Linkin Park - One More Light (2017)

Rock / Electronic
Label: Warner Bros.

1. Nobody Can Save Me (3:45)
  2. Good Goodbye (3:31)

met Pusha T en Stormzy

3. Talking to Myself (3:51)
  4. Battle Symphony (3:36)
  5. Invisible (3:34)
  6. Heavy (2:49)

met Kiiara

7. Sorry for Now (3:23)
  8. Halfway Right (3:37)
  9. One More Light (4:15)
  10. Sharp Edges (2:58)
JVT
Heavy is een verschrikkelijke eerste single. Wat de bedoeling daar van is??

MW Flevoland
Ik ben sowieso nooit vies geweest van LP hun uitstapjes en vindt bijvoorbeeld A Thousand Suns ook nog steeds hun beste cd tot nu toe. De eerste single "Heavy" klinkt wel opeens heel anders, maar toch ook wel erg lekker. Ben erg benieuwd naar de rest van het album.

avatar van The_CrY
Ik heb bij zo'n eerste single wel eens vaker gedacht van, 'wat moet ik hier mee', maar wie weet komt het op het album wel juist heel goed tot zijn recht. Wel gewaagd dat ze na The Hunting Party weer het andere uiterste opzoeken.

Las ergens dat de single representatief zou zijn voor het hele album

avatar van jellecomicgek72
Mijn god wat een grafnummer... Vorige album klonk weer wat beter maar dit is echt te erg, helemaal als het hele album zo is. Hardere LP is wat te heavy voor de hitlijsten, ik snap 'm al..

een erger nummer heb ik zelden gehoord.

avatar van jurado
"Heavy" klinkt als een typisch Amerikaans teen angst liedje....gemaakt door 40'ers. ? ?

avatar van Mr. Rock
1,0
Die single... dit moet een grap zijn.

Een D voor dieptreurig.

Battle Symphony klinkt zo basic als maar kan, en ik zeg dit echt niet omdat het van LP komt. Flauw nummer dat even goed door All Time Low (2015) zou kunnen zijn uitgebracht. Die bandnaam omschrijft ook meteen deze Linkin Park voor mij.

Sandrosaurus
En terug een D voor dieptreurig, deze keer voor 'Battle Symphony'.

avatar van coldwarkids
Ze zijn bang voor de gemakkelijke commerciele mensen dat als ze een van hun nummers horen gelijk gaan zeggen dat het teringherrie is en dat het geen muziek is. Ze willen nu die mensen toe komen zodat LP ook bij die mensen blijft hangen.

avatar van The_CrY
Linkin Park heeft mij vanaf 2010 eigenlijk nooit meer teleurgesteld, dus ik geef ze het voordeel van de twijfel. 'Heavy' moest even landen, maar vind ik nu erg mooi. Als je de context van het nummer in verband met de clip en tekst ziet, dan raakt het me gewoon heel hard. 'Battle Symphony' bevestigt de poppy richting, maar ik vind het best een lekker nummer. Doet wat denken aan de meest recente Coldplay, en die mag ik ook graag horen.

avatar van Mr. Rock
1,0
coldwarkids schreef:

Commercieel en poppy hoeft niet slecht te zijn. Maar het kan wel, bewijzen deze twee singles. LP heeft door de jaren heen ups en downs gehad, maar dieper dan dit zijn ze nog nooit gezonken. Ik hou nog even hoop op vervroegde 1 aprilgrappen.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Net zoals sommigen hierboven vind ik enkele van hun meer commerciële nummers nog best leuk, zoals The Catalyst. Maar dit is echt heel erg slecht, het schaamrood staat mij op de kaken.

Sandrosaurus
Nobody Can Save Me > Nobody Can Save Them (Linkin Park) zou een betere titel zijn;
Good Goodbye > Vaarwel zeggen tegen de goeie oude tijd, de pop tijd komt eraan;
Talking to Myself > Linkin Park worden wat gek door hun Popititis en beginnen tegen henzelf te praten;
Battle Symphony > Ze zijn nu heel gek en maken een pop nummer, maar je hoort nog iets grauw;
Invisible > Nu zijn ze helemaal verdwenen, Linkin Park is weg...dood?;
Heavy > Linkin Park is dus echt dood, want dit is Kiiara feat. Chester Bennington;
Sorry for Now > Linkin Park beseft dat ze in de fout zijn gegaan, kan deze groep terugkeren uit het dal?;
Halfway Right > Ze proberen op te staan uit het dal des doods en maken een half gelukt liedje?;
One More Light > Oké nog één keer een 'light' nummertje...wss het meest poppy nummer van het album;
Sharp Edges > De leden zijn zo draaierig van dit avontuur en lopen zo tegen de muur, door dit keert hun verstand terug en maken ze nog een nummertje met scherpe kantjes om toch een ietwat doenbare finale te maken?

Zou ik dit goed voorspelt hebben?

avatar van The_CrY
Gaan we serieus dit hele topic haten omdat ze niet een stijl bewandelen die je bevalt?

avatar van Gloeilamp
The_CrY schreef:

De post van Sandrosaurus is inderdaad behoorlijk kinderachtig. Op die manier kan je iedere plaat wel onderuit halen zonder geldige reden.

On topic: Ik vond Heavy op het eerste gehoor zeer matig maar kan dat nummer nu wel waarderen. Ik ben benieuwd wat ze er nu van gemaakt hebben, vond The Hunting Party niet echt sterk. Linkin Park is echter een band die ik altijd wel een kans zal geven.

avatar van Don Cappuccino
Sandrosaurus schreef:

Zou ik dit goed voorspelt hebben?

Nee, ''voorspelt'' is namelijk met een d aan het eind in plaats van een t.

avatar van Eriktm25
0,5
Wauw, ik heb er niet veel op tegen als een band experimenteert, maar dit vind ik echt vreselijk Zonde.

Lachwekkend is het

avatar van Slowgaze
The_CrY schreef:

Dat is inderdaad de motivatie van diverse forumleden, maar ik ga gewoon haten omdat dit Linkin Park is.

JVT
Als ze gewoon goede muziek blijven maken zouden ze niet gebasht worden. Het is gewoon troep wat ze uitbrengen

avatar van JoaMuse
Slowgaze schreef:

Wat ik me dan afvraag bij mensen die het sowieso niet voor Linkin Park hebben: hoor je nog een verschil in kwaliteit tussen de songs van Linkin Park, m.a.w. begrijp je waarom de bekende nummers wel gesmaakt worden door veel fans en de nieuwe niet? Of vind je het allemaal even slecht?

avatar van Appels123
1,5
Ook ik heb al een lange tijd een grafhekel gehad aan Linkin Park, maar na deze singles vind ik dat ik op een punt ben beland dat ik het eindelijk ook gewoon hardop mag zeggen.

Hoezee.

avatar van Arrie
Ik vind Linkin Park op Heavy eigenlijk eindelijk een beetje aanvaardbaar klinken.

avatar van Gloeilamp
Oke. Dit is echt een draak van een nummer. De eerder vrijgegeven nummers kon ik nog enigszins hebben maar dit is echt 4 keer niks. Invisible klinkt nietszeggend, bijna lachwekkend.

avatar van The_CrY
Ik moet toegeven dat het moeilijker wordt om dit album te verdedigen...