Arcade Fire - Neon Bible (2007)

Canada
Rock / Pop
Label: Merge

1. Black Mirror (4:13)
  2. Keep the Car Running (3:29)
  3. Neon Bible (2:16)
  4. Intervention (4:19)
  5. Black Wave / Bad Vibrations (3:57)
  6. Ocean of Noise (4:53)
  7. The Well and the Lighthouse (3:56)
  8. (Antichrist Television Blues) (5:10)
  9. Windowsill (4:16)
  10. No Cars Go (5:43)
  11. My Body Is a Cage (4:47)
Wow, dat zijn nog eens aankopen...

avatar van devel-hunt
Neon Bible gisteren voor €3,- gekocht, ja dan laat je zo'n plaat niet liggen. Wat een waanzinnig lekkere cd is dit zeg. Op één van de nummers lijkt het wel of ik Jerny Kaagman hoor zingen, terwijl ik even later sterk aan Bowie moet denken. Deze band is door allerlei lekkers beinvloed maar heeft toch een heel eigen geluid. My body is a cage is nu al een klassieker.

avatar van corn1holio1
Mijn vader vroeg me onlangs of ik Bruce Springsteen had opstaan bij het begin van (Antichrist Telev....). Hier is niet alleen de muziek maar ook de stem ook echt een kopie.

Vandaag kunnen kopen voor 2,50 Euro.
Ik vind deze een mooier geheel hebben als Funeral, maar wel minder dan The Suburbs.

corn1holio1 schreef:

Win Butler en Bruce Springsteen hebben toen samen een uitgebreid interview gedaan voor Rolling Stone en met the Magic Tour van Bruce (in 2007, het jaar van dit album) speelden beide bands in Ottawa samen Keep the Car Running van dit Neon Bible: echt geweldig! Trouwens ook een hele hele mooie versie van State Trooper van Bruce.

Dus jouw vader heeft dat goed gehoord. Er is zeker een verband tussen beiden.

avatar van sierrra
Ik heb een haat liefde verhouding met Arcade Fire. Waar ik Suburbs een geweldig album vind trek ik Funeral voor geen meter. Dit album heeft raakvlakken met beide maar heeft toch een eigen sfeer. Wat mij bij Arcade Fire, en dan vooral op Funeral tegenstaat is de overkill aan muziekinstrumenten die door en naast elkaar worden gebruikt. Er ontstaat zo een muur van muziek die zo massaal is dat ik het al snel overdone vind. Tevens trek ik de stem Wim Butler ook niet altijd even goed. Dit album heeft ook enkele nummers die op het randje balanceren, maar over het algemeen bevalt mij dit album al een stuk beter dan Funeral. Het kan echter niet tippen aan Suburbs wat ik toch duidelijk het beste album vind.

Die laatste twee minuten van No Cars Go, zeg maar vanaf het moment dat de accordeon erbij komt, dat is toch wel zo'n beetje de ultieme muziek als je het mij vraagt.

avatar van Timo-otje
herman schreef:

, ook mijn favoriet van dit album. Wat een nummer!

YouTube - Arcade Fire - No Cars Go | Reading Festival 2010 | Part 4 of 16

Vanaf 4.06 is het toch echt de viool van Sarah die het 'm doet

zeker wel!
Deze is dan toch ook beter en beter aan het worden met de luisterbeurt! Arcade Fire krijgt me langzaam maar zeker volledig overtuigd van hun geweldige muziek.

avatar van stef212
Black Wave/Bad Vibrations blijft mijn absolute topper. Die drastische wending na een minuut, en dan drie minuten lang de herdefiniëring van het woord 'epiek'.

Ik ga voor Intervention. Wat een nummer!

avatar van Ducoz
Ik sluit me aan bij Stef.
Dat nummer is asgrauw. Kolkend, een pure depressie.
Dat zou voor mij een mooie omschrijving zijn.

