Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob (2007)

Rock / Pop
Label: B-Unique

1. Ruby (3:25)
  2. The Angry Mob (4:48)
  3. Heat Dies Down (3:57)
  4. High Royds (3:19)
  5. Love's Not a Competition (But I'm Winning) (3:17)
  6. Thank You Very Much (2:37)
  7. I Can Do It Without You (3:24)
  8. My Kind of Guy (4:06)
  9. Everything Is Average Nowadays (2:44)
  10. Boxing Champ (1:31)
  11. Learnt My Lesson Well (3:54)
  12. Try Your Best (3:42)
  13. Retirement (3:53)
  14. Admire You * (3:41)
  15. I Like to Fight * (4:06)
  16. From the Neck Down * (2:29)
  17. The Angry Mob [Live in Berlin] * (5:05)
  18. Everything Is Average Nowadays [Live in Berlin] * (3:24)
  19. Ruby [Live in Berlin] * (3:57)
  20. Retirement [Live in Berlin] * (4:18)
  21. Heat Dies Down [Live in Berlin] * (4:47)
  22. Highroyds [Live in Berlin] * (4:37)
Mojo Pin schreef:
Huh? Ik dacht dat ie al gelekt was, niet dus?

Volgens mij niet, maar ik heb nog niet het gehele internet afgesurft

avatar van Tha)Sven
Ik vind de Kaiser Chiefs maar niks. Ik heb de eerste wel geluisterd en dat ging nog wel, maar na een tijdje gingen me die refreinen waarin ze maar 1 of 2 regels de hele tijd herhalen de keel uithangen. Ik vind Ruby echt een trieste single. Ik vind het nergens op slaan...

avatar van KampF
Facedown schreef:

Ik denk omdat er iemand al gestemd heeft, zonder dat het album al uit is of zonder het al klaarstaat om te pindakazen

Redelijk kansloos dus.

Met Ruby ziet het er naar uit dat ze gewoon weer dezelfde weg opgaan als met hun debuutalbum.. De singles waren echt heerlijk (die nummers werden ook als enige gedraaid op de radio wat hun succes verklaart) maar de rest was nogal ongeïnspireerd en meer van hetzelfde maar gewoon minder goed.
Ruby Ruby Ruby Ruby Ruby, do ya do ya do ya do ya
X10
vind ik nogal goedkoop, als je iets genoeg herhaalt in een nummer blijft het natuurlijk in je hoofd zitten, dat maakt het daarom nog geen goed nummer..

Ik heb trouwens niks tegen de Kaiser Chiefs, live vind ik ze echt geweldig

avatar van Erikpol
Kid A(cid) schreef:
Ruby vond ik al slecht klinken. Deze mannekes kunnen geen serieuze muziek maken. De serieuzere nummers op Employment waren al een stuk minder. Als je voor serieus gaat, ik heb gehoord dat er een nieuw Editors album aankomt.

Mee eens, in t begin deed ik een beetje mee met de Employment hype maar heb t nu helemaal met ze gehad. Met Ruby toch wel als dieptepunt.
Maar oke, wie weet wordt dit album wat.

ALs het album zo goed is als Ruby dan moet je wel gestoord zijn om het te haten.

Ik hoop dat deze tracks wat minder popijopi klinken en dat je merkt dat ze echt met muziek bezig zijn en dat miste ik nogal op het vorige album

avatar van Montorsi
Wat een gezeik dat KC geen serieuze nummers kan maken zeg, ze zijn het prototype van een band die vrolijke en niet serieuze nummers maakt... Employement was gewoon een leuk cd'tje, en ik ben daarom wel benieuwd naar deze nieuwe..

nog steeds niet gelekt?

tondeman
Er zijn 3 stemmen, dus ik neem aan van wel.

avatar van KampF
Het album is nog NIET gelekt

KampF schreef:
Het album is nog NIET gelekt

Dat is al een heuse prestatie voor een album van zo'n grote band die binnen een paar weken uitkomt

avatar van Raydo
Lol, dus er worden bij voorbaat al vijf sterren gegeven door sommige mensen?

tondeman
Ja. Ook 3,5*. Dat vind ik dan persoonlijk van ietsje meer objectiviteit getuigen.

avatar van Koerok
Ruby vind ik erg lekker klinken, maar waarom gekozen voor deze naam? Want ik zing graag mee (op mijn eigen brute wijze) en 'Ruby Ruby Ruby Ruby Ruby' krijg ik maar moeilijk m'n bek uit. 'Judy' ofzo was beter geweest.
En de eerste zin van het tweede couplet loopt echt totaal niet: "Due to lack of interest tomorrow is cancelled". En normaal heb ik nooit zo'n moeite met de tekst, ik ben in eerste instantie meer gefocust op de muziek, maar het moet wel lekker lopen...
Nou ja, verder toch wel een lekker nummer en ik ben benieuwd naar het album.

