U2 - All That You Can't Leave Behind (2000)

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. Beautiful Day (4:07)
  2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  3. Elevation (3:47)
  4. Walk On (4:56)
  5. Kite (4:26)
  6. In a Little While (3:39)
  7. Wild Honey (3:46)
  8. Peace on Earth (4:48)
  9. When I Look at the World (4:17)
  10. New York (5:30)
  11. Grace (5:31)
  12. The Ground Beneath Her Feet * (3:43)
  13. Levitate * (5:09)
  14. Summer Rain * (4:07)
  15. Stateless * (4:07)
  16. Always * (3:48)
  17. Love You Like Mad * (4:18)
  18. Big Girls Are Best * (3:36)
  19. Don't Take Your Guns to Town * (4:13)
  20. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of [Acoustic] * (3:44)
  21. Flower Child * (4:55)
  22. Elevation [Live from Boston] * (5:09)
  23. Beautiful Day [Live from Boston] * (4:42)
  24. Until the End of the World [Live from Boston] * (5:15)
  25. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of [Live from Boston] * (5:40)
  26. Kite [Live from Boston] * (5:25)
  27. Gone [Live from Boston] * (4:55)
  28. New York [Live from Boston] * (5:50)
  29. I Will Follow [Live from Boston] * (5:09)
  30. Sunday Bloody Sunday [Live from Boston] * (7:07)
  31. In a Little While [Live from Boston] * (6:54)
  32. Desire [Live from Boston] * (3:06)
  33. Stay (Faraway, So Close!) [Live from Boston] * (4:49)
  34. Bad / "40" [Live from Boston] * (6:22)
  35. Where the Streets Have No Name [Live from Boston] * (6:31)
  36. Bullet the Blue Sky [Live from Boston] * (6:18)
  37. With or Without You [Live from Boston] * (5:31)
  38. The Fly [Live from Boston] * (7:55)
  39. Wake Up Dead Man [Live from Boston] * (1:25)
  40. Walk On [Live from Boston] * (6:37)
  41. Elevation [Paul van Dyk Remix] * (7:56)
  42. Elevation [Influx Remix] * (4:03)
  43. New York [Carnegie's Deli Mix] * (7:05)
  44. New York [Superman Kicks Ativan Remix] * (7:31)
  45. Beautiful Day [Quincey & Sonance Remix] * (7:56)
  46. Beautiful Day [The Perfecto Mix] * (7:50)
  47. In a Little While [Nightmares on Wax Remix] * (5:15)
  48. Walk On [Wyclef Jean Remix] * (4:43)
  49. When I Look at the World [Picante Remix] * (5:14)
  50. Elevation [Escalation Mix] * (7:05)
  51. Elevation [Quincey & Sonance Remix] * (6:55)
avatar van 93.9
Goeie l.p
Ja, ik heb 'm nog op vinyl.
Beautiful Day zuigt nu behoorlijk na iets te vaak op de radio gehoord te hebben.

Ook is was na Achtung Baby afgehaakt bij U2 maar dit album boeit me wel weer. Al is het allemaal wat minder spannend dan "toen" maar dat kan ook gewoon aan mij liggen.

Stuck in a moment, Walk on, Kite en In a little while luisteren wel weer erg lekker weg, maar het tweede deel van de CD bevat helaas niet echt hoogtepunten meer. Het bloedt een beetje dood. Als dat nou maar niet tekenend is voor hun carriere.

patrick_p72
Ik vind het ook na bijna 10 jaar weer eens een goed U2 album. Nee het is niet vernieuwend maar muziek hoeft kan volgens mij niet vernieuwend zijn en toch ook prachtig om naar te luisteren zijn. Het is volgens mij het beste album van alle albums na Joshua Tree uitgegeven.

The unforgettable fire, Joushua tree en Under a blood red sky zijn nog steeds veruit de beste 3 U2 albums. Daarna volgt toch zeker deze op een gedeelde 4de plaats met een X aantal andere albums.

avatar van musicboy
Dit album is één van U2's beste, zonder twijfel. 'Achtung Baby' is nog ietsje beter, maar dan alleen omdat elk nummer op die laatstgenoemde heel goed is. Hier zijn er een aantal mindere nummers (8, 10 en 11, en ja hoor, ook 'Elevation' is ferm overroepen), maar toch is dit geen typisch U2-album. Dat wil zeggen: 2 of 3 sterke singles, daarnaast nog ongeveer 2 goede nummers en de rest overbodige vulling om aan een normale tijdsduur van een cd te raken.
En dan over de sterke nummers: die behoren tot het beste van U2 en mogen zich meten met de absolute toppers als 'New Year's Day' en 'The Unforgettable Fire'.

toch wel één van mijn favoriete u2 albums. Het enige minpunt voor mij is elevation. Dat nummer kan me gewoon helemaal niet boeien. Voorderst vind ik het een mooie rustige cd dat me altijd wel kan boeien.

avatar van musicfriek
Ik blijf Walk On een van de leukere nummers vinden van dit album. De rest doet me ook niet zoveel meer. 3*

Bob Cremers
Beautyful Day een mooi nummer.

Ik geef dit album 4 sterren. Dit vooral vanwege New York...geweldig nummer! Een van de beste U2-songs tot nu toe. Verder zijn Kite en Walk on ook heel mooi. Elevation is een lekker rocknummer, kort en krachtig. Toch vind ik dit album een beetje soft overkomen...ik mis soortgelijke nummers als The Fly, Last night on earth en Helter Skelter...maar qua teksten passen die nummers niet op dit album. De teksten zijn allemaal mooi, dus ook dat levert pluspunten op. 4 sterren, maar hoger zal ik er niet voor geven.

