The Rolling Stones - Get Yer Ya-Ya's Out! (1970)

Alternatieve titel: The Rolling Stones in Concert

Label: Decca

1. Jumpin' Jack Flash (4:02)
  2. Carol (3:45)
  3. Stray Cat Blues (3:48)
  4. Love in Vain (5:15)
  5. Midnight Rambler (9:10)
  6. Sympathy for the Devil (6:40)
  7. Live with Me (3:06)
  8. Little Queenie (4:31)
  9. Honky Tonk Women (3:28)
  10. Street Fighting Man (4:07)
  11. Prodigal Son * (4:04)
  12. You Gotta Move * (2:19)
  13. Under My Thumb * (3:38)
  14. I'm Free * (2:48)
  15. (I Can't Get No) Satisfaction * (5:39)
Rizz
Over Little Queenie, slaat Charlie Watts nou tegen het ritme in bij het intro en herstelt hij zich dan als Mick begint te zingen?

avatar van Tupelo
Zo hoort een live album te zijn. Dat alles net even ruiger en sprankelender klinkt dan op de studioplaat. Dit album is geweldig - werkelijk alles klopt.

avatar van captain scarlet
Heb deze vandaag op de rommelmarkt op vinyl gevonden (originele Duitse persing uit 1970 met rood Decca-label) en na lange tijd weer eens gedraaid. Tja , wat blijft dit 'n waanzinnig goed live-album.
De Stones op hun absolute hoogtepunt.

avatar van frolunda
Prima live album met de Rolling stones in absolute topvorm.Vooral hun Blues kant komt hier uitstekend naar voren.Prachtige hoes ook.........

avatar van vielip
Met dat laatste ben ik het totaal niet eens. Ik vind dit één van de lelijkste hoezen ooit! Gelukkig is het muzikaal allemaal dik in orde

avatar van teus
HaHa wss vind ik deze hoes ook Top!

avatar van spinout
De meeste vocalen van Jagger en Richards zijn later heropgenomen. De gitaarpartij van Taylor op Little Queenie is vervangen door die van Richards. Maar goed, op nagenoeg elke live plaat is achteraf aan gesleuteld.

avatar van lennon
Mooie live compilatie uit een mooie periode van deze band. Sympathy for the Devil wordt zelfs een beetje funky gespeeld!

Leuke plaat voor de collectie!

avatar van reptile71
Als je dan toch een live album van The Stones wil, dan is dit wel degene die je moet hebben. Zo lekker ongepolijst en rauw klinkt dit. The Rolling Stones op hun best.

kuifenco
Mick T. & The Stones, onverslaanbare combi. Over de hoes: zo vrolijk heb ik de stoïcijns meppende Charlie nooit (meer) gezien. Wat een plaat! Mijn absolute Stonesfavoriet. Daarna volgde nog wat aardig studiowerk.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik denk dat The Rolling Stones in weinig betere vorm hebben verkeerd dan tijdens deze live-opname. Mick Jagger is spot-on en loepzuiver. Het gespeelde repertoire voert de luisteraar van funk (Sympathy for the Devil), naar blues (Stray Cat Blues en Midnight Rambler) naar recht-toe-rechtaan rock 'n roll van hun eerste album (Carol). Het geeft aan hoe ontzettend muzikaal ontwikkeld de band is.

Ook nog een speciale shout-out voor de mensen die de remaster in het kader van het 40-jarig bestaan van deze plaat hebben gemaakt. Het geluid is schitterend. De gitaarsolo's van Richards tijdens Sympathy for the Devil komen zeer goed tot zijn recht.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
spinout schreef:
De meeste vocalen van Jagger en Richards zijn later heropgenomen.

Seriously . Dat neemt wel een stukje van de magie weg.

Deze versie van Sympathy For The Devil vind ik werkelijk legendarisch. Lekker haast funky tempo met fenomenale gitaren en solo's van Keith.

avatar van RebelINS
Ik kan er naast zitten hoor maar zijn een deel van de gitaar soli op dat nummer niet van de hand van Taylor?

Lichtelijk tegenvallende liveplaat van de Stones, vooral als je de openings acts van BB King en Ike & Tina Turner (van de deluxe editie) ernaast legt; zouden de Stones nou zelf ook het gevoel hebben gehad dat ze door hun eigen voorprogramma werden weggespeeld?

avatar van HansVon
Je maakt een grapje zeker ? ?
Stones waren op hun best en dat wisten ze zelf ook wel volgens mij. Super live plaat wmb.
Alleen al Sympathy for The Devil en Midnight Rambler luister ik voornamelijk van dit album. Subliem.

avatar van Davidus
Donker, duister, goeie tegenhanger van de "all you need is love" beweging

avatar van AOVV
Goeie live-plaat van de Stones, bestaande uit opnames van eind 1969 in New York en Baltimore, al geldt dat laatste enkel voor Love in Vain. De hoes trekt de aandacht en vind ik best tof; grappig is het beeld zeker, en er straalt ook wel een zekere levenslust uit.

Dat kan je over de songs ook wel zeggen. Veel bezieling, en zo net voor het uitkomen van Let It Bleed horen we een band in topvorm. De - toen nog - jonge Britse snaken gooiden hun mix van blues, funk en rock 'n roll met veel enthousiasme de wijde wereld in. De compilatie is van begin tot eind erg goed en strak, met de uitgerokken versie van Midnight Rambler en het daaropvolgende prijsnummer Sympathy for the Devil als middel- en hoogtepunt.

4,5 sterren

avatar van jorro
Een van de betere live albums. Het is een en al energie die het uitstraalt en blijft nergens tussen de lijntjes van de studioopnamen. Ik heb destijds wel Love Yoy Live uit 1977 in bezit gehad, maar deze is een stukje fijner. Favoriet is Symphatie for the Devil. Is sowieso een van de fraaiste Stones nummers.
Op 23 in de 100 Greatest Albums of 1970, maar slechts op 50 in de Best Ever Albums over dat jaar.

avatar van Hans Brouwer
De man op de cover van dit album, Charlie Watts, is vandaag op 80 jarige leeftijd in London overleden... Vanavond "Get Yer Ya-Ya's Out!" maar weer eens draaien.

weer een grootheid verloren.

west schreef:
Deze versie van Sympathy For The Devil vind ik werkelijk legendarisch. ..

Helemaal met je eens, voor mij de ultieme versie!

Kalamitsi
west schreef:

Kijk eens aan, deze keer geef ik je volstrekt gelijk. Fijn ook dat het oehoe met kopstem ontbreekt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijne ruige rauwe rockplaat van de Stones.
Magistrale uitvoering van Midnight Rambler.
Hier hoor je een gedreven band in uitstekende vorm, moest enkel even wennen aan deze Sympathy For The Devil uitvoering.
Zo heb ik dit nummer maar zelden gehoord.