U2 - All That You Can't Leave Behind (2000)

3,57

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. Beautiful Day (4:08)
  2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  3. Elevation (3:47)
  4. Walk On (4:56)
  5. Kite (4:26)
  6. In a Little While (3:39)
  7. Wild Honey (3:46)
  8. Peace on Earth (4:48)
  9. When I Look at the World (4:17)
  10. New York (5:30)
  11. Grace (5:30)
  12. The Ground Beneath Her Feet * (3:44)
  13. Summer Rain * (4:06)
  14. Always * (3:46)
  15. Big Girls Are Best * (3:37)
231 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van LucM
geplaatst: 6 februari 2013, 00:48 uur [permalink]
Op All That You Can't Leave Behind klinkt U2 inderdaad rustiger en bezadigder dan de beginperiode, er staan meer ballads. Maar ja, ze worden ook ouder.

avatar van goldendream

geplaatst: 6 februari 2013, 13:41 uur [permalink]
'Elevation' is het lelijke, storende broertje op een anders heel sterk album.

avatar van Saldek
geplaatst: 19 januari 2014, 01:37 uur [permalink]
Het enige dat ik op dit, overigens lekker en fris, album jammer vind is dat Elevation veel milder klinkt dan de single (op TV). In de video hoor je een duidelijk distorted gitaargeluid, terwijl de cd met een Elevation komt met een soort van gesynthed gitaar. Heb ik altijd betreurd. De single vind ik vet, maar op de cd vind ik het suck. De gitaar maakt het verschil, en dat maakt Elevation voor mij idd ook een storend element.

geplaatst: 31 januari 2014, 00:46 uur [permalink]
Veel nummers doen mij denken aan soundtracks van Wim Wenders, rond dezelfde periode werd door U2 ook de soundtrack van The Million Dollar Hotel gemaakt.
Zelf denk ik dat een nummer als Walk On in eerste instantie op die soundtrack zou komen, maar vanwege de hitgevoeligheid op hun studio album is beland.

avatar van Thin Air!
geplaatst: 5 april 2014, 10:24 uur [permalink]
Ook al vind ik bijna al hun CD's 3,5*** , een concert zit er altijd in als ze in Nederland zijn.
Live blijft het gewoon een schitterende band. Ik hoop wel op een normale concertzaal en geen galm Arena. Daar ben ik nou wel klaar mee.

Elevation, Kite & Grace zijn voor mij de meest boeiende nummers van deze plaat.

The Harlequin
geplaatst: 28 mei 2014, 19:52 uur [permalink]
Voor een U2 album best aardig, alsnog blijft het wat mij betreft een enorm overgewaardeerde band die saaie muziek maakt en zo ook deze plaat... gebeurt gewoon niet zoveel in de muziek van deze jongens.

geplaatst: 28 mei 2014, 22:13 uur [permalink]
Deze plaat is inderdaad niet hun meest boeiende en ik vind ook niet meer dat ze nog echt zijn gaan pieken nadien.

Maar de albums voor Zooropa zijn toch echt wel de moeite waard. Een band die vooruit dacht en zich ontwikkelde. Ook qua live peformance.

geplaatst: 18 juli 2014, 14:55 uur [permalink]
U2 is een groep waar ik een beetje moeite mee heb. Muziek moet me boeien en meeslepen, en dat doen de latere albums na Zooropa (grotendeels eens met de vorige user) bij mij niet meer.

Ten eerste houd ik niet altijd zo van de stem van Bono, ten tweede vind ik dit album niet zo mooi van geluid, het komt te nadrukkelijk bij mij binnen. Een album zoals Boy bevalt mij dan weer wel, omdat het mij ruimte laat voor mijn eigen emoties, en die worden door All That You Can't Leave Behind a.h.w. weggeblazen. Zo ervaar ik het.

avatar van kaztor

geplaatst: 3 augustus 2014, 15:10 uur [permalink]
Saldek schreef:
De single vind ik vet, maar op de cd vind ik het suck.
'Suck' als bijvoeglijk naamwoord? 🙁

avatar van Saldek
geplaatst: 13 augustus 2014, 14:12 uur [permalink]
[quote=4598842'Suck' als bijvoeglijk naamwoord? 🙁 [/quote]

Ik weet het, ik weet het......zo fout als het maar kan. Helaas heb ik een gewoonte ontwikkeld waarin suck als bijv. nw. gebruik ipv k** of één of andere vervelende ziekte.
Maar och.....shit happens (en hier wordt een zelfst. nw. verheven tot activiteit/gebeurtenis)
Och.......beetje spelen...

avatar van nlkink
geplaatst: 16 september 2014, 14:44 uur [permalink]
Een goed album. Moeilijk om drie favorieten uit te kiezen. Mooi van begin tot eind terwijl ik van een album als 'The Unforgettable Fire' op de helft vaak moet afhaken.

geplaatst: 28 oktober 2014, 16:09 uur [permalink]
Uitstekend album, met Kite als beste nummer.