Ik vind het wel een goed album van U2, al heb ik te weinig albums van hen beluisterd om het ook te kunnen vergelijken en zo te beoordelen.
Het hoogtepunt vind ik wel "Walk On"met een prachtige melodie, die weet me geen moment te vervelen.
Verder zijn "Elevation", "In A Little While" en "When I Look at the World" ook nog erg goed.

Nu 4*, maar het kan zijn dat het binnenkort minder zal worden.

Nee niet echt een goed album. Hij is zo saai. maar niet saaier dan how to dismantle an atomic bomb. Die brengt je echt in een coma. Of je wenst dat je in een coma zou liggen.

Als alle nummers zo goed zijn als "Walk On" dan koop ik dit album....

Dan moet ik je teleurstellen... niet dat de andere nummers slecht zijn, maar Walk On is de beste van dit album.

Harmen.. schreef:

Ik download m wel.

avatar van Tompie
Louis, jij gaat zomaar af op één mening?

Als je Walk on erg goed vind, dan is de kans groot dat je nog veel andere nummers heel goed zal vinden op deze cd hoor, hier staan geen slechte nummers op

Maar de kwaliteit van Walk On halen ze niet, vind ik

Tompie schreef:
Louis, jij gaat zomaar af op één mening?

Ik heb m gedownload, en ik vind het een heeeeeel goed album, ook al is Walk On naast Elevation wel het beste. Gaat zeker stijgen in mijn top 10.

teutoon
Op het album dat ik hier heb staat de bonustrack niet.
Het album zelf valt ook flink tegen zeg. Het begint vrij sterk met de eerste 4 nummers, maar ai ai ai wat wordt het daarna een saaie bedoening. Nummer 5,7,8,10 hebben nog best aardige momenten maar daar red deze cd het niet mee om een voldoende te scoren.

Zelf ben ik dan ook niet echte een U2 fan. Ben geen fan van de stem van Bono en het gitaarspel van The Edge is vermoeiend. Maargoed het is wel hun sound die wel onderscheidend is en dat heeft ook zn charme.
Wat ik wel denk, is dat als Bono wat duidelijker of meer recht door zee zou zingen dat de zang er weleens beter uit zou komen. Maar of dat bij em past is ook de vraag.

Of het aan de productie ligt weet ik niet, maar een van de redenen waarom ik geen echte U2 liefhebber ben is de wat rauwe sound die hun platen hebben. Maar ook hier weer; dat is dus U2.

Uiteindelijk kom ik op 2.5 *!

avatar van Klumpie
teutoon schreef:

Ik vind ze altijd veel te gelikt, waardoor de ruwe diamantjes veranderen in gladgestreken commerciele troep.

teutoon
Klumpie schreef:

Dat mag. Je hebt wel Dream Theater in je top 10. Dat is ook behoorlijk gelikt, wat niet een minpunt is in mijn ogen.

aardig albumpie hoor! nix mis mee

avatar van meyer
inderdaad mooi albumke maar daar blijft het bij, het eerste deel is het best mooi met hoogtepunt walk on, prachtig nummer.
De rest, het tweede deel is maar matig en boeit niet echt, mooie achtergrondmuziek .

Dit is het eerste album van U2 wat ik heb geluisterd, lang geleden al. Walk on vond ik zo mooi. Nog steeds is het aangename muziek, en ik geef ze 4 sterren omdat ze me hebben helpen ontdekken dat zang weldegelijk een belangrijke factor bij muziek is.

Ik heb dit album al een tijd niet meer geluisterd, ben een beetje uitgekeken op U2 denk ik. Maar denk dat ik m nog wel es ga luisteren, dan weet ik weer waarvoor die in mn top 10 staat (hoop ik).

avatar van Droid
U2 was na Pop het experimenteren blijkbaar zat en dat resulteerde in dit, tja... wat saaie album.
Er is één uitzondering, één nummer die de rest ver overstijgt en dat is "New York". Wat een briljante plaat is dat toch! Eentje die thuishoort in m'n U2 Top-10.

Droid schreef:
U2 was na Pop

New York is redelijk, ik vind die 2e helft een beetje saai, de CD begint heel mooi.

avatar van dynamo d
Elevation, Walk On en bonus track 'The Ground Beneath Her Feet' (op UK release) vind ik topnummers. M.i. een zeer goed U2 album.

avatar van Discoverme
Na een tijdje toch wel weer lekker: Beautiful day was ik even zat, maar is toch wel een sterk nummer. Elevation is ouderwets knallen. Favorieten zijn Walk on en In a little while

"Stuck in A Moment...." vind ik een slecht nummer. Die hadden ze er wel vanaf mogen halen

avatar van sinterklaas
Het is een 'beutiful day' eindelijk hij is er... de nieuwe U2. Stond er in het OOR van oktober 2000.

Inderdaad. Het was opnieuw een leuk album. Ik had beutiful day in 2000 op tmf gezien. Ik vond het een prachtig nummer. Deze moest ik beslist hebben dacht ik... en ja hoor. Een maand later had ik hem was inmiddels al 10.

Leuke nummers als Beutiful day idd. Stuck in the moment vond ik een vrolijk nummer. Die mochten ze er gerust wel in laten hoor

ieder zijn mening

En zo erg is hij nu ook weer niet. Ik ben hem wat meer gaan waarderen.