Mazzy Star - So Tonight That I Might See (1993)

Label: Capitol

1. Fade into You (4:55)
  2. Bells Ring (4:32)
  3. Mary of Silence (6:02)
  4. Five String Serenade (4:25)
  5. Blue Light (5:10)
  6. She's My Baby (4:25)
  7. Unreflected (3:43)
  8. Wasted (5:31)
  9. Into Dust (5:37)
  10. So Tonight That I Might See (7:19)
avatar van WesleyX16
Ik ken Fade Into You van SongPop. Dus ook maar sinds kort. En ik volg het betere muziek ook al jaren.
Ik vind het eigenlijk muziek van deze tijd. Het klinkt zeker niet gedateerd. Mary Of Silence en Wasted zijn ook prachtige nummers.

avatar van T.O.
WesleyX16 schreef:
Ik ken Fade Into You van SongPop.

Haha ik stiekem ook. Hoewel ik wel al van de naam had gehoord.
Blijkbaar was dit ee MTV hit destijds, maar dat heb ik geheel gemist. Leuk zuchtmeisje die Hope.

deric raven
Op Songpop kwam deze inderdaad regelmatig voorbij.

avatar van popstranger
Niet het meesterwerk dat sommigen er in horen maar een degelijke plaat met enkele uitschieters. Helaas ook enkele zwakkere nummers met het laatste nummer en Unreflected als skippers bij uitstek. De rest is goed tot zeer goed.

avatar van philtuper
Tsja popstranger, ieder zijn smaak. Vind Unreflected juist een heel mooi nummer. En wie bepaalt wat er een meesterwerk is en wat niet? Voor mij persoonlijk is het een juweel van een album, zonder een enkel skipnummer. Fade Into You, Bells Ring, Blue Light, Into Dust en uiteraard Unreflected!

avatar van philtuper
[quote]ElMeroMero schreef:
Nog nooit een plaat gehoord met zoveel supersterke en ronduit zwakke momenten als deze. Ware het niet voor koppijnnummers als Bells Ring, Wasted en het titelnummer, en de soms nietszeggende teksten, dan had deze plaat met zekerheid op nr. 1 in mijn top-tien gestaan.
/quote]

Koppijnnummers?! Raar verhaal...

Er staan een paar juweeltjes op, misschien voor iedereen een ander. Doet ook bij vlagen denken aan Velvet Undergound. Patti Smith en PJ Harvey.

avatar van musiquefrique
Liefhebbers van Mazzy Star, check eens Sophie Zelmani, de Zweedse evenknie (geen copycat) van Hope Sandoval. Sing and dance is een goede instapper. Njuta av det.

musiquefrique schreef:

Nej tack, du vi föredrar Amanda Bergman - Docks (2016)

En Sophie Zelmani doet trouwens meer denken aan Lisa Ekdahl - Pärlor Av Glas (2006) of Stina Nordenstam - And She Closed Her Eyes (1994) en dat laatste lijkt me compliment genoeg. Hope Sandoval is S-klasse.

Ik hoorde net als een aantal anderen Into Dust bij House. Een aflevering die redelijk emotioneel was en Into Dust was op het meest dramatische moment een niet te vergeten begeleider. Nieuwsgierig hierdoor geworden de cd aangeschaft. Into Dust blijft voor mij het hoogtepunt, wat een prachtig nummer. Ook zonder de House beelden. Ook de rest van het album is zeer goed te beluisteren. Soms psychedelisch, van allerlei elementen hoor je terug. Zelf hoor ik geen echte zwakke nummers, niet alles is even sterk, maar dat kan ook niet.
Ik ben zeker van plan de eerder genoemde vergelijkbare zangeressen te beluisteren.

Teacher schreef:

Zou zeker ook even winkelen bij Massive Attack Massive Attack - Heligoland (2010) - Paradise Circus en vervolgens savonslaat ook even YouTuben - Massive Attack vs Burial - Paradise Circus - YouTube

Zal het zeker doen ben geen kenner van Masive Attacks, dat is totaal langs me heen gegaan. Dus nog te ontdekken.