geplaatst: 13 oktober 2015, 17:32 uur [permalink]
Beautiful Day is voor mij het nummer van de Olympische zomerspelen van 2000, gehouden in Sydney.
Telkens als Pieter van den Hoogenband en Inge de Bruijn een gouden medaille binnen haalden klonk dit nummer door de luidsprekers.
Deze geweldige prestaties hebben natuurlijk ook een grote rol gespeeld in het behalen van de nummer 1 positie in de Nederlandse muzieklijsten, dit kan bijna niet anders.
Beautiful Day ademt ook iets positiefs uit, en natuurlijk is het een geweldig motiverend nummer voor sporters om nog beter te presteren.
Voor mij is All That You Can't Leave Behind dan ook een optimistisch album geworden.
Het grote gebaar staat meer naar de achtergrond, ik denk dat Bono heeft geprobeerd om zijn ervaringen klein en vooral dicht bij zichzelf te houden.
Deden ze bij Pop nog bijna dwangmatig hun best om verfrissend te klinken, hier lijkt het op een meer natuurlijke manier wel te lukken.
Gewoon weer de bekende popmuziek, zonder de elektronica en overige poespas.
Eigenlijk hun laatste echte cadeautje voor de fans uit de jaren 80.
How to Dismantle an Atomic Bomb ligt uiteraard behoorlijk in het verlengde van deze, maar het spontane was wel een heel stuk naar de achtergrond verdwenen.

buizen
geplaatst: 13 oktober 2015, 18:13 uur [permalink]
Mooie titel, mooie hoes.
Album heeft nog wat luisterbeurten nodig. Sta er in beginsel niet afwijzend tegenover.

avatar van ronald35
geplaatst: 24 december 2015, 19:51 uur [permalink]
Draak van een album hoor....pff kom er niet doorheen. Beautiful Day en New York zijn wel OK

avatar van loneranger
geplaatst: 13 juli 2016, 18:33 uur [permalink]
U2 terug naar de basis na de flirt met dance en techno op 'Pop'. Het levert een prima, in mijn optiek zelfs een van hun beste albums op. Opener 'Beautiful day' klinkt gelijk al ouderwets vertrouwd, 'Kite' is ook een fijne song en is naast 'When you look at the world' en 'New York' een van mijn favorieten. Een bijna over de hele linie sterk album alleen slaapliedje 'Grace' had mogen ontbreken.

avatar van brandos
geplaatst: 20 februari, 15:53 uur [permalink]
nlkinkzegt:
Mee eens. Ik ben wel verrast door toch wel de nodige negatieve kritieken. Ik vond het zelf destijds wel een beetje een terugkeer naar de 'goede oude tijd', waarbij U2 toch ook weer niet ontkende dat ze ouder waren geworden. Ik dacht dat velen het destijds zo beschouwden. Hun geweldige debuut 'Boy' (mijns inziens hun beste) evenaren ze niet maar toch is dit album alleszins oprecht en geinspireerd.

avatar van vielip
geplaatst: 20 februari, 19:00 uur [permalink]
Dat laatste is in mijn ogen nou net het probleem met dit album. Het komt op mij juist té geforceerd oprecht en geïnspireerd over. Alsof ze té krampachtig weer willen klinken zoals ze ooit deden. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het nep en ongeïnspireerd vind! Ik was destijds ook positief verrast toen ik de eerste single Beautiful day op de radio hoorde. Eindelijk weer die typische U2 gitaarsound. Maar vele jaren later vind ik het toch allemaal maar zo zo. Het komt wat mij betreft in de verste verte niet in de buurt van de albums waarnaar ze op dit album zo krampachtig proberen terug te keren.

geplaatst: 20 februari, 22:47 uur [permalink]
Ik ben het met vielip eens.
Dat U2 weer wat basic klinkt, zou het probleem niet moeten zijn.
Maar de band klinkt wat futloos en enig venijn is ver te zoeken.
Er staat best aardig spul op, maar het is het allemaal net niet naar mijn idee.
Kan gebeuren, maar een echte revanche is er nooit gekomen.

avatar van luigifort
geplaatst: 20 februari, 23:53 uur [permalink]
Toen ie uitkwam vond ik m wel aardig..maar ik vind er nu weinig meer aan op n paar songs na. Songs als Beautiful Day (see the bird with the leaf in her mouth after the flood all the colours came out 😴 ) en Walk On (te groots, te pretentieus) kan ik niet meer horen. Maar er staan verder nog wel leuke liedjes op, maar weinig avontuur id. Daarbij vergeleken is Pop nog n meesterwerk.

avatar van devel-hunt
geplaatst: 22 februari, 08:32 uur [permalink]
Back to basic, hun meest organische sinds rattle and hum.
Weg zijn de truckjes en hun vaak krampachtige pogingen om buiten de lijnen te wandelen. Hier staat de muziek weer centraal en het imago niet langer.
Toen deze plaat uitkwam was het voor veel U2 fans een verademing. Begrijpelijk.
Misschien niet hun meest gedurfde plaat, maar qua songmateriaal wel een van hun betere, en daar gaat het uiteindelijk toch om.
Hierna hebben ze nog een hele sterke plaat gemaakt, How to dismantle an atomic bomb. Daarna is het kwakkelen begonnen.
Helaas.