The Rolling Stones - Get Yer Ya-Ya's Out! (1970)

Alternatieve titel: The Rolling Stones in Concert

Label: Decca

1. Jumpin' Jack Flash (4:02)
  2. Carol (3:45)
  3. Stray Cat Blues (3:48)
  4. Love in Vain (5:15)
  5. Midnight Rambler (9:10)
  6. Sympathy for the Devil (6:40)
  7. Live with Me (3:06)
  8. Little Queenie (4:31)
  9. Honky Tonk Women (3:28)
  10. Street Fighting Man (4:07)
  11. Prodigal Son * (4:04)
  12. You Gotta Move * (2:19)
  13. Under My Thumb * (3:38)
  14. I'm Free * (2:48)
  15. (I Can't Get No) Satisfaction * (5:39)
avatar van Oldfart
Graatmeter? Ik heb liever een filet, zonder die graatjes.

avatar van ricardo
Hij bedoelt zeker een stuk gereedschap waar je de de graten van een vis mee kunt meten. Kan belangrijk zijn voor de visafslag misschien .

Hmm, Nederlands is niet mijn eerste taal, graatmeter? Is graadmeter wel goed? Het is toch een bestaand woord?

bikkel
behroez schreef:

Graadmeter is bestaand.

MICKJES
The rolling Stones hebbenn de gave om van een eigen nummer er live een heel ander nummer van te maken en dat ook nog eens goed te doen dat bewijst deze plaat en nog steeds doen ze het.
Deze plaat is een van de beste liveplaten ever en de beste die ik in bezit heb

avatar van Fairy Feller
Voor mij de beste Stones live plaat, met absoluut hoogtepunt Midnight Rambler...en met Mick Taylor.

stuart
Fairy Feller schreef:

Vroeger had ik hem op origineel cassettebandje.Helemaal kapotgedraaid. Gelukkig nu op CD.
Prachtig met natuurlijk Mick Taylor, die hadden ze nooit weg mogen laten gaan.
Ook die heerlijke Chuck Berry covers. Keith op z'n best. Super Muziek.

Taylor laat inderdaad van zich horen op dit album. En natuurlijk de albums die er met hem aan zaten te komen.
Dit zijn echt The Stones op hun best. Gewoon puur zonder opsmuk.
Dreigend , gemeen , en rauw.
Dit was de beste Stonesformatie. Respect voor Ron Wood overigens , want hij zit er ook al weer een jaartje of 33 bij , maar de magie met Taylor werd nooit meer overtoffen.

avatar van James Douglas
Tot groot ongenoegen van mijn moeder liet ik gisteren deze op vinyl door de woonkamer schreeuwen met de enige volumestand die bij dit rauwe geweld sluit, hard . Leuk hé, dat de kinderen tussen Kerst en Oud & Nieuw weer even thuis zijn? Ik genoot in ieder geval met volle teugen. Heerlijke songkeuze en het swingt allemaal als het achterwerk van Shakira. Midnight Rambler is en blijft fantastisch.

Pieter Paal
Dit zou eigenlijk het laatste Stones-album voor Decca zijn, maar dit label ging door met allerlei compilaties uitbrengen.
Net voordat 'Sticky fingers' op hun eigen label uitkwam, bracht Decca 'Stone age' uit. Een verzameling al eerder verschenen single en e.p.-tracks en nummers die alleen op Amerikaanse albums stonden, waardoor het voor de fan toch interessant was. Hier haalde deze compilatie de 19e plaats en stond er 11 weken in.

Uit het boek 'De Rolling Stones' van Tony Sanchez:
Mick Jagger was woedend dat hij op eigen kosten in alle Britse muziekbladen een zwart omrande advertentie van een volle bladzijde liet opnemen met de volgende inhoud:
'Kijk uit. Boodschap van de Rolling Stones inzake 'Stone age'. Wij wisten niet dat deze plaat zou worden uitgebracht. Hij is naar onze mening beneden het peil dat wij proberen op te houden, zowel wat de keuze van het materiaal als wat het hoesontwerp betreft. Alle Stones ondertekenden de advertentie.

kant 1:

3. If you need me
4. The last time
5. Blue turns to grey
6. Around and around

Ik ken dat boek van Tony Sanchez . Hij was huisfotograaf van de groep en een poosje persoonlijk assistent van Keith .
Echt een heel hilarisch boek met prachtige verhalen en anekdotes .
Tot 1976 was ie bij de band betrokken , maar neigde er aan onder door te gaan . Tijdens een concert van de groep in ''76'' besloot ie dat het genoeg geweest was , hij liep naar buiten en dat was tevens het abrupte einde van zijn samenwerking met de Stones .

avatar van levenvergeten
bikkel2 schreef:

Heb ik ook in de kast staan, naast dat super-boek van Bill Wyman, Rolling with the Stones. Beiden erg leuk

mefyfrancky
HET BESTE LIVE ALBUM ALLERTIJDEN VAN DE STONES ! ! !

