Kendrick Lamar - DAMN. (2017)

Label: Aftermath (II)

bennerd
Cellulord schreef:
Arrie
Mezelf nader verklaren?

Nu maar hopen dat je humor hebt

Met je huiskamergeneuzel.

avatar van Slowgaze
Mensen die haten op rappers die over hun geld en hun gouden kettingen en hun auto's en hun bitches rappen zijn sowieso gewoon jaloers.

avatar van Cellulord
Oei, amai, heb ik hier op lange tenen getrapt.
Chill & Relax zou ik zeggen dan zien julie misschien dat bij mijn eerste berichtje reeds een "KNIPOOGJE" staat.
Verder ga ik hier niet op in.
wens jullie verder nog een leuke dag.

bennerd
Verdorie, ik dacht dat we op grond van humor aan het converseren waren.

avatar van niels94
Volgende keer even een knipoogje toevoegen.

avatar van Johnny Marr
Nog eens geluisterd daarnet en blijft een harde plaat. Voor mij momenteel album van het jaar.

Kinders, lief zijn.

PASSIONFRUIT.

LEUK GEPROBEERD.

avatar van Fathead

Nog steeds gruwelijk onderschat hier.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn...

avatar van vinylbeleving

vinylbeleving schreef:

Zeg dat niet, gemenerik

vinylbeleving schreef:

Ongelovige.

avatar van Appels123
Ik begin muzikaal DNA steeds meer te beschouwen als mijn favoriete Kendrick nummer. Wellicht niet het beste nummer qua tekst, maar jezus die flow.

Op Untitled 02 na dan. Maar dat spreekt voor zich.

avatar van Jessensei

Nog steeds gruwelijk onderschat hier.

Is bij mij ook tot een favoriet uitgegroeid.

lust

avatar van Slowgaze
Vandaag is op deFusie een stuk van me verschenen waarin ik betoog dat Kendrick Lamar in de eerste plaats een christelijke rapper is, en daarna pas een de geëngageerde rapper die iedereen graag in hem ziet (hoi mensen die over To Pimp a Butterfly hebben geschreven). Het christelijke aspect van Lamar onderschatten levert een verkeerd beeld van zijn oeuvre op. Ik besteed in mijn stuk ook uitgebreid aandacht aan DAMN. Lees het essay hier.

Leuk stukje.
FEEL is trouwens mijn fav track.

avatar van Cellulord
Tot mijn verrassing deze middag "HUMBLE" op de Franse radio (France Inter). Dit is de Intellectuele zender met door de dag veel gepraat.
De track van Kendrick was de inleiding voor een programma over sexverslaving

avatar van thgryda
Lust blijft toch mijn favoriet, al is het album over heel de lijn opnieuw ijzersterk.

En zo weten we ook meteen wie je bent

avatar van Ploppesteksel
Slowgaze schreef:
Mooi stuk, Maarten. Er brandt na het lezen nog één vraag op mijn lippen: in het stuk "Halle Berry or Hallelujah, pick your poison" lijkt hij mij namelijk te impliceren dat zowel het wereldse als het religieuze een vorm van poison is. Een rapper die zelf christelijk is zou het religieuze daar toch niet mee in verband brengen? Of interpreteer ik de line volgens jou verkeerd in dat geval?

thgryda schreef:
En zo weten we ook meteen wie je bent

Dat is allang geen geheim meer; ik heb op MusicMeter gelinkt naar stukken waar mijn naam gewoon bij staat (o.a. over Taylor Swift, Aesop Rock en al eens eerder over Kendrick Lamar).

Ploppesteksel schreef:
Mooi stuk, Maarten. Er brandt na het lezen nog één vraag op mijn lippen: in het stuk "Halle Berry or Hallelujah, pick your poison" lijkt hij mij namelijk te impliceren dat zowel het wereldse als het religieuze een vorm van poison is. Een rapper die zelf christelijk is, zou het religieuze daar toch niet mee in verband brengen? Of interpreteer ik de line volgens jou verkeerd in dat geval?

Goed punt. Ik zie dat ik aan het 'pick your poison'-aspect geen aandacht heb besteed in het stuk op deFusie. In een eerder verschenen artikel (Kendrick Lamar is zeg maar echt m'n ding) stip ik die regel aan, waarin ik 'm interpreteer als de noodzaak om een balans te vinden tussen die twee. Radicaal voor Halle Berry of voor Hallelujah kiezen is verkeerd, maar de middenweg maakt zalig.

Boeiend stuk Slowgaze.
Kendrick Lamar wordt op deze manier in een nieuw licht geplaatst. Ik moet het allemaal even goed laten bezinken maar je haalt een aantal goede punten aan.

avatar van Johnny Marr
Heeft deze plaat een te laag gemiddelde? YAH.

avatar van Rudi S
Slowgaze schreef:

Erg goed stuk, mooi om dit onderwijs eens te krijgen.
Ik ga hem toch maar " de naar aarde gezonden geëngageerde rapper" noemen.
Nu good kid nog maar eens luisteren.