Charles Manson
gister een stukje van gezien op tv.
niet mijn ding, ieuw....
ik ga niet stemmen want als ik het niks vind heb ik hier niets te zoeken maar ik vond het echt waardeloos.

avatar van Laurus~
cool, hun gitarist is linkshandig

avatar van titan
titan (crew)
Koerok schreef:

??

Zing maar eens 5x Judy achter elkaar, dat loopt veel stroever met die dj-klank aan het begin.

avatar van Glurp
titan schreef:

??

Het komt misschien door de engelse taal, dat de engelse hun spreken anders getraind hebben. En dus ruby, ruby, ruby, ruby wel kunnen zingen, maar wij nederlanders daar moeite mee hebben, om de klanken vaak achter elkaar goed uit te spreken.

Glurp schreef:

Mij lukt het alleszins

avatar van Edski
Glurp schreef:

Oeverloos dan misschien...?

avatar van chansadres
Nu officieel gelekt!
Beluister hem nu en klinkt vooral donkerder.
Langere reactie volgt.

avatar van PsychoBoyJack
Officieel gelekt....... das een grappige term....

Januari 2005 (bij het debuut):

aERodynamIC schreef:
De single "I Predict a Riot" belooft al veel goeds. Vrolijke up-tempo rock. Niks nieuws onder de zon, maar gewoon lekkere muziek a la bv. Dogs Die in Hot Cars.
Het zou mij niet verbazen als dit goed gaat scoren

Ik wil zelfs terug naar ergens begin december 2004. User titan zei me toen eens naar 2 clips te luisteren van ene Kaiser Chiefs. Hij was net als ik liefhebber van bandjes als Franz Ferdinand en Dogs Die in Hot Cars en dacht dat ik dit wel leuk zou vinden. Hij zei me ook nog te vermoeden dat dit wel eens groot zou kunnen gaan worden.
Altijd gevaarlijk dit soort uitspraken, maar ik was het volledig met hem eens. Bij Franz Ferdinand voelde ik het ook (wat uitkwam) en bij Dogs Die in Hot Cars idem (wat dus weer niet uitkwam, en dat laatste komt natuurlijk ook veel vaker voor, ik ben geen waarzegger).
Ik wachtte af totdat ik het album kon toevoegen om vervolgens nog even geduld te hebben tot aan de release.
Employment werd één van de leukste plaatjes van dat jaar......

Januari 2007:

aERodynamIC schreef:
Als het album zo slecht is als het artwork haak ik af
Ik moet eerlijk zeggen dat het debuut erg leuk was, maar ik heb hier niet echt heel veel belangstelling voor.
Ik laat het wel van de berichten hier en in andere media afhangen of die belangstelling er alsnog gaat komen.

En dit moest ik even later ook maar eens verantwoorden. Tja, soms heb je van die bands waar één album genoeg van is en dan is de nieuwsgierigheid naar een tweede niet of nauwelijks aanwezig.
Maar zoals misschien te verwachten: Ruby mag dan geen wereldwonder zijn, het is wederom een aanstekelijk nummer, dus dan toch ook maar eens naar het hele album luisteren dat dus gelijk al opent met deze frisse gitaar-pop. Niks nieuws onder de zon (alweer), maar misschien is het juist wel wachten op de zomerzon, want ik zie me toch wel in de auto zitten op weg naar het strand met de raampjes open, in de file tussen al die andere strandgangers en dit nummer dan lekker luid draaien.
En verdikkeme, ik ben toch wel wat snel met oordelen geweest, want ook het volgende nummer The Angry Mob doet me glimlachen. Het is weer net zo vrolijk als op het debuut. Wederom niks nieuws, maar wel weer lekker te horen.
Heat Dies Down huppelt vrolijk door en toont aan dat de heren het schrijven van catchy songs niet verleerd zijn en vooral nog niet vies zijn van oeh en aah koortjes.
Dat zelfde koortje oeht er al flink op los in het intro van High Royds. Het is een iets 'ruiger' gitaar nummer. Beetje raggen zeg maar, zonder het catchy geluid uit het oog te verliezen.
Love Is Not A Competition (But I'm Winning) is wat rustiger. Britpop zoals ook Blur in vroegere tijd wel eens maakte. Niet een heel sterk nummer, maar zeker niet beroerd. Op de één of andere manier wel catchy, maar ik mis een beetje spanning. Thank You Very Much hakt er weer in. Ook dit is uitstekende britpop, misschien iets minder pakkend als een aantal nummers van het debuut, maar daar stonden dit soort nummers ook wel op dus het maakt eigenlijk niet zo veel uit. Dit is muziek waar ik gewoon vrolijk van kan worden.
I Can Do Without You is een nummer dat heerlijk meegezongen kan worden tijdens live-shows. Zo'n publieksparticipatie-lalalalala-ding. Niet negatief bedoeld: ik lalalala namelijk heerlijk mee, en ik vind dit eigenlijk wel een mooi nummer.
My Kind Of Guy probeert wat meer op avontuur te gaan hier en daar. Het lukt ze niet echt, want ook dit blijft weer zo'n typisch Kaiser Chiefs-liedje. En Kaiser Chiefs liedjes zijn gewoon leuk.
Toch loert het gevaar van verveling. Dat merk ik bij Everything Is Average Nowadays. Nu begin ik een beetje het gevoel te krijgen van 'alweer zo'n springerig rockliedje'. Hier was ik een beetje bang voor toen ik het album nog niet eens gehoord had en de uitspraak deed dat ik er niet zo naar uitkeek. Het is dat de nummers van prima kwaliteit zijn....
Gelukkig horen we Boxing Champ op piano openen. Tijd voor even wat anders dus. Het blijkt maar een kort liedje wat op zich niet stoort omdat het ook niet zo veel voorstelt.
Op naar de drums van Learnt My Lesson Well die een nummer inluiden dat lekker swingt en de Britpop traditie keurige in ere weet te houden.
Try Your Best wil dan opeens even heel gek gaan doen in het intro. Verrek: geen drums, geen gitaar. Dus toch het experiment opzoeken???
Het valt mee, ook hier wil ik weer een lijntje naar Blur leggen die altijd sterk zijn geweest in het maken van midtempo-nummers. Kaiser Chiefs doorstaat de vergelijking met glans op dit nummer. En dat is een compliment te noemen. Niks nieuws? Klopt, maar daar zouden we het maar niet meer over hebben.
Aan alles komt een einde, zo ook aan de nieuwe Kaiser Chiefs. Hier met Retirement. Na employment nu dus retirement. Aardig nummer, meer niet.

