The Rolling Stones - Get Yer Ya-Ya's Out! (1970)

Alternatieve titel: The Rolling Stones in Concert

Label: Decca

1. Jumpin' Jack Flash (4:02)
  2. Carol (3:45)
  3. Stray Cat Blues (3:48)
  4. Love in Vain (5:15)
  5. Midnight Rambler (9:10)
  6. Sympathy for the Devil (6:40)
  7. Live with Me (3:06)
  8. Little Queenie (4:31)
  9. Honky Tonk Women (3:28)
  10. Street Fighting Man (4:07)
  11. Prodigal Son * (4:04)
  12. You Gotta Move * (2:19)
  13. Under My Thumb * (3:38)
  14. I'm Free * (2:48)
  15. (I Can't Get No) Satisfaction * (5:39)
avatar van avdj
Beste liveplaat die ik ken.

avatar van gemaster
Eigenlijk zou ik deze wel moeten hebben, maar omdat Sticky Fingers en Exile mijn favo Stones' platen zijn vind ik het nogal jammer dat er (logischerwijs) nog geen nummers van die albums op dit live-album staan.

Overigens gaat mijn stem voor het beste live album naar Made In Japan van Deep Purple.

avatar van HiLL
gemaster schreef:

Ik vind die Made in Japan eigenlijk maar een saaie plaat weet je dat. Ik weet niet zo goed wat ik de beste live plaat vind. Ben er niet zo weg van, live cd's. Al is Alchemy Live van Dire Straits wel erg goed.

avatar van avdj
Made In Japan vind ik goed live gespeeld, maar de muziek van de Stones waardeer ik meer waardoor ik deze plaat eigenlijk automatisch het beste live-album ooit vind.

Weet iemand hoelang dit album duurt?

50 minuten ongeveer.

oh, dat valt wel mee. lekker compact, geen overbodige fratsen daar houd ik wel van.

avatar van avdj
Inderdaad zonder overbodige fratsen. In principe is het gewoon `Beggar´s Banquet´ en ´Let it Bleed´ samen maar dan live.

Zelfs die twee platen heb ik nog nooit gehoord, ik moet maar eens gaan beginnen.

avatar van avdj
Dat moet je zeker doen! Aanraders
Ken je wel "Sticky Fingers" en "Exile on Main St." ?

Ja, de namen komen me wel bekend voor.
Die albums staan ook altijd hoog in top 100 lijsten van beste platen, dus ik moet zeker maar eens op zoek gaan.
Maar wat is het beste album om als leek mee te beginnen?

avatar van avdj
Pff....ik denk dan toch Sticky Fingers. Eigenlijk Beggar's Banquet maar die is drie keer duurder

Ja, ik denk dat ik er volgende week gewoon 1 ga lenen bij de bieb. Dan neem ik wel Sticky Fingers eerst.

avatar van Backdrifter
HiLL schreef:
Ik vind die Made in Japan eigenlijk maar een saaie plaat weet je dat

Waar slaat dat op??? Het is algemeen bekend volgens statuten dat Made in japan de beste Live plaat allertijde is en de versies van Highway Star, Child In Time en Smoke On The Water zijn toch gewoon bovennatuurlijk goed gespeeld ofniet? Nouja.... Made In Japan ruless

Alhoewel dit een heerlijk (misschien ook wel mn favoriete) Stones plaatje is, absoluut geweldige versies van Jumping Jack Flash, Sympathy for the Devil en Midnight rambler... Tijdloos album....

nicolas
discussie over dit album bij how the west was won van led zeppelin. goed album dit hier??

avatar van the viking
Fantastisch album,alleen is het audio geluid niet denderend maar met pareltjes als Stray Cat Blues,Sympathy for the devil,Jumpin Jack Flash en de smaragd onder de diamanten :
Midnight Rambler is hun dat vergeven !

natuurlijk 5*

avatar van avdj
Ik weet niet welke pers jij van het album heb the viking? De remastered editie van 2002 klinkt namelijk erg goed!

avatar van Thunderball
Dit is waarschijnlijk gewoon de beste officiele live cd van de Stones (hoewel mijn voorkeur wat deze tour betreft toch uit gaat naar de bootleg Liver than you'll ever be, die is net nog iets beter en compleet qua setlist!).

Hoewel ook bij dit album ze niet de verleiding hebben kunnen weerstaan om er in de studio aan te sleutelen, valt het niet echt op en is het nog niet zo duidelijk en storend aanwezig als bij de latere livealbums.

Hier staan de definitieve live versies op van Midnight Rambler (die het origineel doet verbleken), Love in vain en Stray cat blues!

4,5 ster!

Volgens Boudewijn Buch is dit de beste live cd van de Rolling Stones

avatar van Thunderball
Wat de officielen betreft wel ja, maar wanneer je de bootlegs er bij haalt kan ik zo twintig mooieren opnoemen.

avatar van Jeroen enzo
Doe maar dan.

ja, daaaag!

zie Rarities cd.

avatar van freebird
Wow, wat 'n liveplaat en wat 'n sfeer ademttie uit....
deze lp ontdekte ik in ik denk 1971 (door de single Little Queenie/Love in Vain)

1 vd beste live-platen ooit.....
de Stones op hun best

'n dikke 5

zeg freebird heb je geen top 10 ?

ja bij mij dezelfde ontdekking: via de single inderdaad ..

prima live album, hoewel ik midnight rambler niet vind passen bij de rest van de nummers (te langdradig)

Ondanks alles. Het album met de beste gitarist die de Stones ooit hebben gehad (Mick Taylor). Luister maar naar de latere opnames van deze band. Met Mick was "Black & Blue" nog veel beter geweest. Zo zie je maar weer dat de John Mayall "school" altijd overwint.

avatar van gijs van e.
Gewoon De beste Stones live-plaat. Geen twijfel mogelijk. De andere drie officiele kunnen hier niet aan tippen.

avatar van freebird
marcello schreef:
zeg freebird heb je geen top 10 ?

nee zou niet weten wie ik hierin zou moeten zetten, ik heb er honderden die ik in 'n top10 zou willen proppen

misschien 'n genre-top10, bv:

1 voor metal
1 voor blues
1 voor rock
1 voor soul
1 voor .............

ja mijn smaak is nogal breed.

enne ... Midnight Rambler saai ??? om de dooie dood nie.....

gijs van e. schreef:

De andere zes ("Stripped" niet meegeteld), hoor!

EVANSHEWSON
Als kanshebber op "beste Stones liveplaat" doet deze het dus zéér goed. Ik ben overtuigd door de lange live versie van Midnight Rambler (schandelijk over het hoofd gezien op de rommelig samengestelde 40 licks) en ook van Sympathy For The Devil, twee van hun allersterkste songs uit die periode !
Maar "Stripped" is in hun latere carrière toch ook een sfeervol live-album, jongens !

avatar van korenbloem
een heel erg mooi live album,. Als stones "fan" een must have, De versie van sympathie for the devil is een uiterste sterke uitvoering.

Maar aller beste live plaat, dat is er maar één:

Live at the appolo van james brown.

maar niet te min deze 4,5 sterren