U2 - All That You Can't Leave Behind (2000)

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. Beautiful Day (4:08)
  2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  3. Elevation (3:47)
  4. Walk On (4:56)
  5. Kite (4:26)
  6. In a Little While (3:39)
  7. Wild Honey (3:46)
  8. Peace on Earth (4:48)
  9. When I Look at the World (4:17)
  10. New York (5:30)
  11. Grace (5:30)
  12. The Ground Beneath Her Feet * (3:44)
  13. Summer Rain * (4:06)
  14. Always * (3:46)
  15. Big Girls Are Best * (3:37)
avatar van slowhand
ik ben vanaf het begin dat U2 bestaat al fan en ik vind dit gewoon het beste album allertijden dus ook de beste van U2. er staat alemaal goede nummers op.
THE EDGE speelt de sterren van de hemel

avatar van kappeuter
Ik vind dit album net kauwgom waar de lekkere smaak te snel verdwenen is.

avatar van Sjoerd
Helemaal mee eens...

JonnieBrasco
Wisselvallig album, een minder album van U2. Want het is zo wisselvallig; zo ongeïnspireerd en slap als bijvoorbeeld het nummer "Wild Honey" is (alleen de intro van dat nummer al, sjonge wat slecht), zo sterk is het nummer "New York". Dat nummer staat ergens in mijn u2 top-10.

avatar van Chainsaw
@ kappeuter; misschien, maar dan wel zeer smakelijke kaugom ...

Ach.. echt slecht is ie niet, het is ook moeilijk om "originele" muziek te blijven maken, wat verwacht je ook? En dan is shet zo'n gek album nog niet. Wat dacht je van Peace On Earth? Ik vind em geweldig, mooie tekst, aparte muziek, kortom typisch u2!

JonnieBrasco
Sabientje je hebt gelijk. Ik heb mijn stem verhoogd naar 4 sterren. Staan toch wel wat onsterfelijke hits op... Beautiful Day, Elevation en 'mijn' New York. En wat ik eigenlijk ook wel opmerkelijk vind, is dat het gitaar-riffje van "In a Little While" pas in 2000 uitgevonden is! Zo simpel, en zo goed, dat dat niet eerder bedacht is!

Beautiful Day en Kite zijn echt mooie nummers, de rest is minder bijzonder. 3,5*

Oudere U2 is ook erg goed.

avatar van jordybeukeboom
Ik heb deze cd bij de bieb geleend en toen alleen de vier eerste nummers eraf gehaald, die vind ik steengoed. De rest vond ik een beetje slap.

Maar JonnieBrasco maakt me nieuwsgierig naar New York.

JonnieBrasco
En terecht, in dat nummer zit zo'n heerlijke ontlading! En dat heeft vind ik een extra betekenis gekregen na 11-09-2001.

avatar van PsychoBoyJack
kappeuter schreef:
Ik vind dit album net kauwgom waar de lekkere smaak te snel verdwenen is.

Uitstekend verwoord. Er staan een paar prima nummers op, maar ik vind het een te hoog sky radio gehalte hebben

avatar van Tompie
Je KAN niet blijven vernieuwen! Daarvan moet Larry Mullen Jr. de andere bandleden tot zijn grote vreugde hebben overtuigd, stel ik me zo voor. Larry schijnt trouwens de stille leider van U2 te zijn. (Heeft Bono me zelf verteld... lol)
Na een tiental jaar van vernieuwingsdrang keert U2 hier terug naar de pure, niet met dertig lagen samples overgoten popsongs. En die terugkeer is wat mij betreft erg geslaagd. Wat mij betreft na Achtung Baby samen met Joshua Tree hun beste album. Al is Joshua Tree natuurlijk origineler omdat die veel eerder kwam.

avatar van PsychoBoyJack
Tompie schreef:

(Heeft Bono me zelf verteld... lol)

Mag ik hieruit concluderen dat je ze/ hem zelf ontmoet heb?
zo ja, vertel....!

avatar van EmDee
Waar zal die lol op slaan?

Dat Larry de leider/oprichter van de band is, is bij een beetje fan wel bekend volgens mij.

Ik vind de eerste 5 nummers allemaal prachtig. Maar daarna zakt het toch wat in. Peace on Earth en New York zijn nog wel aardig, maar de rest.

Valt me trouwens op dat niemand Stuck In A Moment nog heeft genoemd. Ik vind dat echt een van de mooiste nummers van U2

Ik vond dat zelfs de enige fatsoenlijke single van dit album.

gelukkig maar

Ed
new york is het sterkste nummer op deze cd.

