Marillion - Somewhere Else (2007)

Label: Racket

1. The Other Half (4:24)
  2. See It Like a Baby (4:29)
  3. Thank You, Whoever You Are (4:42)
  4. Most Toys (2:44)
  5. Somewhere Else (7:46)
  6. A Voice from the Past (6:12)
  7. No Such Thing (3:58)
  8. The Wound (7:11)
  9. The Last Century for Man (5:26)
  10. Faith (4:09)
Marbles verdiende na verloop van tijd de volle mep (5*), dus eigenlijk ben ik wel heel erg benieuwd naar dit album.
Duidelijk dat ik deze band verder niet echt volg, want ik had geen idee dat er een nieuw album aan zat te komen.

Sietse
hey tof een nieuw marillion album. ben benieuwd...

avatar van c-moon
Op het optreden in de 013 in Tilburg op 1 mei zal dit album wellicht ook aan bod komen.. we hebben het gelukkig dan enkele weken in huis tegen dan

Ook héél benieuwd naar die nieuw Marillion!!! Als het het niveau van "Marbles" haalt, zelfs als het wat minder dan Marbles - want een meesterwerk - is , zal ik héél tevreden zijn !
CAN T WAIT !!!

avatar van bonothecat
Ik zeg één ding:

avatar van VanDeGriend
Ben ook benieuwd. Jammer dat ze er niet weer zo'n leuke actie aan hebben gekoppeld...of heb ik iets gemist?

edit: pre-order via de site en je ontvangt een dvd-tje met 3 live nummertje van het Marilion weekend

avatar van Snowblood
Een nieuw Marillion album!!!

Ben super benieuwd, want na een mindere periode was Marbles inderdaad een SUPERalbum.

Als deze ongeveer zo goed wordt ben ik al zeer tevreden

Hmm, ik volg ze kennelijk ook niet meer zo, want dit is voor mij ook een (overigens zeer aangename) verassing.

avatar van Kasperbert
Ik ben ook erg benieuwd naar dit nieuwe album Brave en Marbles waren toch ook erg erg goed......

vondeich
Yeah! Een nieuw album.. wat een aangename verassing

avatar van Jason28
Ben zeer benieuwd, ik hoop dat ze het concept van Marbles doorzetten, de rustige nummers komen naar mijn mening toch het beste naar voren van Marillion.

avatar van dynamo d
Wat mij betreft mag er na Marbles toch wel wat meer pit in zoals in de stijl van Forgotten Sons en Fugazi. Een beetje weer terug naar vroeger.

avatar van the viking
Zonder Fish zit dat er echt niet in,helaas

avatar van Kasperbert
Laat die Vis maar gewoon weg , ik vind het zo beter!

avatar van Nakur
MArbles is bij vlagen briljant (Nederland, The Invisible Man) dus ik kijk riekhalzend uit naar deze plaat. Nu nog een nieuwe Kino

avatar van Waldo Jeffers
Nakur schreef:
Nu nog een nieuwe Kino

Laat dat maar zo, dat kunnen we missen als kiespijn

avatar van jeroenheinz
Ga ze zien in 013 dus ben erg benieuwd naar dit album

avatar van vigil
heb een mini sampler in mijn bezit gekregen met hierop stukjes van 6 tracks. Het bekendste nummer hiervan is het rustige doch zeer fraaie "Faith" welke al regelmatig live ten gehore is gebracht. Verder staan er stukjes op van "The Wound"(redelijk stevig maar melodieus), "Thank You, whoever you are"(in de stijl van Marbles), "The other half"(licht rockend), "The last century for man" (weer Marbles achtig, tekstueel beetje simpel zo op t 1ste gehoor) en "Somewhere Else" (neigend naar het moderne geluid van Anoraknophobia).

Let wel dit zijn allemaal korte stukjes dus als ik de gehele tracks te horen krijgt is lijkt het misschien toch weer anders, maar de 1ste indruk is goed te noemen

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
de 1ste indruk is goed te noemen

Dit zou ik graag even willen seconderen.

Casartelli schreef:

Dit zou ik graag even willen seconderen.

Ben je binnengekomen??

avatar van Flipper
vigil schreef:

Torrent nu al te downloaden. Soms heb ik het gevoel dat 'bij wijze van spreken' je albums al kunt downloaden voordat de groep de studio uit is.

Wacht wel even totdat hij er officieel is.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ben je binnengekomen??

Jazeker... soms zit het mee in het leven.

avatar van bonothecat
Ik heb het album (weliswaar in een promo-versie,met wat gebabbel tussendoor over een advanced promo etc. maar wel compleet...) geluisterd. En de eerste indruk is best goed. Het klinkt niet super vernieuwend deze keer, maar wel erg vertrouwd. Ik heb er nog niet een speciaal juweeltje uit kunnen plukken, daarvoor is het nog te vroeg. Uiteindelijk zal dit wel een 4* album worden. Dus geen Marbles en Brave, maar belangrijker zeker geen holidays in eden en This Strange Engine.

avatar van Kasperbert
Ik heb het album net ook voor het eerst gehoord, en kan moeilijk anders dan het met Andre eens zijn. Het haalt niet het niveau van Brave of Marbles, maar het klinkt zo op het eerste gehoor best aardig. Momenteel neig ik naar 3,5*, maar ik denk dat dat nog wel eens met gemak 4* kan worden.

Ook ik heb promo cd "Somewhere Else" beluisterd,niet echt onder de indruk hiervan...AOR oppervlakkigheid.
Met andere woorden,niet avontuurlijk,te licht verteerbare muziek. "Brave" was mijn favoriet plus de eerste cd zonder Mr.Fisch

lol

this strange engine is anders juist een heel vet album van hun.... vind ik dan :$ Maar heb deze nieuwe nog niet gehoord of zo ben wel heel erg benieuwd!!!

symfo schreef:

Misschien moeten we de definitie van AOR even met je doornemen want er is echt niets maar dan ook niets wat er in deze plaat aan bands als: Journey, Reo Speedwagon, Boston, Bad English, John Waite, Jeff Scott Soto, jaren '80 platen van Kansas en Toto doet denken. Moddervette productie (synoniem voor AOR)?? Juist niet... Dus ik ben benieuwd hoe je bij deze conclusie bent gekomen.

Ondanks al je kennis wist je blijbaar niet dat de goede man FISH heet...

avatar van Bush Beast
Ik lees net op Progwereld.org dat ze een gratis toegankelijk concert geven woensdag 2 mei om 14:00 op de markt te Almelo. Laat ik daar nu in de buurt wonen ...

avatar van wouter8
Ik heb hem net gekocht en hij is vet!!!

avatar van Hans Brouwer
Kasperbert schreef:
Laat die Vis maar gewoon weg , ik vind het zo beter!
Jij weet wel beter !!

avatar van snarf349
jammer, lang gewacht op de nieuwe plaat, valt me toch wat tegen. voorlopig 3,5 *