Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob (2007)

Rock / Pop
Label: B-Unique

1. Ruby (3:25)
  2. The Angry Mob (4:48)
  3. Heat Dies Down (3:57)
  4. High Royds (3:19)
  5. Love's Not a Competition (But I'm Winning) (3:17)
  6. Thank You Very Much (2:37)
  7. I Can Do It Without You (3:24)
  8. My Kind of Guy (4:06)
  9. Everything Is Average Nowadays (2:44)
  10. Boxing Champ (1:31)
  11. Learnt My Lesson Well (3:54)
  12. Try Your Best (3:42)
  13. Retirement (3:53)
  14. Admire You * (3:41)
  15. I Like to Fight * (4:06)
  16. From the Neck Down * (2:29)
  17. The Angry Mob [Live in Berlin] * (5:05)
  18. Everything Is Average Nowadays [Live in Berlin] * (3:24)
  19. Ruby [Live in Berlin] * (3:57)
  20. Retirement [Live in Berlin] * (4:18)
  21. Heat Dies Down [Live in Berlin] * (4:47)
  22. Highroyds [Live in Berlin] * (4:37)
avatar van Bartjeking
Ik vind hem op het eerste gehoor al meteen goed klinken. Zeer aanstekelijke melodieen, die na 1 luisterbeurt al blijven hangen. Misschien niet een vernieuwend 2e album op de wijze zoals bloc party dat geprobeerd heeft, maar ik vind het kwalitatief dicht in de buurt van het vorige album zitten. Ik vind het dus zeker 3.5* waard nu.

1,5
Vind dit toch wel heel slecht hoor..

Ik heb op mijn album geen apart nummer boxing champ. Dat zit verweven in Learnt My Lesson Well. Vind het tot hiertoe maar average. Maar ik weet nu al dat dit een echte zomerplaat zal worden. Dus wacht ik maar met men oordeel tot na een paar luisterbeurten.

avatar van Erikpol
Nou geloof dat de test voor de "moelijke tweede" met succes is afgerond. Leuk album is mn eerste indruk. Dat eerste album heb ik de eerste weken veel gedraaid maar kwam daarna mn strot uit, met als gevolg dat ik deze nooit meer heb afgespeeld. Ik was dus bang dat ik dit album niets zou gaan vinden, maar t valt me alleszins mee. Maar goed, niet te vaak draaien maar, en dan verder oordelen.

Fijn plaatje, weinig uitschieters (na de eerste 3 nummers heb je het beste gehad), maar het klinkt als geheel wel erg lekker.

Kid A(cid)
Ik ga deze wel luisteren, maar niet kopen. Mijn geld is voor Editors.

fivehouses
Toegankelijker dan Employment, het luistert lekker weg, maar echte uitschieters heb ik nog niet ontdekt. Voorlopig hou ik het op 3.0.

_raindrops
Eigenlijk is dit me iets té aanstekelijk, ik word er een beetje zenuwachtig van.

Toch vind ik het nu wel leuk om een paar keer naar te luisteren, maar over een tijdje zal ik het wel weer vergeten zijn, net als bij het vorige album. 3,0

avatar van everto
als ik die reacties hierzo lees, dan lijkt het mij dat dit album wel lekker luistert, maar niet echt verbeterd is tov employment.
ik gaat hem binnekort ook wel luisteren, maar mijn verwachtingen zijn niet echt hoog, omdat ik hun eerste album te vaak al gehoord heb en niet zit te wachten op 13 soortgelijke nummers.
maar we zullen zien!!

avatar van Facedown
Er zit wel meer afwisseling in dit album dan in Employment... Een pianonummer, enkele nummers die waarschijnlijk opnieuw zullen scoren op festivals(Thank you very much & Everything is Average Nowadays), en enkele tragere nummers.

Volwassener album is het zeker.

avatar van NKCR
1,5
Eentonige plaat, rechttoe rechtaan. Verveeld na 2 nummers! 1,5 voor de moeite!

avatar van Montorsi
Mja best aardig toch weer.. niets verrassends, maar wat geeft het. 3.5*

avatar van illuvatar
Het stemgemiddelde gaat hier wel heel erg snel naar beneden, ik vind het nochtans totnutoe een plaat die zeker even sterk is als de eerste.

avatar van KampF
Montorsi schreef:
Mja best aardig toch weer.. niets verrassends, maar wat geeft het. 3.5*

Ja.

Ik heb kaiser chiefs nooit echt serieus genomen, maar wat ze maken is leuk genoeg om een avondje mee te rocken. Deze CD is gewoon weer een lekker plaatje dat geen kwaad kan.

Ik heb enkele nummers van deze cd gehoord en ik moet zeggen ze zijn wel leuk. Afwisselender is dit album zeker dan het vorige album

avatar van titan
titan (crew)
aERodynamIC schreef:
Ik wil zelfs terug naar ergens begin december 2004. User titan zei me toen eens naar 2 clips te luisteren van ene Kaiser Chiefs. Hij zei me ook nog te vermoeden dat dit wel eens groot zou kunnen gaan worden.

Eén van de weinige keren dat ik eens goed zat met mij voorspellingen

Kaiser chiefs werd inderdaad goed opgepikt in 2005, maar dat was eigenlijk vooral vanwege de uitstekende singles en niet vanwege het debuutalbum. Want laten we eerlijk zijn, tussen die paar briljante nummers zaten (met name in de tweede helft) een paar vullertjes.

