Interpol - Marauder (2018)

Label: Matador

1. If You Really Love Nothing (4:25)
  2. The Rover (3:37)
  3. Complications (3:54)
  4. Flight of Fancy (3:51)
  5. Stay in Touch (4:53)
  6. Interlude 1 (1:01)
  7. Mountain Child (3:08)
  8. Nysmaw (3:16)
  9. Surveillance (4:13)
  10. Number 10 (3:12)
  11. Party's Over (3:39)
  12. Interlude 2 (1:03)
  13. It Probably Matters (4:07)
Niets mis met de productie, ik vindt het juist erg fijn. Past idd perfect op deze plaat.

Er is iets aan de hand, maar het kan aan mij liggen. Ik krijg maar geen goesting in de nieuwe plaat terwijl die al een maand oud is. Zonet voor het eerst geprobeerd maar eerder als verplicht nummer. Misschien is dat een verkeerde houding en probeer ik nog eens, dan wel door koptelefoon.

Anyway, met El Pintor was ik ook pas..vorige maand echt mee. Die vond ik destijds ook al hun slechtste, maar daar kom ik volledig op terug. Prachtig warme productie. Opeens raakte die me hard. En dan krijg je dit, zowat het tegenovergestelde. Het is kwestie van mijn smaak ook wellicht, maar ik hou van warmte, subtiliteiten, "lucht" in de muziek.

Niet dat ik iets heb tegen een ruwere punky plaat, maar ik mis toch vooral goeie nummers. Het Interpol-verhaal lijkt op voor mij. Dat terwijl ze 5 albums naéén een absolute topband waren. Ik ken er weinig die 5 platen na elkaar presteren immers..En dan staat, oh ironie, net deze al een hele maand op kop in de rotatielijst. Bloedarmoede? Vertel mij wat de echt memorabele tijdloze songs hier op zijn, want ik zie ze niet.

avatar van ni slecht
gerre schreef:

Je zegt het zelf, het kan nog komen. Zeker bij een band als Interpol is dat al heel vaak gebleken. Anderzijds, het is wel héél erg anders dan de vorige vijf platen, toch zeker naar Interpol-normen, dus dan valt het wel te begrijpen dat niet iedereen mee is.

Bijzonder dat je vraagt naar 'memorabele tijdloze songs' op deze plaat, want toen stelde ik mij de vraag of ze überhaupt ook maar één dergelijk nummer gemaakt hebben? Ik vind van niet, luistert er iemand naar losse songs van Interpol? Anyway, het nummer op deze plaat dat dichtst bij die definitie komt is ongetwijfeld 'If you really love nothing', wat een opener zeg! (En daar ben ik ook nog maar sinds kort uit, typisch Interpol..)

avatar van Grecio
ni slecht schreef:

C'mere

Wat het album betreft, is even wennen, maar uiteindelijk een prima plaat geworden.

avatar van Slowgaze
ni slecht schreef:

Wat dacht je van 'Slow Hands' en 'Obstacle 1'?

avatar van ni slecht
Slowgaze schreef:

Wat dacht je van 'Slow Hands' en 'Obstacle 1'?

Die voorbeelden gaan zeker die richting uit, maar ik vind ze nog altijd beter tot hun recht komen in het breder geheel. Ik wil maar zeggen, Interpol maakt geen 'let it happen' of 'Electric Feel' , nummers waarbij al de rest bijna gaat verbleken. 'Evil' komt dan misschien nog het dichtst, maar staat dan ook weer op een verdomd goede plaat.

Je zal wel nummers kunnen onderscheiden, maar dat gaat mij bij deze band toch niet al te makkelijk af.

"Slow Hands" en "Evil" waren hun hits destijds, maar komaan..er zijn songs van een (veel) hoger niveau nog, alleen al op die plaat. Natuurlijk bijna alles van het legendarische debuut. Maar destijds ook zot van "Pioneer To The Falls" en van de opvolger "Lights" en van de vorige zijn "My Desire" en "All The Rage Back Home" singles die me veel meer raken dan de huidige. "The Rover" is gewoon leuk.. En dan noem ik nog enkel de singles. Het is een paar jaar geleden dat ik de tweede tot vierde plaat beluisterd heb dus dat zou ik nog eens opnieuw moeten checken

Maar bon, de nieuwe..geen idee wanneer ik nog een poging ga doen. Komt die er wel? Ook ik snap de opmerkingen over productie precies wel. Het kan in ieder geval nog heel lang duren..naar Vorst ga ik normaal toch al niet deze keer. Vaak luister ik graag platen in functie van een concert ook dat ik ga zien. Momenteel in de ban van die topper van Low.