Linkin Park - One More Light (2017)

2,01

Label: Warner Bros.

1. Nobody Can Save Me (3:45)
  2. Good Goodbye (3:31)
    met Pusha T en Stormzy
  3. Talking to Myself (3:51)
  4. Battle Symphony (3:36)
  5. Invisible (3:34)

10. Sharp Edges (2:58)
155 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van Rudi1984
geplaatst: 18 mei, 12:57 uur [permalink]
Dat is juist hun kracht: compacte nummers die na een halve keer al blijven hangen. Liever 34 minuten waarvan elke seconde een doel dient dan van die pocherige bands die elke scheet op plaat knallen.

Heavy is een goed voorbeeld van zo'n nummer. Geen grammetje vet maar zo verdomde catchy.

avatar van The_CrY
geplaatst: 18 mei, 13:44 uur [permalink]
coldwarkids schreef:

Oké kappen nou man. Je bent niet grappig meer. Heel irritant begint het te worden.

Vooruit dan, omdat je het zo lief vraagt. Houden jullie dan ook op of geldt dit alleen voor de minderheid?

avatar van Korreltje Zout

geplaatst: 18 mei, 14:44 uur [permalink]
Full disclosure: Ik ben hier louter als ramptoerist. Bekende band op de voorpagina met een extreem laag cijfer? Even gruwelen voor de lulz.

Heb nu het halve album beluisterd en moet zeggen: het doet mij helemaal niets. Niet positief, niet negatief, gewoon niets, pure leegte. Ik ben dat nog maar zelden tegengekomen. De laatste CDs van Coldplay gaven mij hetzelfde non-gevoel (is dat een woord?). Misschien ben ik vandaag wel numb door het overlijden van Chris Cornell?

Ik dacht altijd dat dit een rockband is, met gitaren en zo; niet meer dus. Wat is er misgegaan?

EDIT: Twee professionele reviews (van mensen die het beter weten dan wij en dus gelijk hebben): enerzijds (altwire), anderzijds (NME). Help, nu moeten we onze eigen mening vormen.

EDIT EDIT: Das nou lullig, jerome988 geeft hieronder aan dat de (positieve) recensie van altwire is geschreven door 'n "moderator/oprichter van de grootste fanpagina van Linkin Park". Geen onafhankelijk oordeel dus. Blijkbaar is niet alles op het internet te vertrouwen.

avatar van Silky & Smooth
1,0
geplaatst: 18 mei, 15:38 uur [permalink]
Ik heb nooit echt naar Linkin Park geluisterd, dus ik ben vrij neutraal aan het album begonnen. Het is echter alles wat ik ervan verwachtte (en hoopte). Ik snap alle kritiek wel. Dit is wel heel gladjes. Ik heb meer het gevoel dat ik naar een slap aftreksel van Twenty One Pilots zit te luisteren...

geplaatst: 18 mei, 15:39 uur [permalink]
The_CrY schreef:

Ophouden met wat? Met kritisch en realistisch zijn? Waarom moeten mensen altijd positief zijn? Als iedereen hier positief over zou zijn dan zou dat ook raar zijn als je weet waar dit bandje vandaan komt. Positief kan je niet altijd zijn daar kom jij nog wel ooit achter

avatar van JB7x

geplaatst: 18 mei, 15:54 uur [permalink]
Rudi1984 schreef:

Toen Heavy uitkwam was het totaal niet wat ik verwachtte. Ik ben ook net iets meer van de hardere muziek. Maar wat een lekker plaatje is dat. Heb ik bij de rest van de nummers jammer genoeg niet.

geplaatst: 18 mei, 16:27 uur [permalink]
1 ster omdat Heavy nog wel leuk klinkt.

avatar van jerome988
geplaatst: 18 mei, 16:36 uur [permalink]
''Who cares if one more light goes out? Well I do...''

Mijn gedachten vloeien over met gemengde gevoelens sinds Linkin Park begin dit jaar hun nieuwe single uitbracht. Gedachten waar ik moeilijk de goede woorden voor kan vinden, maar die grotendeels verontwaardiging en teleurstelling omvatten. Al ruim 10 jaar is deze band een onmisbaar deel van de persoon die ik ben; de soundtrack van mijn leven. Ik zou boeken vol kunnen schrijven met hoeveel invloed Linkin Park op mij gehad heeft en hoezeer ik me identificeer met de 6 leden van de band mede als de muziek die ze gaandeweg uitgebracht hebben. Voor mijn gevoel doet de volgende term veel te kort aan de werkelijkheid, maar simpel gezegd ben ik gewoon een mega grote fan van de band.

