Iron Maiden - Piece of Mind (1983)

Label: EMI

1. Where Eagles Dare (6:11)
  2. Revelations (6:48)
  3. Flight of Icarus (3:51)
  4. Die with Your Boots On (5:29)
  5. The Trooper (4:11)
  6. Still Life (4:53)
  7. Quest for Fire (3:42)
  8. Sun and Steel (3:26)
  9. To Tame a Land (7:27)
  10. I've Got the Fire * (3:53)
  11. Cross Eyed Mary * (3:55)
avatar van AstroRocker
Inderdaad Mike, ik kan zelfs wel nummers van de platen met Blaze erg waarderen. Nou ja, volgend jaar mogen we weer naar ze toe!

avatar van MetalMike
Nou een hele plaat met Blaze wordt moeilijk, live stal de beste man wel mijn hart, wat een inzet en sympathieke vent!
Maar nu nog naar Maiden gaan wordt moeilijk, helemaal als ze weer een stadion concert doen, heb ik niet echt veel zin in.

avatar van De buurman
AstroRocker schreef:
Ik denk wel één van de redenen, het drumwerk van Clive Burr is niet te vergelijken met Nicko.

Verschillend, maar wel te vergelijken. Nicko's sound is herkenbaarder. Verder vind ik 'm op de studioplaten te gek, en live een drama.

avatar van vielip
De buurman schreef:
Verder vind ik 'm op de studioplaten te gek, en live een drama.

Dat komt ook aardig overeen met mijn beleving

avatar van Wolfmother
Okay de 2e met Bruce en deze heb ik eigenlijk nooit geluisterd, want ken slechts 3 nummers. Voor mij zal dit nooit dezelfde impact hebben als de voorganger.
Revelations is een leuke ontdekking en daardoor wordt het merendeel van de punten gescoord op de eerste helft van de plaat. Vanaf Still Life valt er niet heel veel meer te beleven, al smaakt Sun and Steel me stiekem toch erg goed.

1. The Number of the Beast
2. Piece of Mind