Walk On vind ik een fantastisch nummer, het beste op het album. Verder vind ik de nummers die op single zijn uitgebracht goed, de rest over het algemeen minder. Een minder album, maar nog steeds fantastisch.

avatar van Ruudf
Met ATYCLB ging U2 'Back to basic'. Wat een erg goede keus was na de fenomenale, maar extreme expirimenten van 'achtung baby', 'zooropa' en 'pop'.
Een geweldig album met lekker pop-songs, die niet echt orrigineel zijn, maar daarentegen gewoon lekker, gewoon goed, gewoon, niks mis mee.
Eerste 6 tracks staan als een huis. Persoonlijk vind ik 'in a little while' een geweldig nummer, samen met 'walk on', 'beautiful day' en 'eleavtion' de uitschietters in de eerste helft.
Dan krijg je de laatste 5 tracks, die minder zijn, maar niet slecht.
gelukkig word dit opgetrokken door het fantastische 'new york'.
Al met al een steengoed pop album!

avatar van HiLL
In a Little While
sterk nummer, de rest? Ach...
2.5*

Ik vind dan weer Grace hier het mooiste nummer...met de meeste invloed van producer Daniel Lanois.

Weer terug naar het oude geluid,...........eindelijk.
Een verrassende cd, die toch ook wel een klein beetje vernieuwend is.
Wild honey, en Grace hadden voor mij niet echt gehoeven.

Lekker album...ik vind deze beter dan How to dismantle an atomic bomb. Vooral de eerste 7 liedjes vind ik fantastisch. New york is ook een erg goed nummer. Voor mij een van de beste U2 albums.

4.5*

avatar van avdj
Ik vind er weinig aan. Elevation vind ik wel goed. Beautiful Day vind ik fantastisch beginnen. Voor mijn gevoel had er meer ingezeten. 2,5*

Eindelijk nog eens een pracht van een U2-album na hun overdreven geëxperimenteer. 'Achtung baby' is misschien in zijn geheel sterker, maar dit album bevat enkele van hun allerbeste nummers. Volgens mij is 'een hart onder de riem steken voor mensen die het even niet zien zitten' de rode draad doorheen dit album. Althans mijn drie favoriete nummers beschouw ik zo:
- Beautiful day: een prachtig nummer, zo opwekkend
- Stuck in a moment: troostend, met dat mooie laatste zinnetje: It's just a moment, this time will pass.
-Walk on: fantastisch mooi nummer, laat niet op je kop zitten, leave it behind, what you've got, they can't steal it, they can't even feel it. Ongelooflijk schitterend! Vergeef me de superlatieven.
Daarnaast houd ik ook van 'Kite', 'In a little while' (zo'n teer nummertje), 'Wild honey' en 'When I look at the world'. Na alle commentaren gelezen te hebben, ga ik 'New York' een nieuwe kans geven.
Slechts 2 minpunten:
- Elevation vind ik niet zo goed, terwijl iedereen dat zo goed vindt.
- Hun imago is niet 'back to basics' mee 'teruggeëvolueerd. Raad eens wie op de hoesfoto staat met zonnebril en wie met muts? Zo idioot toch!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaap
Dream555, New York moet je zeker een nieuwe kans geven. Geweldig nummer, vind ik en volgens mij ook vele anderen. Verder is dit ook een van m'n eerste cd's die ik gekocht heb. Het album zelf verder vind ik op wild honey en grace na goed. In a little while is redelijk. Ik zit eigenlijk met het volgende......is dit album sterker dan de nieuwste of juist andersom?

avatar van The Scientist
Ik vind deze zeker sterker dan HTDAAB, deze vind ik op veel momenten wat ingetogener. Vooral de nummers Kite en Stuck in a moment vind ik erg goed. Beide CD's zijn niet fantastisch ofzo, maar ze zijn zeker het aanhoren waard!

Ik kom trouwens van deze CD 2 varianten tegen met een verschillende trackvolgorde. Deze is er een en de ander gaat beautiful day, elevation, walk on, stuck... enz. Weet iemand wat hier precies het verschil in is?

avatar van avdj
Gelduitklopperij: Die-hards gaan dan beide versies kopen.

avatar van Ruudf
"Laat mij maar een naieve hippie zijn, maar ik vind dit gewoon een geweldige plaat!!" ..dacht hij terwijl hij ATYCLB weer eens luisterde.
Save the world, justice will win!!!!