U2 - All That You Can't Leave Behind (2000)

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. Beautiful Day (4:08)
  2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  3. Elevation (3:47)
  4. Walk On (4:56)
  5. Kite (4:26)
  6. In a Little While (3:39)
  7. Wild Honey (3:46)
  8. Peace on Earth (4:48)
  9. When I Look at the World (4:17)
  10. New York (5:30)
  11. Grace (5:30)
  12. The Ground Beneath Her Feet * (3:44)
  13. Summer Rain * (4:06)
  14. Always * (3:46)
  15. Big Girls Are Best * (3:37)
avatar van freebird
Grace is geweldig, de rest is ver beneden U2-peil......

dit is echt een geweldig album
prachtige nummers zoals: new york, peace on earth en walk on en natuurlijk beautiful day
5 sterren

avatar van FunkStar
Met All That You Can't Leave Behind laten de bandleden van U2 horen dat ze topmusici zijn. De muziekstijlen op All That You Can't Leave Behind variëren nogal, maar het geluid is onmiskenbaar van U2.
U2 is bij het opnemen van deze CD de studio ingegaan met het idee een CD te maken met muziek die gewoon uitstekend klinkt en dat is ze meer dan gelukt!
Het echte U2 geluid komt zeker naar voren bij nummers als 'When I look at the world', 'Kite', 'Walk On' en 'Beautiful Day'. De rest van de nummers is wat rustiger en raken je tot op het bot! 'New York' is eigenlijk de 'Bullet the blue sky' van deze CD. Dit nummer deed mij denken aan 1981 toen de jongens 'October' uitbrachten. Verder is 'Elavation' een echt U2-rock nummer, het openingsnummer van de nieuwe tournee.

DonDijk
FunkStar schreef:

waarom heb ik het idee dat deze tekst niet van jou is?

avatar van dvdschaaf
waarom heb ik het idee dat deze tekst niet van jou is?[/quote]

In 1981 was hij nog niet eens geboren!!!

De eerste 5 nummers zijn de best van deze plaat, daarna zakt het niveau wat. Over het algemeen is dit gewoon een goede cd, met lekkere nummers

Goede plaat, met o.a. Beautiful Day en Elevation als echte rocknummers en Walk On en Stuck In A Moment als topsongs...

Bovendien is New York ook schitterend, een dijk van een nummer.

avatar van johannesA
alleen al voor kite 3,5 sterren. prachtig nummer

De eerste 6 nummers zijn geweldig, met als hoogtepunt Kite. Het is jammer dat Beautiful Day zo ontieglijk vaak op de radio is geweest, daarom zet ik die niet zo vaak meer op. In a Little While is mooi, heeft een prachtige gitaarrif. Kite is geweldig, vooral live (heb een versie gehoord van de Vertigo-tour, met een weergaloze gitaarsolo, maakt het nummer nog veel sterker, aanrader!) Verder is New York fantastisch, heeft echt een geweldige opbouw.
Het enige nummer dat echt minder is is wild honey.

Hij krijgt 4 sterren nu.

djeffibrelich
ik heb moeite met de liedjes grace, new york en vooral peace on earth, vraag me niet waarom

maar met het liedje the ground beneath her feet(mn favo u2 lied) wil ik hier wel een 3,5 voor geven

zonder dat liedje wordt het helaas een 3 voor me

het lijkt erop dat achtung baby voor mij altijd het hoogtepunt zal blijven, maar ik hoop dat de heren van u2
ons nog een keer zullen verassen met een meesterwerk
ik heb er verder geen moeite mee dat ze nog steeds spelen

The Ground Beneath Her Feet is inderdaad helemaal geweldig. Gek dat deze niet op elke versie van t album staat.

Klassieker. Wat mij betreft de beste plaat van een band die zich in de loop der jaren in het rijtje bij The Beatles en de Rolling Stones heeft gevoegd.

avatar van musicboy
Clyde schreef:

Qua bekendheid klopt dat. Maar dat is geen garantie voor kwaliteit. Kijk maar de Stones. Er zijn veel betere bands, maar die missen de populariteit. Dat heeft soms ook wel zijn voordelen.

avatar van rudiger
goed album van u2 , alleen na de eerste 6 nummers begint ie wat te vervelen , beste nummer is kyte

Prachtige plaat, met het beste nummer ooit: beautiful day. En nummers zoals Walk On, In a Little While en New York. Wild Honey en Peace on Earth zijn een stuk minder

EVANSHEWSON
FunkStar schreef:

Kan me erg vinden in je bespreking; Be blij, dan moet ik het hier niet meer doen!
Voor mij krijgt dit klassieke album 4 sterren ****

EVANSHEWSON schreef:

Voor mij krijgt dit klassieke album 4 sterren ****

Je had net als hij ook een stuk van bol.com kunnen pakken
Maar eerlijk gezegd vind ik dat jij met zo'n nick toch wel eens wat meer zou mogen schrijven bij deze albums: aan quoteren, beamen en je aantal sterren hebben we niet zo veel. Ik wil weten wat jouw beleving was en is. Dat lijkt me boeiender dan te schrijven het overal mee eens te zijn. Andere invalshoeken wil ik horen

avatar van cosmic kid
Na de mislukte muzikale experimenten in de jaren 90 met Zooropa en vooral Pop keert U2 aan het begin van dit decennium terug naar een oud, vertrouwd rockgeluid.

In vergelijking met de albums uit de jaren 80 klinkt het geluid minder wijds en ook heeft dit album minder spirituele zeggingskracht dan oa. The Joshua Tree en The unforgettable fire.

