Suede - The Blue Hour (2018)

Label: Warner Bros.

1. As One (4:10)
  2. Wastelands (5:31)
  3. Mistress (3:23)
  4. Beyond the Outskirts (4:06)
  5. Chalk Circles (2:04)
  6. Cold Hands (3:16)
  7. Life Is Golden (3:57)
  8. Roadkill (2:06)
  9. Tides (4:08)
  10. Don't Be Afraid If Nobody Loves You (4:24)
  11. Dead Bird (0:26)
  12. All the Wild Places (3:15)
  13. The Invisibles (4:09)
  14. Flytipping (6:41)

Hell yeah! Kom maar op met dat nieuwe album!

(en dan gok ik erop dat we ook een nieuwe tour tegemoet kunnen zien. Can't wait!)

fijn, weer een nieuwe plaat van deze helden!

Na de laatste 2, zijn de verwachtingen hoog gespannen! Nog even geduld helaas....

avatar van Poeha
Deze staat op 1 van m'n te verwachten lijstje.

avatar van Poles Apart
Brett Anderson licht het album toe. "The Blue Hour" is het laatste deel van een drieluik.

avatar van luigifort
Yesssssss!!!!!

avatar van SirNoodle
Yessssss indeed !!!!
De hoes, de titels, de trailer... alles ademt alweer die heerlijke Suede-sfeer...

avatar van luigifort
De enige relevante band uit die periode eigenlijk nog. De laatste 2 albums zijn meer dan prima!

Brett Anderson raadt deze plaat aan: shame - Songs of Praise (2018)

avatar van thetinderstick
Geweldig, nieuw werk van Suede! Night Thoughts was een onverwacht sterke plaat. Dus zeer benieuwd naar deze.

Ben benieuwd naar deze. Juist night thoughts nog eens gespeeld. Sterk album buiten no tommorow is niet mijn ding.

Geweldig. Suede en bombast... ik hou er zo van!

Als de rest ook zo goed is dan gaat dit een geweldig album worden.

avatar van thetinderstick
The Invisibles, prachtig. Zo hoor ik ze graag. Positief ook dat ze dit kiezen als eerste single ipv bijvoorbeeld iets als Outsiders, dat ook een mooi nummer is, maar wat meer Suede by numbers. Met Invisibles laten ze zien dat ze niet per se het publiek willen pleasen.

avatar van IntoMusic
Ik wilde even de eerste klanken horen van The Invisibles en daarna wachten op het hele album. Dat 'even' werd de hele clip, want het was bijna hypnotiserend. Wat een nummer en wat een krachtige clip! Kan niet wachten op de rest.

Life Is Golden bevalt me ook goed.

avatar van thetinderstick
Life Is Golden is indrukwekkend, beste van de drie nu bekende nummers en wellicht hun beste nummer sinds hun Coming Up dagen. Laat september maar komen!

avatar van Frenz
Veelbelovend, hij is (nog steeds) erg goed bij stem

Hoge verwachtingen van het album (door Night Thoughts vooral)

avatar van Joy4ever

Zeker weten!

avatar van Grecio
thetinderstick schreef:
Flytipping.. weer zo´n heerlijk nummer

Yep... als het hele album zo goed is gaan we nog wat beleven

Mijn pre-order is gisteren vanuit de official store verzonden. Hopen dat die jet uit de UK een beetje doorvliegt! De eerste vier uitgebrachte nummers smaken nu al zó hard naar meer...

avatar van Sgt. Revolver
Ik moet mij nodig eens verdiepen in het recentere werk van Suede. "Life Is Golden" is werkelijk schitterend.

avatar van Aladdin
Da's wel de moeite waard, songmateriaal doet wat mij betreft niet onder voor eerder werk, alleen...tja, hun sound al je niet verrassen. Vorige tour waar Nigh Thoughts integraal werd gespeeld achter een doek waarop de bijbehorende film werd afgespeeld was ook zeer bijzonder.

avatar van jellecomicgek72
thetinderstick schreef:

Geweldig nummer inderdaad!

avatar van Frenz
Bombast met een hoofdletter B, op een manier waar alleen Suede mee wegkomt. Prachtig

Ben benieuwd naar de rest morgen, dat kan haast niet meer fout gaan

avatar van Manfield
Paar uurtjes nog

Alle eerder vrijgegeven nummers bevallen me hier goed.

Manfield schreef:
Paar uurtjes nog

Is al te vinden inmiddels