Het is eigenlijk een normaal pop/rock nummer, maar de melancholiek maakt het zo verschrikkelijk "spannend" om naar te luisteren

Stijn_Slayer
Vrij donkere plaat, maar met heerlijke, rijk opgebouwde arrangementen. Invloeden uit allerlei hoeken worden bij elkaar gebracht tot een eigenzinnig geheel. Zo vind ik het kerkorgel erg goed werken. Een trucje dat me doet denken aan Rick Wakeman, die het op 'Parallels' van Yes deed. En een paar nummers later zit je ineens naar 'electronica bliepjes' te luisteren. Het kan allemaal, en waarom ook niet?

avatar van Jensb

Man wat waar!

avatar van sjoerd148
Stijn_Slayer schreef:
Zo vind ik het kerkorgel erg goed werken.

Helemaal mee eens. Hoe een niet alledaags muziekinstrument zoveel sfeer kan creeren.
Overigens geweldig album van Arcade fire. No cars go is wmb absolute topper hier.

avatar van VictorJan
Einde van (Antichrist Television Blues) blijft zo geweldig Ik heb deze na heel lange tijd nog eens opgehad, en een nummer dat me nooit echt opviel, maakte dit keer het meeste indruk: Ocean of Noise. Die tekst!

Yann Samsa
Waarom No Cars Go zo geliefd is; mij een raadsel. Meest pretentieuze (en meest saaie) nummer op het album.

avatar van Eveningguard
Waarom Arcade Fire gezien wordt als de volgende god is mij weer een raadsel. Best een leuk bandje maar niet veel nieuws of spannends onder de zon.

Wie zijn dat dan die Arcade fire als volgende God zien? En wie was de vorige?

avatar van Eveningguard
Een flinke overdrijving natuurlijk maar de gemiddeldes liegen er niet om. Ze worden gezien als het Indie Rock bandje van het moment maar ik zie helaas niet waarom. Leuk voor zo nu en dan maar nergens geniaal genoeg.

avatar van sierrra
Tja, wat is tegenwoordig nog wel geniaal?

avatar van oceanvolta
Eveningguard schreef:

Eerder het Indie Rock bandje van een paar jaar geleden. Ik heb het idee dat The National meer het Indie Rock bandje van het moment is.

oceanvolta schreef:

Dat hangt nog wat af van het album waarmee Arcade Fire nog op de proppen komt natuurlijk. Het is alleszins een boeiende strijd.
Alligator - Funeral
Boxer - Neon Bible
High Violet - The Suburbs (allicht de 2 beste albums van 2010 voor mij)
Trouble Will Find Me - ???

2 werkelijk fantastische bands, die een vrij gelijk(w)aardig parcours afgelegd hebben. Ben ontzettend benieuwd naar nieuw werk van Arcade Fire.

avatar van FRNKY
Ik zou het niet willen omschrijven als een strijd, al is het maar omdat het twee compleet verschillende bands zijn. Appels en peren mijns inziens. Ik ben vooral blij dat er tegenwoordig toch nog af en toe briljante muziek wordt gemaakt en dat doen ze allebei.

avatar van Screenager
Achja, ze behoren alleszins tot de beste appels en de beste peren. Dan moet je gewoon kiezen welk fruit je het lekkerste vindt.

Nee hoor, ik ga niet kiezen. Ik eet ze allebei.

Hoewel, de lekkerste? (zie mijn top 10)

avatar van echoes
Aardig plaatje, maar had wat meer verwacht na het zien van alle 3 hun platen met 4+ scores. Heb nu The Suburbs opstaan en dat begint in elk geval al een stuk lekkerder.

Dit "aardige" plaatje moet je wel een paar keer draaien, om het goed tot je door te kunnen laten dringen. The Suburbs ligt makkelijker in het gehoor.

avatar van FRNKY
Dit is waarschijnlijk wel de "moeilijkste" plaat van de drie. Ik zou deze niet aanraden als introductie tot Arcade Fire nee