Wat overblijft zijn 11 uitstekende rocksongs die ook afzonderlijk beluisterd van elkaar prima overeind blijven. Iets wat niet van alle U2 nummers gezegd worden.

De cd opent met Beautiful day, een fantastische opener: energiek, zonnig. Met dit nummer bewees U2 helemaal terug te zijn en klaar te zijn met alle muzikale electronische experimenten. Beautiful day bezorgde U2 ook de 1e nummer 1 hit in Nederland, ongelooflijk voor een band met zo'n historie.

Na Beautiful Day volgen de andere 3 singles van deze cd: Stuck in a moment you can't get out off, Elevation (de 2e nummer 1 hit) en Walk on.
Stuck in a moment you can't get out off (pffff, wat een titel) stond t/m het refrein als meldtekst op mijn voice-mail. Dit niet tot ieders genoegen overigens

Na Elevation volgt het mooiste nummer van de cd: Walk on. Misschien kwa arrangementen en kwa tekst niet het beste nummer, maar het gitaarspel van The Edge is fantastisch. De combinatie van de zang van Bono en de tekst maakt Walk on 1 van de meest hoopgevende nummers die ik ken.

De 2e helft van de cd is vooral heel degelijk. Geen echte uitschieters naar boven of naar beneden. Een speciale vermelding verdient Kite, wat vooral op de "Live at Slane Castle" DVD indrukwekkend mooi is.
Afsluiter New York kent weer iets van de passionele zeggingskracht van de cd's uit de jaren 80.

Over het geheel genomen speelt U2 met deze cd vooral op zeker. U2 doet dit zonder zichzelf te herhalen en ook wordt het nergens saai. Een uitermate knappe prestatie gezien het al indrukwekkende repetoire van de cd.

De 3 beste nummers:

1. Walk on
2. Kite
3. New York

avatar van Tribal Gathering
De terugkeer naar de "oude" U2 sound. Jammer dat de inspiratie er niet echt was. New York is het enige nummer dat wat mij betreft een klassieke status behoort te krijgen. De rest varieert van goed tot gaap.

Stuck in a Moment You Can't Get Out Of doet zijn titel alle eer aan. Deze single is zo saai dat hij inderdaad eindeloos lijkt te duren. Grace is bijna net zo saai. Vergelijk deze eens met afsluiters als Mothers of the Disappeared en All I Want is You en het kwaliteitsverschil lijkt me duidelijk. Het derde slechte nummer is Peace on Earth. Dit soort zeverige drek lijkt me meer besteed aan Michael Jackson.

Aan de andere kant staan toch wel goede nummers als Beautiful Day (echter te vaak gedraaid), Walk on en Kite. De rest valt onder de noemer wel aardig, wat meteen mijn conclusie m.b.t. dit album is : wel aardig cq 3 sterren.

avatar van rudiger
ja , dit is weer U2 als vanouds , hier staat het geweldige KITE op , wat een bere nummer is dit , hier staat nog veel meer moois op .
4,5 star . hier word ik weer vrolijk van .

Ik vind dit het beste U2 album er staan echt alleen maar goeie nummers op bij hoge uitzondering geef ik 5 sterren

avatar van Groenteboer
Blijft toch het dilemma voor mij met U2. Een aantal briljante nummers (Beautiful Day, Walk On) maar verder een aantal totale baggernummers op een album. Neem een voorbeeld aan Coldplay (excl. X/Y), die hebben een album VOL met juweeltjes...

Ook wel zeer goed te pruimen: Stuck In A Moment, Elevation, Kite, In A Little While. Weet je wat pas bagger is: de laatste vier nummers van A Rush Of Blood To The Head

DonDijk
Groenteboer schreef:

Een aantal briljante nummers (Beautiful Day, Walk On)

Neem een voorbeeld aan Coldplay

, die hebben een album VOL met juweeltjes...

Groenteboer schreef:

Ach ja , als groenteboer zie je op `n gegeven moment het verschil niet meer tussen een ROTTE ( appel-Coldplay ) en `n GEZONDE ( appel - U2 ) .
dat kan je deze Eigenheimer niet kwalijk nemen .

avatar van Casartelli
U2 heeft in het verleden best albums gemaakt waar briljante nummers op zijn minst in de meerderheid waren. Toen gingen ze wat meer met techno experimenteren met wisselende, doch zeker niet onverdeeld slechte resultaten.

En tja, toen wilde men weer iets uit de eerste categorie maken. Men vergat alleen dat men daartoe niet alleen de oude ingrediënten moest hergebruiken, maar ook de oude passie. Dat leverde deze kleurloze miskleun op, met het tragische Stuck In A Moment als akeligste dieptepunt. 1*, met de kanttekening dat een onbekend bandje hier misschien wel een halve ster hoger op gescoord had.

Hoe schatplichtig de latere Coldplay ook aan de vroegere U2 is... deze plaat overklasten ze toch met gemak.

avatar van Hans Brouwer
Casartelli schreef:
Dat had je nou beter niet kunnen zeggen .

avatar van Casartelli
Hans Brouwer schreef:
Dat had je nou beter niet kunnen zeggen .

de waarheid doet soms pijn

Casartelli, je analyse sucks. Passie heeft plaatsgemaakt voor give- it-a-name- beschouwing. Mag het na ruim 20 jaar?
Ik denk dat na 9/11 een nummer als Walk On voor heel veel mensen een hoop heeft betekend. Noem mij een nummer van Coldplay dat hetzelfde heeft betekend?

En begrijp me goed ik vind Coldplay ook een hele goede band.

avatar van ricardo
samen met de heidekrekels zeker hanzie28