Echter tot mijn grote teleurstelling is er nu misschien toch een tijd gekomen dat ik ze moet gaan loslaten. Waar ik voorheen elke muzikale verandering/vernieuwing van LP verdedigde en oprecht geloofde in de kwaliteit van de muziek, gaat dat nu helaas niet meer op. In plaats daarvan voel ik voornamelijk schaamte omdat ik nooit had verwacht dat mijn favoriete band zo diep weg zou kunnen vallen. Voor mij waren ze altijd een stabiele factor en zekerheidje; iets waar ik oprecht trots op kon zijn en graag de tijd voor nam om dat met de rest van de wereld te delen. Maar als ik al jullie meningen lees wat betreft dit nieuwe album, met tot nu toe een gemiddelde van 1,12 uit 12 stemmen, kan ik moeilijk zeggen dat ze misplaatst of onterecht zijn. Deze release is een miskleun en van bedroevend niveau. Hard maar waar.

Twee kleine positieve uitschietertjes voor mij zijn Nobody Can Save Me en One More Light. Laatstgenoemde gaat over het verliezen van iets wat je dierbaar is en staat voor mij symbolisch aan het moment waarop ik deze band ga loslaten. Het afsluiten van een hoofdstuk. Een emotioneel liedje dat beschrijft hoe je onverwacht iets kwijt kan raken, iets wat je nooit kwijt had willen raken. Maar ik kan er helaas niet omheen.

Dit zal voor mij de eerste Linkin Park zonder maximale score worden. Geen 5 sterren.

avatar van jerome988
geplaatst: 18 mei, 16:50 uur [permalink]
Korreltje Zout schreef:

De review van AltWire is geschreven door een moderator/oprichter van de grootste fanpagina van Linkin Park (http://www.lpassociation.com/), dus wellicht geen hele betrouwbare bron van een onafhankelijke/onbevooroordeelde muziekcritici.

avatar van pos
1,5
pos
geplaatst: 18 mei, 19:44 uur [permalink]
The_CrY schreef:
Wat een circle jerk hier. Iedereen heeft van tevoren al een oordeel klaar, luistert het één keer vluchtig, en gaat dan laag stemmen. Leuk jongens. Jullie hebben het album echt een kans gegeven.

Nou als je mijn muzieksmaak een beetje bekijkt snap je wellicht dat bij sommige hele simpele platen 1 maal luisteren voor mij echt genoeg is voor een oordeel. Dit is echt te slap en te goedkoop voor een band als Linkin Park.

geplaatst: 18 mei, 20:11 uur [permalink]
The_CrY schreef:

A Thousand Suns kun je toch moeilijk wegzetten met commercieel en onzinnig, of je hebt het met een half oor beluisterd. Electronisch gericht gaat niet automatisch samen met het woord pop, echter dit album gaat wel heel ver. Ik blijf het album kopen. Ik geef het een kans, maar een beetje zenuwachtig ben ik wel.

Ik bedoel te zeggen dat de 'massa' deze albums wegzet als commercieel en onzinnig (kijk maar naar de score hier). Ik zelf heb enorm genoten van het album, misverstandje dus .

Dat het album heel ver gaat ben ik met je eens. Ga zo mijn eerste luisterbeurt wagen maar ben behoorlijk huiverig.

geplaatst: 18 mei, 20:13 uur [permalink]
coldwarkids schreef:

En waar slaat dit op? Mensen geven niet voor niets lage stemmen. Dat wil toch wel degelijk iets over het album zeggen. Dat is namelijk waarom mensen stemmen. Op muziek! Beetje rare opmerking van je, vind je niet? Dit album is gewoon slecht en dan kan je moeilijk tegendraads 3, 4 of 5 sterren geven.

