Alan Vega - Collision Drive (1981)

Rock / Electronic

7. Magdalena 83 (2:55)
  8. Rebel (2:48)
  9. Viet Vet (12:41)
Gish
Soms gebeurd het dat je een platenzaak inloopt en geconfronteerd wordt met een nummer dat je wegblaast en doet besluiten zo'n album direct aan te schaffen. Het gebeurde mij bij Plato Rotterdam met het nummer Ghost Rider van dit album.
Nog geen minuut spijt van gehad.

avatar van Schizophrenia
Het nummer is alleen origineel van Suicide! Als je Ghostrider geweldig vind moet je maar even het hele eerste album checken. Allemaal de zelfde soort muziek!

avatar van Paalhaas
Die vindt Gish (vreemd genoeg) minder indrukwekkend, gezien de 3/5 die hij daarvoor geeft.

Gish
Deze versie van Ghostrider is, naar mijn bescheiden mening, stukken krachtiger en beter dat op het Suicie album. "Frankie Teardrop" vind ik dan wel weer een klassiek nummer.

avatar van Schizophrenia
Hmm, ik zal deze dan ook maar eens een keertje moeten checken.
Wat is er hier anders dan?

avatar van Paalhaas
Dit is een soort rockabilly-versie. Naar mijn bescheiden mening stukken minder krachtig en goed dan op het Suicide album.

Schizophrenia schreef:
Hmm, ik zal deze dan ook maar eens een keertje moeten checken.
Wat is er hier anders dan?

Probeer hem eens. Maar aangezien Suicide je # 1 is [mooie top 10 overigens] ga je denk ik mee met Teun. Toch, niet geschoten......

avatar van Schizophrenia
Ja precies, ik ben er dan ook zwaar benieuwd naar.
Waar kan je deze halen dan? En is de rest van de cd ook
van hoge kwaliteit?

Die versie van Ghostrider klinkt een beetje als Love Missile F1-11 van Sigue Sigue Sputnik.

Gish

Sigue Sigue Sputnik, Rockabilly ??
ik weet het niet hoor, het moet niet veel gekker worden hier.
Gewoon draaien die plaat met de volumeknop op 9.
En bij the way de rest van het album is erg goed.
Vooral VietVet [geen Rockabilly !!].

Toch hoor je het er duidelijk in terug.

avatar van Reint
SSS was eigenlijk toch ook gewoon elektronische rockabilly?

Ja, volgens mij ook.