereen de mond van vol heeft), en misschien is dat een van de redenen dat ik dit album heel verfrissend en verslavend vind in tegenstelling tot velen hier, die vooral ontgoogheld waren omdat ze de EP's reeds grijs draaiden. Maar dit album swingt bij seconde 1. "Golden Skans" heeft zich al een tijdje in mijn hoofd genesteld, een heerlijk popnummertje. De rest van het album verveelt ook zeker niet, maar ik moet nog meer naar dit album luisteren (graag zelf !) voor ik daarover een oordeel kan vellen. Niettemin: fijn album, voorlopig een 4

avatar van Ploppesteksel
Gravity's Rainbow, Golden Skans & It's Not Over Yet zijn geweldige nummers.

avatar van Comrade
De eerste keer dat ik een nummer van The klaxons hoorde, heb ik het zo snel afgezet dat ik er nog brandwonden van heb. Nu ik 'Golden Skans' een paar keer gehoord heb op de radio, zit dat vervelend deuntje in mijn hoofd. Aangezien ik zo vergevingsgezind ben als Onze Heer Jezus zelve, heb ik het album een beurt gegeven. En daar heb ik er geen spijt van. Een tekst die eigenlijk op niks slaagt. Een asymmetrische compositie. Vette, smerige elektronische geluiden. Een dosis nonchalance. Het heeft iets.

Stem verhoogt: 3,5*

zeer leuke CD, atlantis to interzone, golden skans en its not over yet(cover grace) zijn de klappers, two receivers moest vervangen worden door the bouncer als intro

avatar van Pinsnider
kooks schreef:

Your name's not Dan, you're not coming in..?? (ofzoiets..??) Die is wel tof ja!!
Iemand wel eens een aantal van die remixen gehoord..?? Vooral de Van She Remix van Gravity's Rainbow vind ik zeer zeer de moeite waard!!!

avatar van luc011190

avatar van Kos
Kos
Electronic .

aidoo
Ik moet mij waardering voor deze plaat toch even bijstellen.. ik luister hem de laatste tijd vaak tijdens het sporten en vind hem eerder een 8 dan een 7 waard

4* dus.

Sinds een paar dagen luister ik dit album en er staan zeker wel een aantal goede nummers op. Mijn favorieten zijn (zoals bij velen): Golden Skans. Magick en Gravity's Rainbow. Enkele andere zijn ook leuk, maar die onderscheiden zich niet echt vind ik. De intro's die de Klaxons maken vind ik bij bijna alle nummers geweldig, het is alleen jammer dat je verwachtingen bij sommige nummers dan niet uitkomen. Al met al een redelijke plaat met een paar knallers --> 3.5

EDIT: oja, nog even iets over dat laatste nummer/de laatste nummers.. had die er maar af gelaten!

avatar van Tsjo-Wi
Rick schreef:

Ik vind dat laatste nummer juist geweldig! Lekker vaag, druk schreeuwerig nummer . Gewoon een spetterende afsluiter

Nog 'n paar uur!

avatar van Zwammer
Wat een concert

Electro_
Kos schreef:
Electronic .

Zou ik ook anders doen ja, Dance / Rock lijkt me beter.
Ik zag vanmorgen Golden Skans op MTV, en het irriteerde me niet eens zo erg meer. Misschien maar weer eens luisteren deze CD.

wat was er bij het concert een kutvoorprogramma zeg! Toen de klaxons op kwamen was ik natuurlijk compleet gerustgesteld! Trouwens mijn eerste stagedive gemaakt! (mijn moeder zal trots zijn )

Blur schreef:

Echt niet! Aux Raus was ge-wel-dig, beter dan Klaxons, hoewel die ook erg tof waren.
Grote kans trouwens dat ik je been o.i.d. aangeraakt heb, wat 'n gezellige boel was het voorin haha!

Electro_
Was Crystal Castles niet in het voorprogramma dan?

avatar van Raydo
Blur schreef:
Aux Raus was inderdaad nogal kut. Met alle respect, ik snap niet hoe je zulke takkeherrie goed kunt vinden.

Klaxons zelf duurde veel te kort...en ik miste de interactie met het publiek.

Nee Aux Raus stond in het voorprogramma.
Je moet er van houden, maar ik vond het echt heel erg tof.

Dit vind ik wel 'n goede omschrijving van de avond

avatar van Zwammer
Hehe dan was ik ook zo'n stier uit Pamplona

Ik heb voorprogramma helaas niet gezien.. toen zat ik nog in Irish Pub

avatar van yeahyeahyeah
Klaxons met Aux Raus in het voorprogramma? Jammer dat ik dat gemist heb, klinkt geweldig!

Sommige kids gingen er echt hard in wat betreft stagediven. Heb het rustig van boven kunnen aanschouwen.

Op den duur had ik het overigens wel een beetje gehad met die lelijke pubers die steeds het podium opklommen. Verder een ontzettend strakke show. Atlantis als favorietje. En echte stijliconen die Klaxons, heb nog nooit zoveel skinny jeans bijelkaar gezien

En wbt het voorprogramma, ik vond het erg komische gasten, muziek is leuk voor een paar nummers.

Mojo Pin
Ze hebben My Love van Justin Timberlake gecoverd.

avatar van levenvergeten
Mojo Pin schreef:
Ze hebben My Love van Justin Timberlake gecoverd.

En een welverdiende voor het resultaat.

Goed album veel goeie muziek met zoals hierboven al staat een paar toppers.
Een vraag die clip van het nummer Magick waar gaat dat over?

yoeridedeygere
aangezien de groep nog geen pagina en hun debuutalbum maar uitkomt in mei: de groep die soms in het voorprogramma van de Klaxons speelt : Shy Child, is echt de moeite waard een album om naar uit te kijken