Neu ik vind het geen rare opmerking. Misschien dat ik het verkeerd uitleg. Maar ik heb het gevoel dat een album van Linkin Park wordt beoordeeld omdat het Linkin Park is. Stel dat A Thousand Suns of Minutes to Midnight door een andere band was gemaakt dat het een veel hogere score had gehad.
Misschien dat de laatste zin over het cijfer wat kort door de bocht is (alhoewel het album nu niet hoger staat dan 1.19). Maar misschien is dit dan inderdaad geen goed album, in dat geval neem ik voor de laatste zin mijn woorden terug.

geplaatst: 18 mei, 20:21 uur [permalink]
Mr. Sunset schreef:

In mijn geval geld het niet wat je zegt. Ik vind LP juist goed en MTM vond ik ook gewoon een lekker album. HP vond ik al gewoon minder en LT ook uit 2014. LP was voor mij altijd leuk!

geplaatst: 18 mei, 20:25 uur [permalink]
coldwarkids schreef:

T geldt natuurlijk niet voor iedereen. Als je maar begrijpt wat ik bedoel. En eerlijk: Ik word ook niet erg warm van dit album. Maar ben van mening dat het cijfer wel erg laag is. een 2.5/3 kan ik nog inkomen. Maar misschien ben ik dan weer te genereus.
Laten we zeggen dat dat het mooie van een mening is dan!

geplaatst: 18 mei, 20:45 uur [permalink]
Mr. Sunset schreef:

Laten we zeggen dat dat het mooie van een mening is dan!

Maar als je het van de andere kant bekijkt is een 5 of 4,5 dus ook niet serieus te nemen? Dat is ook TE. En dit album is echt.. geloof me (tenzij je van pop houd) niet om aan te horen. Vandaar dat het gemiddelde voor de hand ligt en gewoon serieus is. Check straks maar Anydecentmusic.com dan zie je daar het gemiddelde staan van alle sites (Pitchfork, NME, Guardian) etc. Die zullen ook niet mals zijn. Maar goed iedereen moet zelf z'n mening kwijt kunnen en in dit geval zijn er hier enkele die dit wel kunnen waarderen en zullen zien dat het gemiddelde daardoor best richting 2 sterren gaat.

avatar van themonster310

geplaatst: 18 mei, 21:06 uur [permalink]
Ach, in het beste geval komen ze na deze plaat extra hard terug om zich opnieuw te bewijzen en daar mogen ze van mij 5-6 jaar aan werken. Ik kan trouwens ook genieten van goede pop-rock, maar dit is gewoon ongeïnspireerd en flat.

geplaatst: 18 mei, 21:22 uur [permalink]
coldwarkids schreef:

Daar heb je een goed punt. Daar heb ik niet van terug haha.

geplaatst: 19 mei, 02:21 uur [permalink]
Zo was dat effe een domper! Linkin Park een band waar al jaren op word geschoten maar nu maken ze het de criticasters wel heel erg makkelijk!
Het is geen "slecht"album geworden, wel een slaapverwekkend album !
Ze zouden een nieuwe schrijfmethode hebben aangehouden bij dit album: ipv eerst de muziek nu eerst de tekst. Tip voor ze; doe maar weer andersom

avatar van The_CrY
geplaatst: 19 mei, 08:31 uur [permalink]
coldwarkids schreef:

Even als afsluitend woord mijner zijds; als je denkt dat ik niet van negativiteit houdt dan heb je mijn berichten helaas verkeerd begrepen. Echter, ik verwacht dat vandaag de CD op de mat zal ploffen, dus we zullen spoedig merken of ik het opnieuw mag uitleggen, of me bij de circle jerk mag voegen

avatar van repelstefan

geplaatst: 19 mei, 10:05 uur [permalink]
Ik vond Linkin' Park nooit interessant maar heb door dit extreem lage cijfer toch even een gokje gewaagd. Ik ga het album niet beoordelen want in dit genre zou er bij mij in principe nooit een voldoende uitrollen. Ik denk dat dit bij de juiste doelgroep nog best gewaardeerd kan worden. Het lage cijfer zal vooral met verwachtingen te maken hebben. Als Linkin' Park zijnde is dit natuurlijk vragen om problemen. Het enige waar ik me bij dit album echt aan stoor is het label 'rock'. Voor de rest: lekker links laten liggen.

avatar van andnino

geplaatst: 19 mei, 11:43 uur [permalink]
Linkin Park, na het voor mij tegenvallende Minutes to Midnight nooit meer geluisterd. Gezien de reacties hoef ik daar geen spijt van te hebben. Deze laat ik ook lekker liggen, en ik zet Reanimation nog eens op.

geplaatst: 19 mei, 11:45 uur [permalink]
Het album is minder afschuwelijk dan ik had verwacht. Schommel nog tussen een 2.5 en een 3 maar zal het voorlopig het voordeel van de twijfel geven.