Ik had echter wel goede hoop in een betere en coherentere opvolger en ook deze verwachting is nu uitgekomen.Yours Truly, Angry Mob is gewoon een uitstekend album van een band die niet een heel ander geluid laat horen, maar wel duidelijk gegroeid is. Kaiser chiefs weet nu eindelijk een heel album te boeien. Nu maar hopen dat de tekst en titel van het slotnummer niet profetisch bedoeld is, want van mij mogen we van deze band de komende jaren nog meer horen. 4*.

nu op luisterpaal ...

avatar van gameg
ik vond Employment leuk omdat die echt veel uitschieters had die opvielen bij de anderen maar dit album valt daarin toch tegen het is allemaal wel leuk maar er zijn niet echt nummers die ik even nog een keer af wil spelen heel jammer
ik geef het een 3 misschien wordt het hoger na een paar keer meer luisteren

Ik had hetzelfde gevoel bij de eerste, de singles waren leuk, maar de sensatie begreep ik niet.Ik had het album vrij vroeg, (in Engeland gekocht) maar het kon mij niet pakken en dat ze ook nog hier doorbraken vond ik ook al vreemd.
Na een paar keer luisteren kan me deze veel beter bekoren.Deze kan ik wel helemaal uitluisteren, dat had ik bij de eerste niet

avatar van Kaaasgaaf
Inderdaad, Employment had knallende singles maar was over de volle lengte toch niet zo heel erg sterk.
Dit vervolg knalt misschien wat minder als die singles deden, maar is wel van begin tot eind ijzersterk! Beste britpop (want dat is het natuurlijk gewoon) die ik in tijden heb gehoord! Gewoon een hele fijne plaat.

avatar van Discoverme
(Sentimento.nl) - “Ruby, Ruby, Ruby, Rubyyyy….” Zo klinkt de ongelooflijk vrolijke aanstekelijke opener, tevens nieuwste single, van de Kaiser Chiefs. Met dit nummer wordt meteen duidelijk dat de heren verder zijn gegaan, waarmee ze het eerste album zijn geëindigd: simpelheid, vrolijkheid en vooral lekkere festivalmuziek!

Opvallend is dat de Chiefs blijkbaar ook gevoel hebben. Er is namelijk zowaar een plekje ingeruimd voor wat sentiment. Voor het eerst klinken de heren behoorlijk ingetogen. Op ‘Love is not a competition (but I’m winning)’ worden ze slechts begeleid door de akoestische gitaar. Terwijl de luisteraar op het slechts anderhalve minuut durende ‘Boxing Day’ verwend wordt met alleen een piano. Experimentje of niet, van deze gevoeligheid mag zeker meer komen.

Wie bang is voor een overdaad aan zwijmelmuziek; niet getreurd! Het album is verder gewoon ouderwets Kaiser Chiefs. Hoogstaand in eenvoud.

Als je in het trotse bezit van het eerste album bent, kun je deze blind aanschaffen. Heb je nog geen idee wie deze heren zijn, dan is ‘Yours Truly, Angry Mob een mooie kennismaking…

4 sterren

avatar van Koerok
Ruby is leuk, maar de rest vind ik toch wat tegenvallen. Voorlopig een 2,5. Straks nog maar eens luisteren....

Ik vind het toch wel een positieve reactie, vooral na de tegenvallende tweede van Bloc Party. Kaiser Chiefs hebben minder moeite met hun tweede.
Het zal wel aan mij liggen, maar de zang heeft veel weg van de manier van zingen van Simon Le Bon van Duran Duran.

Ik denk dat dit voor veel luisteraars een groeiplaatje zal worden.

Lost Highway
deric raven schreef:

Ik denk dat dit voor veel luisteraars een groeiplaatje zal worden.

Tegenvallende tweede van Bloc Party
Kaiser Chiefs is een leuk bandje maar Bloc Party speelt toch wel een aantal verdiepingen hoger.

Lost Highway schreef:

Tegenvallende tweede van Bloc Party

Op zolder??

Bloc Party is vele malen beter dan Kaiser Chiefs!!

Electro_
Kaiser Chiefs is meer een 'feest-bandje', voor op festivals. Bloc Party ook wel, maar ik denk niet dat zij ooit een nummer gaan uitbrengen als Ruby. Ik vind dit album nogal tegenvallen trouwens, op het vorige album was het gebruik van electronica wat meer aanwezig waardoor ze opvielen tussen al die andere bandjes.

avatar van jeroen1904
De nieuwe Kaiser Chiefs verschilt voor mij niet veel van de voorgaande plaat Employment. Vind ik dit erg? Helemaal niet want ik verwacht dat deze mannen uit Leeds pop-en rocknummers maken met veel oe's en aah"s en een hoog meezinggehalte. En dat doen de heren op deze nieuwe plaat. Weer een paar perfecte popsongs staan hierop nl Ruby, everything is average nowadays, the angry mob (met fantastische tweezang op het einde). Ook nummers waarop de Kaiser Chiefs zich een beetje vernieuwen nl boxing champ en love is not a competition (but I'm winning) vind ik zeer geslaagd. Een 7 op 10 voorlopig, maakt 3,5

avatar van Pinsnider
Electro_ schreef:

Ben het wel met Electro eens. Na twee keer lusiteren had ik zoiets van: is dit het nou..?? Ik ga met jullie allen gegarandeerd uit mijn dak bij een live-optreden, maar op plaat weten ze me niet te overtuigen...