Daarmee moet ik dus weer terug naar mijn opmerking aan het begin bij dit album. Ik keek er niet naar uit. Ik kon me niet bedwingen. Ik heb toch geluisterd. Ik concludeer daar geen spijt van te hebben. Ik geef toe dat deze tweede helemaal niet tegenvalt (wat vaak het geval is bij dit soort bandjes).
Dit zal bij mij wel een beetje gaan als met de tweede Fanz Ferdinand die ook helemaal niet tegenviel: flink wat draaien in het begin, daarna stof laten vergaren en misschien later nog eens met een glimlach opvissen. Voor nu is dat niet erg, want ik vind het eigenlijk toch wel plezierig ze weer te horen.

avatar van Facedown
Had het ook niet verwacht, maar de goeie kritieken blijven komen, hier de recensie van Studio Brussel:

Met singles als “Everyday I Love You Less And Less”, “Oh My God” en “I Predict A Riot” was Kaiser Chiefs zonder twijfel één van de hotste bands van 2005. Van hun frisse debuutalbum “Employment” verkocht het gitaarkwintet uit Leeds wereldwijd zowat vier miljoen exemplaren. Net als die plaat grossiert de nieuwe “Yours Truly, Angry Mob” in energieke deuntjes, koddige lyrics en erg aanstekelijke melodieën. Zo is “Heat Dies Down” al even catchy als “Ruby". En ja, er staan nog meer straffe tracks op het schijfje! “The Angry Mob”, “Thank You Very Much” en “Learnt My Lesson Well” klinken bijna allemaal net zo opwindend als de singles uit de vorige plaat. De sound van de Chiefs is amper gewijzigd en dat geldt gelukkig ook voor het enthousiasme dat achter de songs schuil gaat. Meer van hetzelfde lekkers dus, en zo is de band goed bezig om al het goede dat na hun doorbraak over hen verteld werd te bevestigen. Uitbundige Britse gitaarpret die op vlak van opgewektheid met menig parkiet kan wedijveren! 4 Sterren

lostprophet
Nou, dát noem ik nog eens een reactie! =]

avatar van kaz
kaz
Heb niet veel tijd voor lange reactie maar ik ben de cd nu de hele dag aan het luisteren en ik vind m echt geweldig eigenlijk =D vorige cd niet heel veel geluisterd maar ik vind de Kaiser Chiefs eigenlijk toch best wel hip!

avatar van bonothecat
Voorlopig vind ik de cd erg matig. Misschien het bekende houdbaarheidsverhaal van een band. Of misschien toch nog te weinig luistertijd. 2,5*

[quote]The Stig schreef:

als het album zo goed is als ruby, dan zou ik gestoord zijn als ik het hele album zou beluisteren

avatar van pet
pet
Ik had eigenlijk besloten om deze cd niet te gaan luisteren, aangezien het alleen maar tegen kan vallen na het uitstekende debuut. Door de recensie van aERo, heb ik toch maar besloten om de cd toch maar wel te gaan luisteren.
Viel inderdaad tegen. 3*