Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)

Label: Excelsior

1. Ergens Toen (0:43)
  2. Hallo, Maandag (4:27)
  3. Van de Bruid en de Zee (4:29)
  4. Artis (3:55)
  5. Tienduizend Zwaluwen (3:38)
  6. Stefan en Lisette (7:05)
  7. Nachtwinkel (2:28)
  8. De Kleine Symfonie (4:59)
  9. Dageraadplein (3:01)
  10. Alles Is (4:02)
  11. Wat Blijft (2:31)
  12. Trein Vuur Dageraad (6:58)
  13. Hij Danst (2:45)
  14. Serenade (1:11)
avatar van Bardt1980
Eindelijk Kan niet wachten om 'm te beluisteren! (waar is de cheerleader smiley als je hem nodig hebt)

avatar van Tony
Hallo maandag staat dus ook gewoon op het nieuwe album, de verzamelaar is dus bij deze echt helemaal overbodig geworden... Een nieuwe Spinvis heeft altijd mijn interesse.

avatar van niels94
Ja hoor, daar is hij. Een aantal nummers live gehoord in Stadsschouwburg Utrecht en dat klonk veelbelovend. In mijn recensie van dat optreden vertel ik e.e.a. over het idee achter deze plaat.

avatar van johan de witt
De titels beloven alvast veel

avatar van Bardt1980
Het nummer Stefan en Lisette komt me trouwens ook bekend voor. Die speelde hij vorig jaar nog tijdens een toernee met enkel toetsenist Lucas Oldeman. Vond het toen ook al een fijn nummer meen ik me te herinneren.

P.S. Waar is Ronnie gebleven?

avatar van E-Clect-Eddy
Mooie animatie video voor Hallo, Maandag

avatar van coldwarkids
1,0
Spinvis altijd op een laag pitje gehad. Niet ten tijde van z'n eerste album maar wel daarna. Hallo Maandag wekt m'n aandacht. Wat een mooi melancholische track is dat zeg!

avatar van crosskip
Het titelnummer klonk live in ieder geval al erg goed. Een ander nieuw nummer was een fraai klein liedje a la Dagen van Gras, Dagen van Stro en De Grote Zon. Dageraadplein is ook gespeeld, maar die kan ik me zo niet meer voor de geest halen =p

Stefan en Lisette is ook al te vinden op Youtube, waaronder een minuutje bij DWDD.

avatar van dynamo d
Weet iemand wat het verschil is tussen de gewone en de limited versie van dit album? Op bol.com worden beide aangeboden.

avatar van BlauweVla
Geen idee of het voor die Limited Edition geldt, maar tijdens het concert waar ik was, waren CD's te koop met een open raampje in de hoes waar je eigen gekozen uitzicht achter kon steken.

avatar van Nicolage Rico
Aaah. Hij staat erop. Fijn. Altijd een cadeautje, zo'n nieuw album van Spinvis (helaas krijg je er niet ieder jaar eentje). Jammer genoeg is het album nog niet uit als ik 'm in het theater ga bewonderen. Hallo Maandag haalt het niveau van zijn toptoppers niet, maar het scheelt niet veel. Benieuwd naar Artis en de tekst ervan. Maar ook naar de rest.

avatar van Nicolage Rico
Bardt1980 schreef:

P.S. Waar is Ronnie gebleven?

Ingeruild voor Stefan. (En Lisette).

avatar van Fathead

avatar van Chameleon Day
Misschien dat die inmiddels weer op het punt staat om te vertrekken...

avatar van jasper1991
De hoes doet me aan andere denken, lijkt wat onorigineel. Verder hoop ik en ga ik ervan uit dat de beste man iets flink vermakelijks bij elkaar heeft geschreven.

Fathead schreef:
Ja, die Ronnie zal nu zo onderhand wel thuis zijn!

Ja ok, maar dat haar van Ronnie groeit ook gewoon door, evenals zijn teennagels. Dus inspiratie genoeg voor een nieuw nummer zou ik zeggen. Al was het maar 'Ronnie gaat naar de markt' omdat de piepers op zijn.

Fathead schreef:
Ja, die Ronnie zal nu zo onderhand wel thuis zijn!

Tijdens de theatershow kreeg iedereen in ieder geval de groeten van Ronnie.

avatar van luigifort
Ms komt Ronnie nog voor in de tekst van een liedje hier..

avatar van Voorprogramma!
Zojuist het nummer Artis gehoord op 3FM, heerlijke plaat als je het mij vraagt.

avatar van Voorprogramma!
Is deze cd al te koop bij z'n tournee?

avatar van E-Clect-Eddy

avatar van Sunderland
Voorprogramma! schreef:
Is deze cd al te koop bij z'n tournee?
Nee, je kunt er de limited edition bestellen, die dan gesigneerd wordt thuisgestuurd.

Je krijgt dan wel Hallo Maandag als singletje, die Erik ook voorziet van wat tekst.

avatar van johan de witt
E-Clect-Eddy schreef:

Erg fijn nummer

avatar van Gretz
E-Clect-Eddy schreef:

Spinvis - Artis - YouTube

Heerlijk nummer, instant love.

avatar van luigifort
Lekker nummer ja
Gelukkig geen Blijdorp

avatar van 93.9
Artis is ouderwets Spnvis. Jammer van een dierentuin in 020 en geen 'echte' Zoo...

avatar van UnknownPleasure
prachtige eerste twee nummers.

Er komt een gelimiteerde vinyl-versie met mooi artwork in de vorm van een viewmaster met 12 prints die afzonderlijk achter het raam te plaatsen zijn..

avatar van Fathead
O man, ik ben ook echt zwaar onder de indruk van de twee vrijgegeven nummers. Vooral Artis is ongekend mooi met die blazers.

aERodynamIC schreef:

Zojuist besteld, ziet er fantastisch uit!