avatar van RichardKoning
geplaatst: 19 mei, 11:55 uur [permalink]
The_CrY schreef:
Ach, het is cool om Linkin Park te haten tegenwoordig. Daar een goed argument voor verwachten is kennelijk teveel gevraagd, als het al voldoet om zogenaamd rhetorisch te vragen "Of je nou van pop, rock, disco of iets anders houdt, dit is toch tenenkrommend slecht?". En ja, het is vrij duidelijk dat dit album al gefaald was in de ogen van deze 'fans' van de eerste albums, nog voordat het album uit was. Men hoort een electronische, poppy omgeving en het is alweer niet goed. Vervolgens wordt het album alleen nog geluisterd om legitiem een laag cijfer te kunnen geven. En natuurlijk om met zijn allen eens lekker te schelden op een makkelijk doelwit: Linkin Park.

Het is niet moeilijk om waar te nemen dat dit kuddegedrag werkelijk belachelijke vormen kan aannemen, zoals bij dit album over het hele internet het geval is. Als ik dan afgestraft wordt met een argumentatieloze aanname dat deze stijl "tenenkrommend slecht" is, dan zegt dat genoeg, lijkt me.

Kuddegedrag?

Fijn dat jij even de mening van heel veel luisteraars minacht. Heb je dan niet het idee dat je hier alleen maar je eigen geloofwaardigheid daardoor overhoop schiet? Blijkbaar vinden veel nieuwe personen, inclusief vaste aanhang, deze band album na- album steeds ondermaatser worden.

Mensen zijn verstandig genoeg om zelf een mening te vormen. Dat is user-generated content.

Zo kun je het ook zien.

avatar van RichardKoning
geplaatst: 19 mei, 12:13 uur [permalink]

avatar van FRNKY

geplaatst: 19 mei, 12:54 uur [permalink]
Met nummers als Invisible kunnen ze zonder probleem in van die foute Duitse muziekshows geboekt worden. Kwestie van je markt verbreden dus. Goed gedaan.

avatar van Rudi1984
geplaatst: 19 mei, 13:02 uur [permalink]
RichardKoning schreef:

Een interessant experiment voor (muziek-)psychologen.

Pas nog geluisterd, hoor erg veel overeenkomsten.

avatar van legian
1,5
geplaatst: 19 mei, 13:09 uur [permalink]
Na meermaals beluisterd te hebben zijn er drie nummers die ik nog wel eens terug zal luisteren: Battle Symphony, Sorry for Now en One More Light. De rest klinkt vrij identiteitsloos, zieloos en ongeïnspireerd.
Hoewel Linkin Park en Pop altijd al hand in hand gingen wordt het hier toch teveel. Aan de andere kant wel bewonderenswaardig dat een drastische aanpassing als deze durven te maken.

Ik hoop dat dit album alle 'demons' van Chester heeft verdreven. Dan kunnen ze weer terug naar wat stevigere kost. Of naar een of andere vreemd electronic hoekje. In ieder geval schaar ik me bij de grote groep mensen die het album niks vindt.
1.5*

avatar van domainator

geplaatst: 19 mei, 13:46 uur [permalink]
RichardKoning schreef:

Een interessant experiment voor (muziek-)psychologen.

Even gedaan, dat worden lange sessies op de bank bij de (muziek)psycholoog, een koerswijziging van 360 graden. Ik ben nooit echt een fan geweest en was vergeten hoe goed "One Step Closer" is van Hybrid Theory. Heavy is wel tof met een zangeres waar ik nog nooit van gehoord had maar die wel miljoenen luisteraars heeft.

geplaatst: 19 mei, 14:33 uur [permalink]
Deze opmerkingen uit recensies vond ik toch wel erg mooi:
NME - It’s not an issue that this is a pop album. The issue is that it’s weak and is a contrived commercial move.
Classic Rock Magazine - They’ve stripped away the guitars to the point where only trace elements remain. ... The whole thing makes Ed Sheeran sound like Extreme Noise Terror.

avatar van mattman
geplaatst: 19 mei, 14:34 uur [permalink]
legian schreef:

Bewonderenswaardig? Dit is het geluid van een bende miljonairs die de kassa willen doen rinkelen door andere mensen ('hippe songwriters') hun brave, onpersoonlijke dertien-in-een-dozijn nummers te laten schrijven en deze onder hun naam uit te brengen. 'Durven' my ass.