"Jumpin' Jack Flash", "Carol", "Love in Vain", "Midnight Rambler", "Little Queenie", "Honky Tonk Women", "Street Fighting Man" en vooral "Sympathy for the Devi" zijn de echte uitschieters !

avatar van Madjack71
Leuke hoes, gave live plaat en ach ja ik moest nog geboren worden, maar live had ik nog voldoende tijd om ze te gaan zien en ws. mijn kinderen van 2,5 en 1 ook.
Deze heb ik op lp en zet die zo nu en dan nog eens op.
Street fighting man, Midnight Rambler zijn mijn favorieten, maar de rest mag er ook zijn.

avatar van joko16
Fantastisch live album met heel gave versies van studionummers

avatar van ricardo
Dit live album heb ik voornamelijk gekocht voor de live versie van Midnight Rambler, die hierop gewoon geweldig is, en superieur is aan de studio versie.

De live versies van the Rolling Stones zijn vaak nog beter dan de studio versies, met fraaie arrangementen eraan toegevoegd, extra solo's en de eerlijke rauwe pure sound van the Stones. Op Get Yer Ya-Ya's Out! is dat erg goed te horen. Ze spelen ook nog eens een geweldige set met daarop ook een aantal van hun beste (live) nummers.

Kortom: beter krijg je ze niet.
5,0* (gemiddelde hier omhoog naar een verbluffende 4,24 sterren).

avatar van IntoMusic
Zoals in de discussie van de Stones al door Elvis is aangegeven, komt in november dit album als 3cd+1dvd deluxe box en als 3cd+3lp+1dvd super deluxe box uit.
Zie bijvoorbeeld: Amazon deluxe en Amazon super deluxe

beaster1256
yup speciale editie's voor the 40 th anniversary

mijn topper : little queenie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

die intro alleen al !

avatar van ricardo
Best Stones live plaat ever vind ik.

Hoogtepunt voor mij Midnight Rambler.

avatar van marco straaten
Beste live plaat ooit gemaakt !!

avatar van IntoMusic
Zojuist toch de deluxe-versie bij Amazon besteld voor 37 euro's. Apart is de 3e cd uit de deluxebox: bevat 5 tracks van BB King en 7 van Tina Turner. Stones spelen hier niet op mee, maar zij waren de opening act van hun concert. Gelukkig bevat dit extra schijfje wel de originele liveperformance en is dit echt het complete overzicht van Get yer...

Ben ook benieuwd naar de 2e disc en het boekwerk. Smullen voor de kerst

Nu dus binnenkort met (I can get no) Satisfaction eindelijk op Get Yer ya-ya's Out. Helaas weet ik niet hoe je een link naast een nummer zet maar om een geweldige 60er jaren Stones live uitvoering (om alvast in de stemming te komen) van Satisfaction te zien en te horen klik je op de volgende link

YouTube - The Rolling Stones-Satisfaction

avatar van IntoMusic
Deze link gebruiken bij dit album wordt sowieso niet goedgekeurd, omdat het van een ander concert is. Maar wel een zeer leuke uitvoering.

avatar van IntoMusic
Wauw, zojuist de uitermate gave box binnen gekregen en alleen al voor de doos met hardcover boek is het al de moeite waard. Bewaar dit lekkers voor het weekend...

avatar van De Ulk
Ik heb de box ook binnen. Geweldig, 3 LP's, 3 cd's, DVD en mooi boekwerk! Top!

avatar van Thunderball
De Ulk schreef:
Ik heb de box ook binnen. Geweldig, 3 LP's, 3 cd's, DVD en mooi boekwerk! Top!

Idd DAT is de versie die je moet hebben!

De extra nr's klinken alsof ze pas geleden zijn op genomen. Vooral Under my thumb klinkt erg sterk.

Toch had ik liever gehad dat ze de extra nr's aan de bestaande plaat hadden toe gevoegd ipv op een extra schijfje.

Verder zijn de foto's die in het boekje staan allen uit het pas verschenen boek Let it bleed gehaald, wat iedere rechtgeaarde fan net had aangeschaft. Beetje jammer.

Thunderball schreef:

Inderdaad, iets dat ik nooit zal begrijpen dat uitgevers bij (de)luxe versies, extra nummers op een apart schijfje zetten. Hoezo milieubewust

Wat ik ook opvallend goed vind, is het schijfje met de live-optredens van Ike & Tina en de bluesman BB King. Geweldig!

avatar van Thunderball
Idd, eerlijk gezegd dacht ik van te voren:
wat moet ik met die opvulmuziek, maar het is bijna nog beter dan het optreden van de Stones!
Ook de dvd is een leuke aanwinst, meer nog als aanvulling op de Gimme Shelter film. Mooi om die beelden nu ook te hebben.
Ik kan niet anders zeggen, dan dat dit toch wel een hele mooie box is, waar we terecht jarenlang op gehoopt hadden en nu is die wens nog uit gekomen ook.
Wonderen bestaan dus nog......